تزریق ژل به شقیقه

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

بررسی تزریق ژل شقیقه

امروزه داشتن چهره‌ زیبا و جوان، جزء یکی از دغدغه‌های مهم افراد به شمار می‌رود. تزریق ژل شقیقه، یکی از گزینه‌های مناسب در این زمینه می‌باشد. همواره تولید و عرضه ژ‌ل‌های مختلف، تحولی عظیم در زمینه زیبایی و مد به وجود آمده است. شیقیه‌ها به طور طبیعی طی گذر زمان، دچار گودی می‌شوند؛ که این موضوع بر روی زیبایی افراد تاثیر منفی می‌گذارد. همین موضوع باعث شده تا افراد برای رفع این مشکل به تزریق ژل روی بیاورند. گاهی اوقات افراد برای پوشاندن گودی شقیقه خود از راهکار‌های مختلف مانند لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. اما با تزریق ژل شقیقه دیگر نیازی به پوشاندن گودی شقیقه خود با  لوازم آرایشی نخواهید داشت.

تزریق به شقیقه چیست ؟

تزریق ژل به شقیقه، یکی از روش‌های مناسب برای جوانسازی بوده که به صورت کاملا غیر تهاجمی انجام می‌شود. به طور کلی شقیقه‌ها یکی از نقاط حساس بدن محسوب می‌شوند. به همین‌خاطر تزریق ژل در این ناحیه از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد. این قسمت به دلیل نزدیکی زیاد خود با چشم، به مرور زمان دچار چین و چروک می‌شود. تزریق ژل به شقیقه در کمترین زمان و بدون ایجاد درد انجام می‌شود. تزریق ژل در این بخش علاوه بر حجم دهی، چین و چروک را نیز از بین می‌برد. این روش کم‌ترین عوارض را داشته و تقریبا بدون ریسک می‌باشد. برای انجام این عمل باید به پزشک معتبر مراجعه کنید.

تزریق به شقیقه چیست ؟
تزریق به شقیقه چیست ؟

برای تزریق ژل به شقیقه از چه ماده‌ای استفاده می‌شود؟

در این بخش به ماده‌ایی که در تزریق فیلر شقیقه استفاده می‌شود؛ می‌پردازیم. ژلی که برای پرکردن گودی در قسمت شقیقه به کار می‌رود؛ اسید هیالورونیک نام دارد. این اسید به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد. وجود این اسید در بدن باعث افزایش انعطاف پذیری و سفتی پوست شده که در صورت کاهش این ماده پوست حالت افتادگی پیدا می‌کند. هیالورونیک به علت برقراری ارتباط با آب، همواره موجب شادابی و رطوبت پوست می‌شود. به دلیل سازگاری این ماده با بدن، احتمال ایجاد هیچ گونه عوارضی وجود نخواهد داشت. هیالورونیک علاوه بر حجم دهی، به آبرسانی صورت نیز کمک می‌کند.

تزریق ژل شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

با تزریق فیلر به شقیقه، قسمت از دست رفته در این ناحیه احیاء می‌شود. به دلیل وجود حساسیت، باید قبل از تزریق، مراحلی را برای اطمینان از سلامت خود طی کنید؛ از جمله این مراحل می‌توان، به انجام آزمایش‌های اولیه و مشورت با پزشک متخصص اشاره کرد. در ادامه شما باید یک سری اطلاعات مربوط به سن و سلامت کلی خود در اختیار پزشک معالج قرار دهید. پس از طی این مراحل پزشک با توجه بع اطلاعاتی که در دست دارد نوع و میزان ژل را برای تزریق، مشخص ‌می‌کند.

تزریق ژل شقیقه در بخش‌هایی که پزشک تعیین کرده، انجام می‌شود. این بخش‌ها شامل قسمت فوقانی و داخلی شقیقه می‌شود. تزریق ژل با استفاده از سرنگ‌های کوچک و تیز یا میکرو کانولا صورت می‌گیرد. ژل به صورت عمیق در قسمت‌های مدنظر تزریق شده که سبب اثر بخشی بیشتر می‌شود. پزشک برای ایجاد تقارن، قبل از ژل زدن کمی بخش مشخص شده را ماساژ می‌دهد.

