صفحه اصلیخدماتتناسب اندام و لاغریهمه چیز درباره لاغری با لیزر کم توان

همه چیز درباره لاغری با لیزر کم توان

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

داشتن اندامی متناسب و ظاهری ایده آل یکی از مهم ترین خواسته های افراد در دنیای امروز می باشد. افراد برای رسیدن به ظاهر متناسب روش های گوناگونی را می آزمایند. برخی از این روش ها با خطرات و عوارض متعددی رو به رو است و برخی از روش ها نیز با نتیجه ی مطلوب همراه نیستند. لاغری با استفاده از لیزر کم توان یکی از شیوه های مدرن لاغری می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از متقاضیان لاغری قرار گرفته است. ما در این مقاله از جهات گوناگون به این روش خواهیم پرداخت و به بسیاری از سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

لیزر کم توان چیست؟

لیزر کم توان همان طور که از نامش پیداست، به دستگاهی گفته می شود که دارای میزان ضعیفی از لیزر می باشد. از آنجا که این گونه لیزرها روی پوست حرارتی ایجاد نمی کنند، در بین مردم به لیزر سرد یا لیزر نرم معروف می باشند. دستگاه لیزر کم توان دارای انرژی الکترو مغناطیسی می باشد. درجه و عمق نفوذ دستگاه های لیزر کم توان 5/0 سانتی متر می باشد. میزان چگالی انرژی این دستگاه ها نیز اندک می باشد. لیزر پر توان در مقایسه با لیزر کم توان 52 برابر قدرتمندتر می باشد و عمق نفوذ آن نیز بسیار بیشتر می باشد. لیزر کم توان از جمله روش های کم تهاجمی محسوب می شود.

لاغری
لاغری

لیزر کم توان و نقش آن در لاغری موضعی

لاغری با استفاده از لیزر کم توان روی کاهش چربی های موضعی بدن متمرکز می باشد. این دستگاه با ایجاد واکنش هایی روی سلول های چربی آنها را کوچک می نماید. کوچک تر شدن اندازه ی سلول ها سبب کاهش چربی ها در نواحی مورد نظر بدن خواهد شد و در نتیجه منجر به لاغری موضعی می گردد.

عملکرد این دستگاه چگونه است؟

لاغری با استفاده از لیزر کم توان به این صورت است که صفحات مستطیل شکل روی پوست قرار داده می شود. در ادامه این دستگاه انرژی الکترومغناطیسی را به صورت فوتون هایی در قسمت های زیرین پوست و در عمق 5/0 سانتی متر می تاباند. دستگاه لیزر کم توان با به وجود آوردن واکنش هایی فوتوشیمیایی در سلول ها، سبب ایجاد تغییراتی در متابولیسم سلولی می گردد. عملکرد این دستگاه به گونه ای می باشد که بدون آنکه سلول های بدن را از بین ببرد، آنها را تخلیه می نماید.

دستگاه لیزر کم توان به گونه ای عمل می نماید که محتویات این سلول ها که شامل تری گلیسرید و اسیدهای چرب می باشند، به سیستم لنفاوی وارد می شوند. سپس وارد سیستم گردش خون می شوند و در نهایت این ترکیبات به کبد وارد می شوند. این ترکیبات در کبد متابولیزه خواهند شد و انرژی به وجود آمده صرف کارها و فعالیت های بدنی می شود. توجه داشته باشید که دستگاه لیزر کم توان، سلول های چربی را از بین نخواهد برد بلکه فقط اندازه ی آنها را کوچک می نماید. از این رو اگر فرد رژیم غذایی را رعایت نکند و در انجام فعالیت های ورزشی کوتاهی کند، ممکن است چربی های نواحی مورد نظر بازگردند.

لیزر کم توان
لیزر کم توان

نواحی مناسب برای لیزر کم توان کدامند؟

همان گونه که پیش از این نیز اشاره کردیم لاغری با استفاده از لیزر کم توان برای کاهش چربی های موضعی کاربرد دارد. بنابراین هر کدام از قسمت های گوناگون بدن که درگیر چربی های موضعی و اضافه باشند، با استفاده از لیزر کم توان درمان خواهند شد. از مهم ترین نواحی مناسب برای لیزر کم توان می توان به نواحی زیر اشاره نمود:

  1. ناحیه ی غبغب
  2. ران ها
  3. باسن
  4. شکم
  5. پهلوها
  6. کمر (ناحیه ی خط سوتین)
  7. بازوها

لیزر کم توان برای چه کسانی مناسب است؟

در سال های اخیر، لاغری با استفاده از لیزر کم توان از جمله روش هایی می باشد که به سبب کم تهاجمی بودن و همچنین مزایای متعدد، مورد توجه افراد بسیار قرار گرفته است. در ادامه به فهرستی از کاندیدای مناسب جهت انجام این روش اشاره خواهیم کرد:

  1. افرادی که از سلامت عمومی کافی و مناسبی برخوردار می باشند.
  2. آن دسته از افرادی که سبک زندگی سالم دارند.
  3. افرادی که ورزش را در برنامه ی روزانه ی خود جای داده اند.
  4. آن دسته از افرادی که از میوه جات و سبزیجات در برنامه ی غذایی خود استفاده می کنند و رژیم غذایی مناسبی دارند.
  5. از نظر محدوده ی سنی می توان گفت، مناسب ترین سن برای لاغری با استفاده از لیزر کم توان، بین 30 الی 50 سال می باشد. هر چند این روش برای افرادی در محدوده ی سنی 16 تا 60 سال نیز قابل انجام می باشد.
لیزر کم توان
لیزر کم توان

