کاشت ابرو

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

کاشت ابرو چیست؟

میل به زیبایی در همه‌ی انسان‌ها وجود دارد و همه‌ی افراد به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند همواره زیبا به نظر برسند. همانطور که می‌دانید ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی افراد دارند. گاهی اوقات ممکن افراد دچار ریزش مو در ناحیه ابرو شوند و ابروهای آن‌ها نازک شود. البته کم پشت بودن ابروها ممکن است ارثی باشد. در چنین شرایطی می‌توانید از کاشت ابرو استفاده کنید و زیبایی خود را چند برابر کنید.

"<yoastmark

کاشت ابرو به فرایندی گفته می‌شود که در آن فولیکول‌های مو را قسمت پشت سر و بین گوش‌ها می‌گیرند و آن را به قسمتی از ابرو که مورد نیاز است، پیوند می‌زنند. فولیکول مو شامل مو و قسمت‌های جزئی می‌باشد که وظیفه آن‌ها ساخت و رشد مو‌ها می‌باشد. یا به طور کلی می‌توان گفت که فولیکول مو مانند کیسه‌ای می‌باشد که همه‌ی مراحل رشد مو در آن اتفاق می‌افتد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که موهایی که پیوند زده می‌شوند، برای همیشه و تا پایان عمر باقی می‌مانند و به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهند.

کاشت ابرو یکی از طبیعی‌ترین و محبوب‌ترین روش‌هایی می‌باشد که برای داشتن ابروهای پرپشت و طبیعی می‌توانید از آن بهره مند شوید. ممکن است تصور کنید که تاتو و هاشور هم روش‌های مناسبی برای پرپشت کردن ابروها هستند. اما این‌چنین نیست و تاتو و هاشور به صورت موقتی می‌باشند و برای انجام آن‌ها از مواد شیمیایی مضر استفاده می‌شود.

کاشت ابرو بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود زیرا این کار را به صورت کاملا طبیعی و یک بار برای همیشه انجام می‌دهید. بعد از کاشت ابرو دیگر نگرانی بابت کمرنگ شدن و ترمیم ابروها نخواهید داشت و ابروهای زیبای شما تا همیشه به همین شکل خواهند بود.

چرا ابروها می‌ریزند؟

بهتر است قبل از کاشت ابرو ، دلیل ریزش موی ابرو را پیدا کنید. زیرا ابروها بعد از کاشت به صورت طبیعی به رشد خود ادامه می‌دهند و ممکن است عوامل ریزش مو بر روی آن‌ها تاثیر بگذارد. ریزش ابروها ممکن است ارثی باشد که در این صورت درمان قطعی نخواهد داشت. البته احتمال کنترل کردن آن، با بهره مندی از روش‌های مختلف وجود دارد.

ریزش ابرو
ریزش ابرو

ابروها به دلایل مختلفی ممکن است دچار ریزش شوند که برخی از این دلایل به صورت زیر می‌باشند:

  • بالا رفتن سن
  • بیماری‌های مربوط به تیروئید
  • بیماری‌های عمومی
  • سوختگی
  • تاتو و هاشور کردن ابرو
  • عفونت در ناحیه ابروها
  • کندن ابروها و برداشتن غیر اصولی آن‌ها
  • مشکلات مادرزادی
  • آلوپسی و …

به طور کلی می‌توان گفت که دلیل ریزش موی ابرو، یکی از مواردی می‌باشد که گفته شد. اگر می‌خواهید یک بار برای همیشه آن را درمان کنید و ابروهای طبیعی و زیبایی داشته باشید، بهتر است هر چه سریع‌تر برای کاشت ابرو اقدام کنید.

کاشت ابرو می‌تواند زیبایی را به شما برگرداند و چهره شما را سرزنده و شاداب کند. همانطور که می‌دانید، طبیعی بودن ابروها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارد. پس با کاشت ابرو می‌توانید از این زیبایی طبیعی لذت ببرید و همواره شاد باشید.

روش‌های مختلف کاشت ابرو:

کاشت ابرو با بهره مندی از روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که برخی از این روش‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  1. روش کاشت نواری یا FUT:

کاشت ابرو به روش کاشت نواری در گذشته بسیار رایج بود و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. ابروهایی که با استفاده از این روش ایجاد می‌شوند ، حالت طبیعی ندارند و معمولا به صورت وز هستند. توجه داشته باشید که در این روش از برش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و نیاز به بخیه دارد. برای برداشتن موها از یک برش نواری استفاده می‌کنند و بعد از برداشتن موها ، برش مورد نظر بخیه می‌خورد. در این روش دوره نقاهت طولانی است و فرد مورد نظر به استراحت نیاز دارد.

 

کاشت نواری
کاشت نواری
  1. روش غیر جراحی FUE:

کاشت ابرو به روش FUE به صورت غیر نواری است و بدون جراحی انجام می‌شود. این روش به راحتی انجام می‌شود و هیچ دردسری ندارد و بهترین گزینه برای خانم‌ها و آقایان به شمار می‌رود. در این روش موها را از قسمت پشت سر برمی‌دارند زیرا موهای این قسمت بسیار نازک هستند و شباهت زیادی به موی ابرو دارند.