تزریق ژل شقیقه چگونه انجام می‌شود؟
تزریق ژل شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

تزریق ژل شقیقه چه تاثیری بر روی صورت دارد؟

در این بخش به تاثیر تزریق ژل شقیقه، بر روی صورت خواهیم پرداخت. شقیقه‌ها برخلاف تصورات، نقش پررنگی در زیبایی صورت دارند. این عضو حساس در اطراف صورت و در انتهای چشم‌ها قرار داشته که در قسمت بالای شقیقه‌ها نیز پیشانی قرار گرفته است. همواره طی گذر زمان و افزایش سن، انسان‌ها بخشی از حجم شقیقه‌های خود را از دست می‌دهند. این روند در زندگی انسان طبیعی بوده که کاهش این حجم به طور مستقیم بر روی افزایش چین و چروک اثر می‌گذارد. آغاز این پروسه از دهه سوم زندگی است و در سن ۴۰ سالگی افزایش می‌یابد‌.  به همین خاطر فرورفتگی در این بخش باعث شده تا چشم و ابروهای شما افتاده تر به نظر برسد‌.

در این میان یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از پیشروی این عارضه، تزریق ژل شقیقه می‌باشد. این امر علاوه بر شادابی و جوانی پوست، موجب کاهش چین و چروک‌ها می‌شود.  تزریق ژل شقیقه، حجم از دسته رفته را به خوبی جبران می‌کند. این روش بر خلاف ظاهر ساده خود، تاثیر بسزایی بر روی جوانی و شادابی صورت می‌گذارد‌.

مزیت‌ها:

اصلاح ساختار صورت : همان طور که در نکات قبلی اشاره کردیم؛ یکی از اثرات چشمگیر که بلافاصله پس از تزریق ژل مشخص می‌شود، اصلاح ساختار صورت می‌باشد. این روش با تاثیرگذاری عمیق خود، روند جوانسازی را بهبود بخشیده و شما را جوا‌ن تر از سن واقعیتان نشان می‌دهد.

  مزیت‌های تزریق ژل شقیقه
مزیت‌های تزریق ژل شقیقه

بهبود آبرسانی پوست : تزریق ژل به شقیقه موجب تقویت آبرسانی پوست شده و همچنین سبب رسیدن مواد مغذی به پوست شما می‌شود‌. بنابراین پوست انعطاف‌پذیری خود را به خوبی حفظ خواهد کرد.

فرآیند سریع و روشی کاملا غیر تهاجمی : یکی از مزیت‌ها ، غیر تهاجمی بودن این روش می‌باشد. تزریق ژل فرآیندی سریع بوده که در کمترین زمان انجام می‌شود. در این روش نیازی به تحمل درد و عوارض بعد عمل را ندارید و از ابزارهایی مانند چاقو و بخیه استفاده نمی‌شود؛ به همین خاطر عوارضی نداشته و طول درمان راحتی دارد‌.

 برخورداری از ریسک پایین : این راه، روشی امن بوده که با خیال آسوده می‌توانید از آن استفاده کنید. این روش خطری برای شما نداشته و در کوتاه‌ترین زمان بهبود می‌یابد.

نتایج طبیعی : این روش به تولید کلاژن‌های طبیعی در بدن کمک می‌کند. تزریق ژل به هیچ وجه ظاهری مصنوعی ایجاد نخواهد کرد. نتیجه حاصل از این تزریق کاملا طبیعی می‌باشد.

امکان بازگشت : یکی دیگر از مزیت‌های این روش، قابلیت بازگشت آن می‌باشد‌. در صورت بروز هرگونه مشکل یا نارضایتی می‌توانید؛ ژل را از شقیقه‌های خود خارج کنید.

صرفه جویی در هزینه : این روش در مقایسه با عمل‌های جراحی، از هزینه کمتری برخوردار می‌باشد. این فعالیت در کمترین زمان و طی یک جلسه قابل اجرا می‌باشد.

تزریق ژل شقیقه چقدر طول می‌کشد؟

به دلیل انجام دادن اقدامات اولیه، تمامی فرآیند تزریق ژل به شقیقه در یک روز انجام نمی‌شود و شما برای گذراندن این مراحل باید جداگانه به پزشک مراجعه کنید. پس از مشاوره و معاینه توسط پزشک و تعیین میزان ژل، برای تزریق به شما نوبت داده می‌شود. سپس در زمان تعیین شده، برای دریافت ژل باید به کلینیک مراجعه کنید‌. در نهایت تزریق نهایی ژل ۳۰ دقیقه طول کشیده که بعد از اتمام کار، می‌توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید.

