صفحه اصلیخدماتجوان سازی پوستمزو روشن کننده پوست(Lighten Skin)

مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin)

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) چیست و برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

به طور کلی روش های مختلفی برای جوان سازی، شفافیت به تعویق انداختن پیری، جلوگیری از عملکرد رادیکال‌های آزاد بر روی پوست و… پیشنهاد می شود. مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin)نیز یکی از روش هایی است که برای درمان مشکلات پوستی یا پیشگیری از پیری مورد استفاده قرار می گیرد.

مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) چیست؟

مزوتراپی جزء مراقبت های پوست به حساب می آید و به شکل محلول های سرم عرضه می شود. مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) ابتدا برای درمان های فشرده و ایمن مورد توجه قرار می گرفت. این سرم با توجه به روشن کننده بودن برای افرادی که دارای پوست تیره هستند، گزینه مناسبی است. همچنین افرادی که تمایل دارند تغییر رنگ پوست ناشی از بروز آکنه را کاهش دهند یا از بروز لک و کک و مک بر روی صورت جلوگیری نمایند. همچنین افرادی که می خواهند پیری پوست را به تعویق بیندازند، از روش مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin)استقبال می کنند.

مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin)
مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin)

مزو فقط یک سفید کننده و روشن کننده برای پوست نیست. این درمان بسیاری از عناصر و ویتامین های مورد نیاز پوست یا مو را به روش متعادل به پوست تزریق می کند.

دی اکسید تیتانیوم منگنز(TiO2Mn)، دی استیل بولدین میکرو کپسوله شده(DAB)، هیالورونیک اسید  و عصاره آلی نرگس می توانند از ترکیبات موثر موجود در کوکتل های مزوه باشند.

تکنیک مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) به منظور رساندن عوامل و عناصر روشن کننده مانند کوژیک اسید، ویتامین C و گلوتاتیون به شکل مستقیم در لایه های پوست انجام می شود. در واقع این تکنیک مجموعه‌ای از تزریقات میکرو را بر روی پوست به همراه دارد. در چنین شرایطی تغذیه و آبرسانی با پوست به کمک قطراتی که در داخل لایه میانی پوست قرار می‌ گیرند، تامین می‌شوند. نتایج به دست آمده نیز از تکنیک مزوتراپی به شکل روشن کردن پوست، خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد، شفافیت و جوان سازی پوست است.

مزوتراپی چه کاربردی دارد و چگونه انجام می شود؟

مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) به کمک دستگاه نیمه اتوماتیک به نام مزون گام مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای این تکنیک می توان به درمان پیگمنتیشن اشاره کرد. در واقع کوکتل انتخابی شما در این روش به شکل ترکیبی آماده می‌شود که برای کاهش لک های پوستی موثر باشد. این لکه های پوستی به دلیل فعالیت نوع خاصی از سلول های پوستی به نام ملانوسیت ها به وجود می آید. در واقع موادی که در مزو وجود دارند، از فعالیت ملانوسیت ها جلوگیری به عمل می‌آورند. در نتیجه این لکه ها بهبود پیدا می‌کنند.

برطرف کردن جای زخم و آکنه

مزوتراپی چه کاربردی دارد و چگونه انجام می شود؟
مزوتراپی چه کاربردی دارد و چگونه انجام می شود؟

برای رفع جای زخم و جوش نیز می توان از مزوتراپی استفاده کرد. اگر جای جوش به شکل فرورفتگی باشد، استفاده از هیالونیک اسید می تواند حجم لازم را برای قسمت فرو رفته فراهم آورد. از طرفی اسیدهای آمینه و دیگر آنتی اکسیدان های تزریقی نیز می ‌توانند با خواص ضد التهابی خود شرایط موثر برای تحریک پوست را فراهم کنند. در نتیجه در این شرایط خود پوست برای بازسازی و ترمیم مهیا می‌شود.

بهبود ظاهر پوست

مزوتراپی یک گزینه مناسب برای افرادی است که تمایل به پوست صاف و درخشان دارند. این روش درمانی وضعیت لکه های پیری را بهبود می بخشد. همچنین میزان تولید الاستین و کلاژن را در پوست افزایش داده و شرایط برای لطیف شدن پوست صورت را فراهم می کند.

تامین ویتامین ها و سایر مواد مغذی

سرم ها، ترکیبات مغذی و ویتامین ها با تکیه بر این روش به خوبی به پوست تزریق می شوند و در اختیار پوست قرار می گیرند. این موضوع باعث شادابی و طراوت پوست خواهد شد.

هیدراته شدن پوست

بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی به دلیل عدم آبرسانی مناسب به پوست است. مزوتراپی شرایط ایده آل برای افزایش رطوبت پوست را به وجود می آورد و پوست را سالم، درخشان، سفت و پر می کند.

چگونگی انجام مزوتراپی

برای انجام مزوتراپی از یک دستگاه به نام مزوگان استفاده می شود. در انجام این تکنیک لایه میانی پوست یعنی مزو مورد توجه قرار می گیرد. متاسفانه این لایه از گردش خون مناسبی برخوردار نیست. در بیشتر موارد تغذیه مناسبی نیز در مورد آن انجام نمی شود. برای تزریق سرم مزو از سوزن های کوچک و خاصی استفاده می شود. البته مزوتراپی علاوه‌ بر سوزن با روش‌ های دیگر نیز انجام می ‌شود اما متداول ترین روش برای بهره مندی از این تکنیک استفاده از سوزن های کوتاه است.