کاشت ابرو با استفاده از این روش بسیار راحت‌تر از روش‌های دیگر می‌باشد و جای زخم بر روی ابروها نمی‌ماند. به همین دلیل این روش طرفداران بسیار زیادی دارد و دوره نقاهت آن کوتاه است.

 

روش غیر جراحی FUE
روش غیر جراحی FUE
  1. روش SUT و روش‌های مبتنی بر آن:

کاشت ابرو با استفاده از روش SUT هم با استفاده از استخراج فولیکول‌های مو انجام می‌شود. این نوع کاشت هم به صورت کاملا طبیعی و بدون زخم انجام می‌گیرد و طرفداران بسیار زیادی دارد. با بهره مندی از این روش می‌توانید ابروهای پرپشت و زیبایی داشته باشید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که نتایج کاشت ابرو تا آخر عمر شما باقی می‌ماند و به ترمیم نیاز ندارد.

 

روش SUT
روش SUT

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است:

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است و چه کسانی می‌توانند این کار را انجام دهند. به طور کلی می‌توان گفت که کاشت ابرو مختص فرد خاصی نیست، بلکه همه‌ی افراد می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر دوست دارید تغییری در چهره خود ایجاد کنید، می‌توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید و زیبایی خود را چند برابر کنید.

بهتر است بدانید که کاشت ابرو معمولا برای افراد زیر مناسب می‌باشد و این افراد بهترین کاندیداها برای انجام این کار هستند:

  • افرادی که به طور ارثی و مادرزادی ابروهای نازکی دارند.
  • افرادی که در اثر بیماری‌های مختلف دچار ریزش مو شده‌اند.
  • افرادی که به دلایل دیگر دچار ریزش مو در ناحیه ابرو شده‌اند.
  • افرادی که ابروهای آن‌ها بدون حالت است.
  • اگر به دلیل جراحی یا سوختگی، قسمتی از ابروی شما از بین رفته است.
  • اگر از تاتو یا هاشور ابروی خود خسته شده‌اید و می‌خواهید ابروهای طبیعی داشته باشید، کاشت ابرو بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود.
  • افرادی که ابروهای قرینه ندارند و سایر افرادی که به هر دلیلی از ابروهای خود راضی نیستند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگر ریزش ابروهای فرد به دلیل بیماری خاصی باشد، تا زمانی که بیماری مورد نظر کنترل نشده باشد نمی‌توان کاشت را انجام داد. زیرا ابروها بعد از کاشت به صورت طبیعی شروع به رشد می‌کنند و اگر بیماری فرد درمان نشده باشد، ابروها مانند گذشته ریزش می‌کنند.

این افراد بعد از درمان بیماری، می‌توانند به مراکز معتبر مراجعه نمایند و کاشت ابروهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

 

"<yoastmark

مراحل کاشت ابرو:

کاشت ابرو مراحل خاص خود را دارد که این مراحل باید با نهایت دقت و ظرافت انجام شوند که نتیجه‌ی فوق العاده‌ای داشته باشند. حال بهتر است با مراحل کاشت ابرو آشنا شوید:

  1. طراحی ابرو:

در این مرحله می‌توانید طرح مورد نظر خود را بر روی صورت خود ببینید و نظر نهایی خود را بیان کنید. این کار توسط پزشک مربوطه انجام می‌شود و می‌توانید مشخص کنید که کدام ابرو شما را زیباتر می‌کند. در این مرحله می‌توانید از نتایج کاشت ابرو خود مطمئن شوید و با خیالی راحت این کار را انجام دهید.

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل در کاشت ابرو می‌باشد که پایه آن است. اگر این مرحله به درستی و با دقت انجام شود، ابروهای زیبا و خوش فرمی خواهید داشت.

در این مرحله مشخص می‌کنند که موها از کدام قسمت و چگونه برداشته می‌شوند. معمولا موها را از قسمت پشت سر برمی‌دارند زیرا این قسمت موهای سالم و کاملی دارد.

طراحی کاشت ابرو
طراحی کاشت ابرو
  1. اعمال بیهوشی:

بسیاری از افراد قبل از کاشت از داروهای آرام بخش استفاده می‌کنند. در این صورت هنگام عمل آرامش بیشتری خواهند داشت. پزشک‌ها از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند که افراد هنگام عمل درد نداشته باشند.

  1. برداشت و آماده سازی گرافت:

برداشت موها معمولا  از پشت سر یا گوش افراد انجام می‌شود. جراح همراه با تیم خود این موها را به بهترین نحو ممکن برداشت می‌کند. توجه داشته باشید که برداشت موها به دو روش FUE و FUT انجام می‌گیرد. جراحان پیوند موها را استفاده از میکروسکوپ از نوار خارج می‌کنند و آن‌ها را آماده می‌کنند. برای جدا کردن موها از پانچ استفاده می‌کنند و بعد از جمع شدن، آن‌ها را در جای مورد نظر قرار می‌دهند.

