صفحه اصلیخدماتکاشت مو، ابرو و ریش

کاشت مو، ابرو و ریش

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

خدمات کاشت مو، ابرو و ریش

یکی از ملاک‌های زیبا شدن چهره، داشتن موهای پرپشت است‌.‌ بسیاری از آقایان و تعداد کمی از خانم‌ها از کم پشتی موهای خود رنج می‌برند و دنبال راه‌حل اساسی برای این مشکل هستند. عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب، استرس، ژنتیک و… در تشدید ریزش مو و طاسی موثرند. بسیاری از درمان‌های دارویی نتیجه دائمی ندارند و پس از قطع دارو ریزش مو همچنان ادامه می‌یابد. تنها راه ترمیم و درمان موهای ریخته شده، کاشت موی طبیعی می‌باشد. در عمل پیوند مو، از موهای پشت سر فرد استفاده می‌شود به طوری که تارهای مو از پشت سر خارج شده و در قسمت‌هایی از جلو سر که فاقد مو است، کاشته می‌شوند. امروزه خدمات کاشت و پیوند فولیکول‌های مو با استفاده از چند روش در حال انجام است. عمل کاشت مو هیچ خطری ندارد اما رعایت نکات بهداشتی و ایمنی برای به دست آوردن نتیجه مورد نظر ضروری است.

روش‌های کاشت مو

برای کاشت مو دو روش رایج وجود دارد. این روش‌ها FUT و (FUE) FIT نام دارند‌. انتخاب هر کدام از این روش های و یا ترکیب هر دو بسته به تشخیص و تصمیم دکتر دارد. در این دو روش فولیکول‌های مو را به صورت یکی یکی از قسمت پشت سر یا قسمت‌های دیگر بدن برمی‌دارند. سپس با همان فرم طبیعی هر تار موورا با برش یک میلی‌متری روی سر می‌کارند. موهای کاشته شده بعد از 6 ماه دچار ریزش خواهند شد که جای نگرانی ندارد. این روند باید طی شود و موهای کاشته شده مجدد رشد خواهند کرد.

مراحل کاشت مو

  • مرحله مقدماتی کاشت مو: این مرحله همان جلسه مشاوره و معاینه و ارزیابی سر توسط پزشک یا تکنسین است. پس از معاینه پزشک تشخیص می‌دهد کدام روش مناسب‌تر است. پس از انتخاب روش، نیاز است تا بیمار یک آزمایش خون بر اساس دستور پزشک انجام دهد.
  • مرحله آماده سازی قسمت طاس شده: در این مرحله قسمتی را که قرار است موها برای کاشت استخراج شود را با رنگ مو به رنگ مشکی (این مرحله در روز قبل از عمل انجام شده و مختص کسانی است که موی آنها سفید شده است) در می‌آورند و پس از طراحی منطقه کاشت توسط تکنسین یا پزشک، مو را می‌تراشند و با بی‌حسی موضعی سر را آماده پیوند مو می‌کنند.
  • مرحله برداشت مو: در صورتی‌که تشخیص پزشک استفاده از روش FUT باشد با ایجاد برش یک ناحیه به شکل نوار از پشت سر اقدام به تفیکی و برداشت فولیکول‌های مو نموده و در روش FIT تنها به برداشت Graftهای مو از محل بانک مو اقدام می‌کنند.
  • مرحله آماده کردن فولیکول‌های کاشت مو: در این مرحله یک تیم جراحی که از پنج یا شش نفر تشکیل شده، با استفاده از میکروسکوپ تارهای مو را در دسته‌های یک تار، دوتار، سه تار و چهار تار مو جدا می‌کنند.‌ این تارهای آماده شده همگی دارای فولیکول زنده مو هستند.
  • مرحله نهایی کاشت مو: در این مرحله تکنسین یا پزشک مربوطه دسته‌های آماده شده موها را در محل مورد نظر با برش‌های منظم یک میلی‌متری و با فاصله مناسب قرار می‌دهد. در واقع مهم‌ترین مرحله کاشت مو همین مرحله است که نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد.

مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو

مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو
مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو

اگر شما فردی سیگاری هستید با توصیه پزشک باید دو هفته قبل از کاشت مو از کشیدن سیگار خودداری کنید. سه هفته قبل از عمل از خوردن ویتامین E  بپرهیزید. اگر مبتلا به بیماری‌های قلبی، صرع، دیابت هستید، پزشک را در جریان قرار دهید.‌ یک روز قبل از عمل کاشت مو به حمام بردید و موهایتان را با نرم‌کننده بشویید. از خوردن داروهایی مثل ایبوپروفن و ناپروکسن اجنتاب کنید. اگر قرار شده برای کاشت مو از روش FUT استفاده شود، تا سه هفته قبل از کاشت مو به آرایشگاه نروید. از خوردن غذای سنگین قبل از عمل خودداری کنید. شب قبل از کاشت مو سعی کنید خوابی آرام و کافی داشته باشید. قبل از عمل پزشک از شما آزمایش کلی خون در خواست می‌کند تا  بیماری‌های ویروسی یا فاکتورهای انعقادی بررسی کند. انجام این آزمایش بسیار لازم و ضروریست.