در مزوتراپی فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد. نوع مزو بسته به نوع مشکلی که بیمار دارد و هدفی که مزوتراپی را مورد استفاده قرار می‌دهد نیز مشخص خواهد شد. به عنوان مثال فردی که مزو را به عنوان روشن کننده پوست مورد استفاده قرار می‌ دهد، با فردی که برای جوانسازی و جلوگیری از پیری آن را مورد استفاده قرار می دهد، کاملاً متفاوت است. بعد از اینکه نوع کوکتل مزو مشخص شد، سرم انتخابی از طریق سوزن به لایه میانی پوست تزریق خواهد شد.

کاندیدای مزوتراپی
کاندیدای مزوتراپی

بهترین کاندید برای انجام مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) چه کسانی هستند؟

  • افرادی که دارای پوست خشک هستند و آبرسانی لازم به پوست آن ها انجام نمی شود.
  • افرادی که بر روی پوست خود دارای جای زخم، آکنه و کک و مک هستند یا به شدت دچار مشکلات پوستی می شوند.
  • افرادی که دارای پوست شل و افتاده هستند.
  • افرادی که پوست نسبتاً تیره ای دارند.
  • افرادی که دارای پوست ‌های چرب هستند.
  • افرادی که به دنبال برطرف کردن چین و چروک پوست هستند.

 

آیا مزوتراپی محدودیت سنی دارد؟

انجام مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) باید توسط افراد متخصص انجام شود. توجه داشته باشید که بیش از اینکه عامل سن در روند مزو تاثیر داشته باشد، باید نوع و دلیل به کارگیری این تکنیک توسط پزشک متخصص مشخص شده باشد. چون هرگونه خطا در این پروسه می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتر یا توقف درمان شود.

مزایای مزوتراپی پوست

  • مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin باعث شادابی شادابی پوست می شود و پوست را از حالت رنگ پریدگی خارج می‌ کند.
  • مشکلاتی همچون تورم، قرمزی و کبودی زیر چشم را از بین می برد. همچنین امکان برطرف کردن چربی های موضعی را هم فراهم می کند. به عنوان مثال سلولیت نارنجی بر روی پوست را از بین می برد.
  • امکان برطرف کردن لکه های روی پوست و جای زخم و جوش را مهیا می‌کند.
  • نابرابری در رنگ پوست به کمک مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin) قابل اصلاح می باشد.
  • با مزو می توانید حالت ارتجاعی پوست خود را همچنان به دست آورید.
  • آبرسانی به پوست به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

عوارض مزو

مزو روشن کننده پوست(Lighten Skin)در صورتی که زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای انجام شود، خطر چندانی ندارد و تقریباً بدون عارضه است. عوارض جانبی گزارش شده از این تکنیک شامل حساسیت، حالت تهوع، درد، خارش، عفونت، کبودی، سرخی، ورم، برجستگی در محل تزریق، راش و… می باشد.

عوارض مزو پوست
عوارض مزو پوست

مراقبت ها قبل از انجام مزوتراپی چیست؟

قبل از انجام مزو روشن کننده پوست باید چندین نکته مهم را مد نظر قرار دهید:

  • از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری کنیم.
  • رقیق کننده های خون همچون آسپرین را حدود یک هفته قبل از انجام مزو متوقف کنید.
  • پیش از انجام مزوتراپی هرگونه مواد اضافی بر روی پوست را کاملا تمیز کنید. البته شما می توانید قبل از انجام مزو از بی حس کننده موضعی استفاده کنید.
  • برای انجام مزو با پزشک متخصص مشورت داشته باشید. از مصرف دخانیات و الکل پیش از انجام مزو یا بعد از انجام مزو خودداری کنید. چون این نوع مواد می‌توانند باعث کاهش روند بهبودی شوند.
عوارض مزو پوست
عوارض مزو پوست

اقدامات بعد از مزوتراپی

  • برای برطرف کردن قرمزی پوست بعد از انجام مزو می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • زمانی که قصد بیرون رفتن از منزل را دارید، حتما از پوشش های ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب بهره‌مند شوید.
  • دوش گرفتن، استخر و سونا بعد از انجام مزوتراپی ممنوع است.
  • بعد از انجام مزو تا ۱۲ ساعت از آبرسانی به پوست جلوگیری کنید.

هزینه مزوتراپی پوست چقدر است؟

مواد مزوتراپی
مواد مزوتراپی

هزینه انجام مزوتراپی پوست تحت تاثیر چندین عامل قرار می‌گیرد. مارک دارویی که برای مزو استفاده می‌ شود و اینکه چه میزان از دارو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این میان تعرفه کلینیک می تواند بخش قابل توجهی از هزینه را به خود اختصاص دهد.

ماندگاری مزو پوست چقدر است و آیا نیاز به شارژ مجدد دارد؟

مزو روشن کننده پوست نتایج دائمی به همراه ندارد. بنابراین شما بعد از گذشت مدتی نیاز به ترمیم و شارژ مجدد آن دارید. از طرفی میزان ماندگاری این درمان در افراد مختلف متفاوت است.

 آیا انجام مزوتراپی صورت درد دارد؟

بله. شما در هنگام انجام این درمان مقدار کمی احساس سوزش و درد دارید اما این سوزش به حدی است که قابل تحمل می باشد. هرچند می توانید برای کنترل این درد از بی حس کننده های موضعی استفاده کنید.

ترکیب مواد مزو را چه کسی انجام می دهد؟

این مواد برای جلوگیری از میکروب ها و آلودگی ها به شکل آماده مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا مزو برای نواحی خاصی از پوست امکان پذیر است؟

مزو می ‌تواند برای نواحی مختلف پوست مورد استفاده قرار بگیرد. البته ممکن است این موضوع برای تمام افراد نتایج یکسانی به همراه نداشته باشد. در چنین شرایطی هر فردی با توجه به شرایط خود با پزشک متخصص مشورت می کند.

 

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.