درمان فرو رفتگی با تزریق ژل شقیقه
درمان فرو رفتگی با تزریق ژل شقیقه

آیا تزریق ژل به شقیقه درد دارد؟

میزان درد در تزریق ، تا حدودی به تحمل فرد بستگی دارد. این روش با استفاده از سوزن‌های نازک انجام می‌شود؛ که بدون خونریزی می‌باشد‌. البته در نظر داشته باشید که فیلرهای استفاده شده به طور معمول دارای کمی ماده بی حس کننده می‌باشند‌. به همین خاطر از ماده بی حسی بیشتری در حین انجام تزریق استفاده نمی‌کنند‌. البته این موضوع در افرادی که آستانه تحمل دردشان پایین است؛ متفاوت می‌باشد. پزشک در هنگام تزریق ژل در این افراد، از بی حس کنندهای موضعی بیشتری در این ناحیه استفاده می‌کند.

 آیا تزریق ژل به شقیقه درد دارد؟
آیا تزریق ژل به شقیقه درد دارد؟

 تزریق ژل در این ناحیه تا چه مدت ماندگار است؟

ماندگاری این درمان تحت تاثیر عوامل مختلف متغیر می‌باشد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع برند ژل و سن مراجعه کنندگان اشاره کرد. برای رسیدن به ایده‌ال خود و حفظ نتیجه، باید به طور مکرر تزریق‌ها تکرار شوند. به طور کلی نتایج بعد از تزریق ژل، قابل مشاهده است؛ اما نتیجه اصلی این تزریق، بعد از گذشت دو هفته مشخص می‌شود. در نهایت تزریق ژل دائمی نبوده و هر چند وقت یکبار، نیاز به تمدید دارد. علاوه بر این نکات، برای نتیحه‌گیری مثبت باید یکسری از نکات مراقبتی را جدی بگیرید و آنها را رعایت کنید؛ تا در سریع‌ترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید. بعد از گذراندن این مراحل متوجه خواهید شد؛ که چقدر چهره شما جوانتر و زیباتر شده‌است.

عوارض تزریق چیست؟

به طور طبیعی این روش نیز همانند روش‌های دیگر، دارای یکسری عوارض می‌باشد‌. عوارض ناشی از این تزریق کاملا طبیعی بوده که بعد گذشت چند روز برطرف می‌شود‌. برای کاهش این عوارض، باید به پزشک با تجربه و کلینیک معتبر مراجعه کنید؛ تا با اطمینان خاطر به این رویه ادامه دهید. در ادامه به نمونه‌هایی از این عوارض می‌پردازیم.

  • بادکردن غیر طبیعی شیقیه‌ها و بروز نشانه‌های ناشی از آلرژیک
  • التهاب، کبودی و ورم در محل تزریق ژل
  • احساس درد، در قسمت‌های تزریق ژل و نیاز به بی حسی بیشتر
  • نا متقارن بودن شقیقه‌ها نسبت به هم ، به دلیل بی دقتی پزشک
  • خونریزی در محل تزریق، به دلیل تنظیم نبودن نفوذ عمق سوزن
  • ثابت نشدن ژل و احتمال حرکت آن
  • ایجاد عفونت در قسمت تزریق ژل
  • تزریق بیش از اندازه ژل موجب تغییر رنگ پوست می‌شود.
عوارض تزریق ژل به شقیقه
عوارض تزریق ژل به شقیقه

پس از تزریق ژل به شقیقه باید چه کار کنیم؟

برای پیشگیری از ایجاد مشکل بعد از تزریق، باید یک سری از نکات را در نظر گرفته و آن‌ها را رعایت کنید.

شستشوی محل تزریق: بعد از گذشت یک روز از  تزریق ژل، به طور مرتب روزی دو بار شقیقه‌های خود را با آب گرم شستشو دهید؛ تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود.

انجام ندادن فعالیت‌های سنگین :  از انجام ورزش‌هایی که به قسمت صورت و سر فشار می‌آورند؛ خودداری کنید. زیرا موجب افزایش خون شده و در نتیجه تزریق ژل به خطر می‌افتد. از ورزش‌هایی که در این  دوره از انجام آن‌ها منع می‌شوید؛ می‌توان به وزنه برداری، زومبا و بوکس و … اشاره کرد.