خدمات کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو در تمام دنیا محبوبیت ویژه‌ای دارد‌. خانم‌ها بیشتر از آقایان تمایل به کاشت ابرو دارند. ابرو یکی از مهم‌ترین اجزای چهره است و تاثیر بسزایی در زیبایی فرد دارد. عواملی مانند استرس، بیماری پوستی، تغذیه نادرست، شیمی درمانی و… ابروها را دچار ریزش می‌کنند. خدمات کاشت ابروی طبیعی در کلینک‌ها انجام می‌شود. برای کاشت ابرو باید علت ریزش بررسی شود. زیرا ممکن است ابروهای کاشته شده نیز دچار ریزش شوند. کسانی برای انجام خدمات کاشت ابرو مناسب هستند که اصلا ابرو ندارند و یا قسمتی از ابروی آن‌ها کاملا از بین رفته باشد. داشتن پوست سالم در قسمت ابرو نیز یکی از ضروریات عمل کاشت ابرو است.

دلایل ریزش ابروها

عواملی مانند جراحت، سوختگی، مواد شیمیایی، رادیوتراپی، برق‌گرفتگی و تصادف ممکن است باعث ریزش ابروها شوند‌. گاهی اوقات فرد به دلیل عوامل مادرزادی از بدو تولد ابرو ندارد. بیماری‌های پوست و مو یکی دیگر از دلایل ریزش ابروهاست. اصلاح کردن ابرو به مدت طولانی باعث از بین رفتن فولیکول‌های ریشه ابرو شده و از رشد دوباره آن‌ها جلوگیری می‌کند. تاتو کردن ابروها هم نقش زیادی در ریزش ابروها دارد.

روش‌های کاشت ابروها

روش‌هایی که برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند دقیقا مانند کاشت موی طبیعی سر است. مرحله اول طراحی ابروهاست که با مشورت پزشک و بیمار انجام می‌شود. تارهای مو از پوست سر برداشته می‌شود و در قسمت ابروها کاشته می‌شود. ابروها باید ماهی‌ یک بار کوتاه‌ شوند چون موها پس از کاشت در ابرو دائما در‌حال رشد هستند. در مرحله دوم برای کاشت ابرو از دستگاه Wand که کاهش دهنده درد است، استفاده می‌شود. با استفاده از میکروسکوپ زاویه رشد تارهای مو بررسی می‌شود. مرحله سوم قرار دادن تارهای تکی و دوتایی مو در قسمت ابرو است که توسط تکنسین یا پزشک انجام می‌شود. این مرحله گاهی چهار ساعت طول می‌کشد. زیرا یک کار ظریف است و به دقت زیادی نیاز دارد. بعد از کاشت پوست ابرو قرمز می‌شود و این قرمزی حدودا تا پنج روز ادامه دارد. رفته رفته از قرمزی پوست کاسته می‌شود و ابروها به حالت طبیعی درمی‌آیند.

خدمات کاشت ریش

برای بسیاری از آقایان ملاک زیبایی داشتن ریش و سیبیل پر تراکم می‌باشد. مردانی که ریش و سبیل کم‌ تراکمی دارند اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و گاهی دچار مشکلات روحی می‌شوند. با پیشرفت علوم پزشکی و امکان کاشت مو در قسمت‌هایی از بدن دیگر هیچ مردی نباید نگران کم‌پشتی موهای ریش خود باشد. دلیل ریزش موهای سبیل گاهی هورمون‌ها هستند و گاهی عوامل ژنتیکی یا سوختگی و… باعث ریزش می‌شوند.

مراحل کاشت ریش

مراحل کاشت ریش نیز مانند کاشت مو و ابرو انجام می‌شود. تنها تفاوت کاشت ریش این است که از موهای قسمت پشت گوش برداشت می‌شود. زیرا موهای ریش باید لطیف‌تر باشند و قسمت‌های دیگر سر دارای موهای ضخیم‌تری هستند. عمل کاشت ریش بسیار حساس است و نیاز به مهارت بالایی دارد. مردانی که روی صورت خود آثار سوختگی دارند به راحتی می‌توانند با کاشت ریش در قسمت سوختگی آثار سوختگی را از معرض دید پنهان کنند.

مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت ریش

پس از کاشت ریش نواحی جراحی شده را همواره تمیز نگه دارید. منطقه‌ای که از آنجا مو برداشته شده نیز باید تا پایان بهبودی همواره تمیز نگه داشته شود. می‌توانید در قسمت کاشت ریش از یک پماد آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت استفاده کنید. هنگام خوابیدن از تماس صورت با بالش جلوگیری کنید. از مالیدن، خاراندن و لمس چانه و گونه‌ها اجتناب نمایید. از انجام کارها و ورزش‌های سنگین بپرهیزید. از کشیدن سیگار و قلیان جدا خودداری کنید. تا پنج روز پس از کاشت ریش به استخر و حمام نروید. در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید.

نمونه کار کاشت مو، ابرو و ریش کلینیک تهامی

نظرات مراجعه کنندگان

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.