لیزر کم توان برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگرچه لاغری با استفاده از لیزر کم توان برای بسیاری از افراد مناسب می باشد اما برخی از افراد نیز به دلیل داشتن شرایط خاص، نمی توانند از این روش استفاده کنند. این روش برای افرادی با شرایط زیر توصیه نمی گردد:

  1. آن دسته از افرادی که باردار یا شیرده می باشند، بهتر است لاغری با استفاده از لیزر کم توان را به زمان دیگری موکول نمایند.
  2. افرادی که دارای مشکلات و نقص در سیستم ایمنی بدن می باشند.
  3. آن دسته از افرادی که دارای مشکلات جدی پوستی می باشند.
  4. افرادی که به بیماری قلبی و عروقی مبتلا می باشند و مشکلات وریدی دارند.
  5. افرادی که به تومورهای سرطانی مبتلا می باشند.
  6. آن دسته از افرادی که به سبب استفاده از داروهایی خاص، به نور حساس می باشند.

مزایا و معایب کار با لیزر کم توان برای لاغری موضعی

لاغری با استفاده از لیزر کم توان مزایای متعددی دارد. معایب و عوارض این روش در مقایسه با مزایای آن بسیار ناچیز و اندک می باشد. از مهم ترین مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لاغری موضعی

  1. از مهم ترین مزایای این روش می توان به کم تهاجمی بودن آن اشاره نمود.
  2. این روش برخلاف بسیاری از روش های لاغری و به ویژه روش های جراحی، درد، بریدگی و بخیه ندارد. همچنین نیازی به بیهوشی بیمار نیست و در نتیجه بیمار با عوارض بیهوشی درگیر نخواهد شد.
  3. لاغری با استفاده از لیزر کم توان یکی از روش های مطمئن و مفید برای درمان سلولیت می باشد.
  4. یکی از مهم ترین مزیت های این روش کمک به بهبود ظاهری پوست و سفت شدن پوست بدن می باشد.
  5. افرادی که از این روش درمانی استفاده می کنند، هیچ نیازی به گذراندن دوران نقاهت ندارند و می تواند به سرعت روال عادی زندگی خود را در پیش گیرند.

لاغری موضعی

لاغری با استفاده از لیزر کم توان معایب و عوارض بسیار ناچیزی دارد. اما بهتر است متقاضیان این روش نکاتی را بدانند و به این نکات توجه نمایند:

  1. خوب است بدانید که چربی ها در این روش ممکن است برگشت پذیر باشند. جهت تداوم نتایج این روش لازم است ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
  2. در صورتی که تجهیزات درمانی ایراد داشته باشند و درمانگر نیز تجربه و تخصص کافی نداشته باشد، ممکن است مشکلاتی مانند شوک الکترونیکی به وجود آید.
  3. توجه داشته باشید که نور لیزر که از دستگاه ساطع می شود، نباید به هیچ عنوان با چشم تماس پیدا نماید. در صورتی که این نور با چشم برخورد داشته باشد، منجر به آسیب چشمی خواهد شد.

 

لیزر کم توان
لیزر کم توان

هزینه لاغری موضعی با لیزر کم توان چقدر است؟

لاغری با استفاده از لیزر کم توان در مقایسه با بسیاری از روش های لاغری، هزینه ی پایینی دارد. هزینه های این روش با توجه به نتایج مطلوب و مزایای متعددی که دارد، بسیار مقرون به صرفه می باشد. هزینه لاغری موضعی با لیزر کم توان، ارتباط مستقیمی با خدمات کلینیک، تجهیزات و امکانات، کیفیت دستگاه و تجربه و تخصص درمانگر دارد. کیفیت بالای هر یک از عوامل مذکور، تضمین کننده ی کیفیت درمان می باشد و در هزینه ی این روش تأثیرگذار می باشد. همچنین جدید و به روز بودن دستگاه لیزر کم توان نیز بر هزینه ی این روش تأثیرگذار خواهد بود.

آیا این روش ماندگار است؟

توجه داشته باشید که لاغری با استفاده از لیزر کم توان را نمی توان درمانی قطعی، ماندگار و همیشگی برای لاغری به شمار آورد. زیرا در این روش سلول های چربی از بین نمی روند، بلکه سلول ها کوچک می شوند. در صورتی که افراد سبک زندگی سالمی را در پیش گیرند و ورزش روزانه و رژیم غذایی را به دقت و به صورت منظم رعایت کنند، می توانند از نتایج مطلوب و طولانی مدت این روش بهره مند گردند. اما اگر پس از انجام این روش نکات مورد نظر رعایت نشود، ممکن است چربی ها بازگردند.

مراقبت های قبل و بعد از انجام این کار چقدر است؟

به منظور حصول نتایج مطلوب و همچنین تداوم و ماندگاری بیشتر نتایج، لازم است تا مراقبت های قبل و بعد از انجام این روش را جدی بگیرید. از مهم ترین اقدامات قبل از این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. چند ماه پیش از انجام این روش از رژیم غذایی کاملی حاوی میوه جات، سبزی جات، پروتئین ها و … استفاده نمایید.
  2. برنامه ی منظم و روزانه ی ورزش داشته باشید.
  3. از استعمال دخانیات و مصرف الکل اجتناب نمایید.

مهم ترین مراقبت های پس از لاغری با استفاده از لیزر کم توان به شرح زیر می باشد:

  1. پیروی از یک رژیم غذایی کامل و مناسب
  2. چربی هایی که در هر جلسه ی درمانی آزاد می شوند، باید سوزانده شوند. از این رو لازم است برنامه ی ورزشی منظمی داشته باشید و این چربی ها را بسوزانید تا از ایجاد دوباره بافت ذخیره ای چربی جلوگیری نمایید.
لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.