صفحه اصلیخدماتجراحی زیباییعمل کانتوپلاستی چیست؟

عمل کانتوپلاستی چیست؟

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

عمل کانتوپلاستی چیست؟

عمل کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی عمل جراحی زیبایی است که روی چشم صورت می گیرد. این عمل با هدف درشت کردن چشم ها صورت گرفته و حالتی کشیده تر به چشم ها می بخشد. پس از انجام این عمل، چهره ای زیباتر و جذاب تر خواهید داشت. برای انجام این عمل معمولا پلک پایینی دچار تغییر شده و از این طریق، گوشه های داخلی چشم را بازسازی می کنند.

عمل چشم گربه ای
عمل چشم گربه ای

 

آیا می دانید چه کسانی می توانند داوطلب انجام این عمل شوند؟

اولین نکته ای که داوطلبان عمل کانتوپلاستی باید مد نظر داشته باشند، بهره مندی از سلامت عمومی است. چرا که این عمل نیازمند بیهوشی می باشد. انجام بیهوشی برای چند دسته از افراد دارای ممنوعیت است. افراد دارای سابقه ی حساسیت به داروی بیهوشی، افراد دارای فشار مغز بالا، بیماران گلوکوم حاد، بیماران میاستنی گراویس، افراد مبتلا به افت ضربان قلب و افراد مبتلا به بیماری های ریوی نظیر آسم از جمله موارد فاقد صلاحیت برای بیهوشی می باشند. لذا انجام عمل نیز برای آن ها امکان پذیر نیست.

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، این عمل می تواند همراه با اعمال لیفت چشم و ابرو باشد. لذا انجام این عمل بدون لیفت، تنها برای افرادی امکان پذیر است که دارای چین و چروک و پف در نواحی چشم و ابرو نباشند. برای داوطلبان این عمل الزامی است تا در صورت ابتلا به هر گونه بیماری و مصرف هر گونه دارو، پزشک خود را در جریان قرار دهند. بدین ترتیب از وقوع عوارض تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری خواهد شد.

این  عمل به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

روش کانتوپلاستی: در این روش معمولا از بی حسی موضعی به مدت 2 تا 4 ساعت استفاده می کنند اما ممکن است از بیهوشی عمومی هم استفاده شود. برای شروع این عمل ابتدا برش کوچکی در عضله ی حلقوی چشم داده سپس تاندون کانتال خارجی را از استخوان جدا کرده و می برند. حال باید ساختار داخلی پلک پایینی به محل برش تاندون برسد. لذا آن را کشیده و به استخوان کاسه ی چشم می رسانند. بعد از آن پوست های اضافی را بریده و بخیه انجام می شود. از این روش معمولا برای انجام عمل های ترمیمی استفاده شده و برای کسانی که برای اولین بار قصد انجام عمل کانتوپلاستی دارند، توصیه نمی شود.

عمل کانتوپلاستی
عمل کانتوپلاستی

اقدامات پیش از انجام عمل کانتوپلاستی

  • شرکت در جلسات مشاوره
  • در میان گذاشتن مشکلات و بیماری های خاص خود با پزشک
  • در میان گذاشتن مصرف هر گونه دارو با پزشک
  • خودداری از مصرف داروها و غذاهای رقیق کننده ی خون حداقل دو هفته پیش از عمل
  • خودداری از مصرف سیگار و قلیان حداقل دو هفته پیش از عمل
  • واقعی سازی انتظارات از طریق مشاهده ی عکس های قبل و بعد از عمل

اقدامات پس از انجام عمل

  • استراحت کافی
  • خودداری از مصرف داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز نشده اند.
  • مصرف به موقع داروهای تجویزی پزشک
  • هنگام خواب یا دراز کشیدن سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید تا فشار وارده به چشم ها کاهش یابد.
  • خودداری از نگاه کردن به صفحه نمایش های مختلف به مدت چند روز
  • دوری از نور مستقیم خورشید
  • خروج از خانه تنها در صورت لزوم به همراه عینک آفتابی
  • خودداری از استفاده از لنزهای طبی و زیبایی به مدت چند هفته
  • خودداری از استحمام تا 8 ساعت پس از عمل
  • خودداری از رفتن به استخر، دوش گرفتن با آب پرفشار و استفاده از حمام های عمومی پیش از بهبودی کامل
عمل کانتوپلاستی
عمل کانتوپلاستی

