صفحه اصلیخدماتجوان سازی پوستتزریق کلاژن برای جوانسازی

تزریق کلاژن برای جوانسازی

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

همه انسان ها از روزی که متولد می شوند کلاژن در بدن شان دارند. با رسیدن به یک سن خاص بدن به صورت طبیعی تولید کلاژن را متوقف می کند. بعد از اینکه تولید کلاژن متوقف می شود برای جوانسازی پوست می توان تزریق کلاژن را انجام داد.

کلاژن چیست؟

تزریق کلاژن می تواند کلاژن طبیعی پوست را تکمیل نماید. کلاژن باعث صاف شدن چین و چروک های صورت می شود. کلاژن همچنین می تواند فرو رفتگی های پوست را پر نماید و زخم های روی پوست را کاهش می دهد. در ادامه این مطلب ویژگی های تزریق کردن کلاژن برای جوانسازی پوست را پیش رو خواهید داشت.

تزریق کلاژن به پوست
تزریق کلاژن به پوست

تزریق کردن کلاژن به صورت چگونه انجام می شود ؟

نحوه تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست طبق مراحل زیر انجام می شود :

  1. بر اساس نوع کلاژنی که باید تزریق شود پزشک از داوطلب تست آلرژی می گیرد. در این مرحله جراح باید صورت داوطلب را با توجه به تقاضای وی ارزیابی کند.
  2. تست آلرژی باید یک ماه قبل از تزریق کلاژن انجام گردد.
  3. قبل از انجام تزریق جراح نقاط استراتژی را به عنوان یک راهنما روی صورت داوطلب مشخص می کند.
  4. برای تزریق کردن کلاژن باید محل تزریق به کمک محلول آنتی باکتری شستشو داده شود.
  5. در این مرحله جراح محل تزریق را بی حس می کند. در برخی از مواقع نیز در ترکیب کلاژن مقداری بی حسی وجود دارد که در این صورت نباید محل تزریق بی حس گردد.
  6. بعد از تزریق کردن کلاژن نقاطی که به عنوان راهنما علامت گذاری شده اند باید پاک شوند.
  7. برای کاهش ناراحتی از کمپرس یخ استفاده می گردد.
  8. توجه داشته باشید که در برخی از مواقع ممکن است داوطلب مجبور شود چندین مرحله تزریق کلاژن داشته باشد.

ویژگی های کلاژن تزریقی برای جوانسازی پوست

تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست دارای مزایا و ویژگی های زیادی می باشد. برخی از ویژگی های مهم تزریق کردن کلاژن عبارتند از :

  1. برای جوانسازی پوست به کمک این روش از کلاژن تصفیه شده انسانی یا گاوی استفاده می گردد. کلاژن به لایه میانی پوست تزریق می گردد. در اثر تزریق کردن کلاژن به این لایه از پوست چین و چروک ها از بین می روند و فرورفتگی ها نیز پر می شوند.
  2. به کمک تزریق کردن کلاژن می توان گونه ها را برجسته کرد. تزریق کردن کلاژن باعث می شود تا خطوط لایه سطحی پوست رفع شوند.
  3. ماندگاری اثر تزریق کلاژن بین شش ماه تا یک سال می باشد.
  4. یکی از مهم ترین ویژگی های تزریق کردن این ماده حیاتی به پوست این است که بعد از تزریق نتیجه آن فورا ظاهر می گردد.
  5. کلاژن بعد از تزریق باعث سفت شدن پوست می شود. اگر پوست شما شل شده است می توانید با تزریق کردن کلاژن پوست تان را سفت تر کنید.
  6. از تزریق کلاژن در مقایسه با سایر مواد قابل تزریق نظیر بوتاکس ، ژل و چربی می توان در نقاط بیشتری استفاده کرد.
نحوه تزریق کردن کلاژن
نحوه تزریق کردن کلاژن

کاندید مناسب تزریق کلاژن به صورت

سن مناسب برای تزریق کلاژن بین 35 تا 60 سالگی است. در این رده سنی می توان علائم پیری را تا حدودی زیادی با تزریق کردن کلاژن کاهش داد. افراد مسن اگر دارای پوستی انعطاف پذیر باشند می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند.

اگر شما در دوران بارداری به سر می برید یا به محصولات حاوی لیدوکایین یا کلاژن حساسیت دارید بهتر است تزریق کلاژن را انجام ندهید. به جای تزریق این ماده حیاتی پوست می توانید از کرم های کلاژن ساز استفاده نمایید.

بررسی نتایج تزریق کلاژن

بررسی عوارض تزریق کلاژن
بررسی عوارض تزریق کلاژن

فیلرهای کلاژن باعث می شوند تا شما ظاهری طبیعی و بدون چین و چروک داشته باشید. از کلاژن در موارد زیر استفاده می گردد :

  1. تزریق کلاژن باعث حجم دادن به گونه ها و سایر نقاط صورت می شود.
  2. کاهش خط اخم بین ابرو ها
  3. کاهش خطوط پیشانی
  4. ترمیم کردن خط لبخند
  5. تعریف مرز لب ها
  6. پر کردن جای جوش و آکنه
  7. پر کردن گودی زیر چشم ها
  8. تزریق کردن کلاژن باعث برجسته سازی لب ها و گونه ها می شود.