  1. کاشت:

در این مرحله کاشت موها انجام می‌گیرد. به این صورت که موها با ظرافت خاصی، در زاویه مشخصی کاشت می‌شوند. به همین دلیل کاشت یک روش کاملا طبیعی و حرفه‌ای می‌باشد و بعد از آن موها به صورت طبیعی به رشد خود ادامه می‌دهند.

  1. مشاهده نتیجه نهایی:

بعد از کاشت ابرو می‌توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید و از ابروهای جدید خود لذت ببرید. در صورت نارضایتی می‌توانید از پزشک خود بخواهید که تغییراتی در ابروی شما ایجاد کند. به عنوان مثال ممکن است بخواهید تراکم ابروهای خود را بیشتر کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت:

بعد از کاشت ابرو باید نکات زیادی را مد نظر داشته باشید که بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. برخی از این نکات به صورت زیر می‌باشند:

  1. از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کنید: بهتر است تا 5 روز اول از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کنید. با رعایت کردن این نکته می‌توانید نتیجه بهتری دریافت کنید و ابروهای زیباتری داشته باشید.
  2. از وارد کردن فشار به ابروها جلوگیری کنید: بعد از کاشت ابرو باید از وارد کردن فشار به ابروها خودداری کنید. فشار دادن ابروها ممکن است باعث سست شدن آن‌ها شود. پس بهتر است نهایت تلاش خود را بکار ببرید و از ابروهای خود مراقبت کنید.
  3. از کمپرس یخ استفاده نکنید: ممکن است ابروها بعد از کاشت دچار تورم و التهاب شوند. ممکن است تصور کنید که استفاده از کمپرس یخ بهترین راه می‌باشد. اما این‌چنین نیست و کمپرس یخ ممکن است به ابروها آسیب برساند. پس بهتر است از قرار دادن کمپرس یخ بر روی ابروها خودداری کنید.
  4. استفاده از رنگ موهای شیمیایی: رنگ موهای شیمیایی برای ابروهای کاشته شده ضرر دارد. پس بهتر است حداقل تا 3 هفته از هیچ رنگی استفاده نکنید و مراقب ابروهای خود باشید.
  5. از دست زدن به ابروها پرهیز کنید: بعد از کاشت باید مراقب باشید و از دست زدن به ابروها خودداری کنید. ممکن است تصور کنید که با دست زدن به ابروها مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما این‌چنین نیست.

عوارض کاشت ابرو:

کاشت ابرو یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. اگر می‌خواهید برای کاشت ابرو اقدام کنید، بهتر است این کار را به یک پزشک ماهر و مجرب بسپارید. کاشت ابرو علاوه بر مزایای فراوانی که دارد، عوارض و معایبی هم دارد که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشد:

  • تورم و کبودی
  • درد و بی حسی
  • ظاهر غیر طبیعی
  • خارش ابروها
  • خونریزی در ناحیه ابرو
  • عفونت ابروها
  • پوسته پوسته شدن ابروها
  • ریزش ابروها
  • پر رنگ شدن بیش از حد ابروها

همانطور که گفته شد کاشت ابرو عوارض مربوط به خود را دارد. پس بهتر است به جنبه‌های مختلف آن توجه کنید.

هزینه کاشت ابروها:

هزینه کاشت ابرو به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشد:

  • روش کاشت ابرو: همانطور که گفته شد کاشت ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. هر کدام از این روش‌ها هزینه خاص خود را دارند.
  • تراکم ابرو و تعداد گرافت‌ها: تراکم ابروها و تعداد گرافت‌ها هم تاثیر مستقیمی در هزینه کاشت ابروها دارد. هر چقدر تراکم ابروها بیشتر باشد، به هزینه بیشتری برای کاشت نیاز دارید.
  • مدل ابرو: ابروها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند که با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مدل ابروها هم تاثیر مستقیمی در هزینه ابرو دارد.

"<yoastmark

  • دستمزد پزشک: همانطور که می‌دانید پزشک‌ها دستمزدهای مختلفی دارند. هر چقدر پزشک مورد نظر ماهرتر باشد، دستمزد بیشتری می‌گیرد.
  • نوع کلینیک: کلینیک‌های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارند که هر کدام از آن‌‌ها از ابزارها و لوازم مختلفی استفاده می‌کنند. نوع کلینیک هم تاثیر مستقیمی در هزینه دارد. با توجه به اینکه کاشت ابرو حساسیت بالایی دارد، بهتر است به یکی از بهترین کلینیک‌ها مراجعه کنید.

بهتر است قبل از کاشت ، نوع کلینیک و پزشک خود را مشخص کنید. در این صورت می‌توانید هزینه کاشت ابرو خود را قبل از عمل تعیین کنید و بودجه مورد نیاز را کنار بگذارید.

 

 

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.