مزایا، معایب، عوارض و دوران نقاهت این عمل

زیباسازی و جوان سازی چهره از مهم ترین مزایای عمل کانتوپلاستی است. این کار از طریق ترکیب این عمل با سایر عمل های زیبایی صورت گرفته و تمامی مشکلات موجود در ناحیه ی چشم ها را برطرف می کند. لذا افتادگی ها، پف و چین و چروک ها همراه با تغییر شکل چشم رفع می شود.

اگر تمامی موارد استاندارد در عمل کانتوپلاستی مد نظر قرار گیرد. جای نگرانی برای ایجاد عیب و عارضه وجود ندارد. عوارضی نظیر ایجاد درد، تهوع و ادامه یافتن بی حسی در واکنش به داروهای بیهوشی طبیعی است و مرتفع می شوند. عوارض ناشی از بخیه و جای آن نیز بسیار جزئی بوده و قابل رفع خواهد بود. اما در صورت بروز هر گونه عوارض خطرناک، غیر طبیعی و پیش رونده نظیر خونریزی، کبودی های طولانی و عفونت قطعا با پزشک خود مشورت نمایید.

دوران نقاهت این عمل نیز از 2 تا 4 هفته است.

هزینه ی این عمل چقدر است؟

هزینه های عمل کانتوپلاستی تحت تاثیر عواملی نظیر نوع عمل، ترکیبی بودن یا نبودن آن، دستمزد پزشک، هزینه های کلینیک یا بیمارستان و تجهیزات آن، هزینه های داروها، هزینه های مراجعات بعدی و … می باشد.

چگونه بهترین روش برای انجام عمل کانتوپلاستی را انتخاب کنیم؟

هر یک از روش های انجام عمل کانتوپلاستی ، مزایا و اهداف خود را دارند. در امر انتخاب روش، مواردی نظیر نوع آسیب، انتظار بیمار، سن، آناتومی چهره، وضعیت سلامت، سبک زندگی، نوع پوست و … دخیل هستند. لذا در این مورد باید پس از انجام مشاوره و جمع بندی همه ی موارد بالا بهترین روش را انتخاب کرد.

عمل چشم گربه ای
عمل چشم گربه ای

سوالات متداول در مورد این عمل

  • آیا عمل کانتوپلاستی باعث تضعیف بینایی و اختلال در آن می شود؟ در چند روز اول عمل به دلیل بروز عوارض جزئی کمی کاهش دید ایجاد خواهد شد. اما به سرعت رفع شده و مشکل خاصی نیست. لذا با انجام عمل، توسط یک پزشک ماهر و در محلی مجهز هرگز آسیبی چشمان شما را تهدید نمی کند.
  • بخیه های عمل کانتوپلاستی از چه نوعی هستند؟ جراحی های داخلی دارای بخیه های قابل جذب و بخش خارجی آن نیز دارای بخیه های غیر قابل جذب است. این بخیه ها سه تا پنج روز بعد از عمل باید کشیده شوند.
  • آیا بعد از انجام این عمل می توان از مواد آرایشی استفاده کرد؟ شما بعد از یک هفته می توانید از مواد آرایشی استفاده کنید. اما بهتر است حتما در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.
  • بهترین محل و پزشک برای انجام این عمل کدام است؟ پزشکان با سابقه و ماهر و کلینیک ها و بیمارستان های مجهز بهترین گزینه ها برای انجام این عمل می باشند.
  • آیا ماندگاری این عمل طولانی مدت است؟ بله، ماندگاری این عمل طولانی مدت می باشد. اما با افزایش سن ممکن است به جراحی های ترمیمی پس از چندین سال نیاز باشد.
لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.