خودداری از ماساژ دادن شقیقه‌ها: برای جلوگیری از درد، کبودی و تغییر نتیجه تزریق، از ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه علائم غیر طبیعی به پزشک مراجعه کنید‌.

استفاده از کمپرس سرد : برای کاهش تورم، درد و کبودی پس از تزریق ژل، از کمپرس سرد استفاده کنید.

مصرف داروهای تجویز شده : برای رفع دردهای احتمالی، داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور  مرتب مصرف کنید.

دوری از فضای گرم و آفتاب : برای جلوگیری از فاسد شدن ژل و حرکت آن به جاهای دیگر صورت، به مدت دو هفته از آفتاب گرفتن، سونا و حمام آب داغ دوری کنید.

نحوه خوابیدن پس از تزریق : بعد از تزریق سعی کنید، روی شقیقه‌های خود نخوابید و از وارد کردن فشار به این قسمت پرهیز کنید. در این صورت بهتر است؛ به پشت بخوابید

مراقبت از محل تزریق : برای جلوگیری از ایجاد عفونت، زخم‌ها را تمیز و خشک نگه دارید.

تزریق ژل به شقیقه
تزریق ژل به شقیقه

ممنوعیت مصرف دخانیات : مصرف الکل به مدت دو هفته بعد از تزریق نیز ممنوع می‌باشد.

عدم مصرف داروهای رقیق کننده : برای کاهش میزان کبودی، از مصرف داروهای رقیق کننده از جمله آسپرین و پروفن خودداری کنید.

هزینه تزریق ژل شقیقه چقدر است؟

با توجه به عوامل متعدد، متفاوت می‌باشد. هزینه این روش، با انتخاب میزان ژل و نوع برندی که تزریق خواهد شد؛ مشخص می‌شود. همچنین تعرفه انجام تزریق، با توجه به دستمزد پزشک و کلینیک نیز متفاوت می‌باشد‌. بنابراین این هزینه ثابت نبوده و در اثر عوامل ذکر شده، امکان کاهش و افزایش وجود دارد.

اقدامات لازم قبل از تزریق ژل به شقیقه

برای نتیجه‌گیری مناسب از تزریق ژل شقیقه، باید قبل از اقدام به انجام دادن این عمل، برخی از نکات را در نظر گرفته و آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

اقدامات لازم قبل از تزریق ژل به شقیقه
اقدامات لازم قبل از تزریق ژل به شقیقه
  • قبل از مراجعه به پزشک برای تزریق ژل شقیقه، از هرگونه درمان پوستی از جمله لیزر، عکسبرداری با اشعه و دیگر اقدامات خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از افزایش از میزان کبودی و تورم قبل از تزریق از مصرف مسکن بپرهیزید. در صورت مصرف، یک هفته قبل از اقدام می‌توانید زیر نظر پزشک خود، مصرف دارو را متوقف کنید.
  • در روزهای منتهی به انجام تزریق، مصرف هرگونه کرم و لوسیون جوان کننده ممنوع بوده و باید قبل از تزریق آن‌ها را قطع کنید.
  • قبل از انجام تزریق به هیچ عنوان برای جراحی‌های مختلف اقدام نکنید. این جراحی‌ها شامل جراحی دندان، ابرو و تاتو می‌باشد.
  • به دلیل وجود حساسیت بالا در دوران بارداری و شیردهی، از تزریق ژل در این دوره بپرهیزید.
  • برای نتیجه‌گیری مناسب و ایده‌ال و همچنین کاهش کبودی بهتر است؛ قبل از تزریق ژل از مصرف کافئین، الکل، غذاهای پرچرب و پرنمک خودداری کنید.
  • در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای یا ابتلا به بیماری‌های ویروسی، قبل از مراجعه برای تزریق با پزشک خود مشورت کنید.

چه کسانی می‌توانند تزریق ژل در بخش شقیقه را انجام دهند ؟

  1. تزریق ژل شقیقه برای افرادی که دارای گودی در این بخش می‌باشند؛ مناسب است.
  2. افرادی که صورتشان نیاز به اصلاح ساختاری دارد.
  3. افراد بالای 18 سال مناسب تزریق ژل می‌باشند.
لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.