 

بررسی عوارض تزریق کردن کلاژن به صورت :

اگر شرایط بیمار به درستی سنجیده گردد عوارض تزریق کلاژن بسیار محدود است. یکی از مهم ترین عوارض تزریق کردن کلاژن ایجاد حساسیت می باشد. بهتر است داوطلب قبل از تزریق کردن کلاژن ابتدا تست آلرژی یا حساسیت بدهد.

برخی از مهم ترین عوارض ناشی از تزریق کلاژن را در مطلب زیر مطالعه خواهید کرد :

  1. ممکن است بعد از تزریق شدن کلاژن فرد احساس تورم در محل تزریق داشته باشد. تورم بعد از تزریق پس از مدت زمان کوتاهی از بین می رود و جای هیچ نگرانی نیست.
  2. یکی دیگر از عوارض تزریق کلاژن قرمز شدن پوست است.
  3. خونریزی و کبودی پوست
  4. عفونی شدن محل تزریق
  5. ایجاد بثورات پوستی که اغلب با خارش همراه است.
  6. اسکار احتمالی

در صورت بروز هر گونه عوارض ناشی از تزریق کلاژن بهتر است در سریع ترین زمان ممکن به پزشک تان مراجعه کنید. پزشک بعد از بررسی عوارض پیش آمده با تجویز دارو یا سایر راهکارها می تواند به کاهش و از بین بردن رفتن عوارضی که ایجاد شدندکمک زیادی کند.

بعد از تزریق کلاژن چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

بعد از تزریق کلاژن به پوست صورت شما باید نکاتی را رعایت کنید. در صورت رعایت نکردن موارد زیر ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

  1. مصرف نمک را در رژیم غذایی تان به حداقل برسانید زیرا مصرف زیاد نمک باعث بروز ورم می شود.
  2. از کمپرس آب سرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که کمپرس آب سرد را باید به مدت 15 دقیقه و هر چند ساعت یک بار انجام دهید.
  3. از آرایش کردن و دستکاری صورت تا 24 ساعت بعد از تزریق کلاژن خودداری نمایید.
  4. حدود 14 روز بعد از تزریق کردن کلاژن در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  5. به مقدار زیادی مایعات بنوشید و بهتر است روزانه حدود 10 لیوان آب بنوشید.
  6. بعد از تزریق هرگز به پوست تان فشار زیادی وارد نکنید.
  7. تا 7 روز بعد از تزریق از رفتن به سونا ، جکوزی و استخر خودداری کنید.
  8. بعد از تزریق کلاژن از مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  9. اگر کلاژن را به لب هایتان تزریق کرده اید بهتر است تا 48 ساعت بعد از تزریق آب گرم ، مایعات گرم و غذاهای داغ را میل نکنید.
  • بعد از تزریق از مصرف سیگار و سایر دخانیات خودداری نمایید.

بررسی قیمت تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست

عوامل زیادی روی قیمت کلاژن تاثیرگذار هستند که این موارد عبارتند از :

  1. نوع کلاژن
  2. کشور سازنده و برند کلاژن
  3. ناحیه تزریق کلاژن
  4. دستمزد جراح و دستیاران جراح
  5. میزان کلاژن تزریقی
ویژگی های کلاژن
ویژگی های کلاژن

چه عواملی به کلاژن آسیب می رسانند ؟

این سوال ممکن است برای هر فردی پیش آید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برخی از عوامل به کلاژن آسیب زیادی می رسانند. شما می توانید با ایجاد تغییر در نحوه زندگی تان از رسیدن آسیب به کلاژن جلوگیری نمایید. عواملی که به کلاژن آسیب می رسانند عبارتند از :

  1. نحوه زندگی و عوامل محیطی :

رادیکال های آزاد و آلودگی ها باعث می شوند تا تولید کلاژن کاهش پیدا کند. آلودگی ها و رادیکال های آزاد همچنین باعث کاهش انعطاف پذیری پوست می شوند.

  1. مصرف زیاد شکر :

مصرف زیاد شیرینی جات و شکر باعث ضعیف شدن تولید کلاژن می شود. بهتر است شما مصرف شیرینی جات را کاهش دهید.

  1. قرار گرفتن در معرض نور خورشید :

پرتو فرابنفش باعث آسیب دیدگی کلاژن در لایه میانی پوست می شود و در نتیجه چین و چروک صورت بیشتر می شود. بهتر است شما طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

  1. مصرف سیگار و دخانیات :

مواد شیمیایی موجود در دخانیات باعث رساندن آسیب به کلاژن می شوند. اگر شما سیگار مصرف کنید بهتر است با بالا رفتن سن تان تزریق کلاژن را انجام دهید. در صورت امکان از مصرف دخانیات خودداری نمایید تا پوست شاداب تری داشته باشید.

  1. اختلالات خود ایمنی :

برخی از اختلالات خود ایمنی باعث می گردند تا آنتی بادی ها به کلاژن آسیب زیادی وارد کنند.

  1. بالا رفتن سن :

بالا رفتن سن باعث کاهش کلاژن می شود. بهتر است با بالا رفتن سن نسبت به تزریق کلاژن هر چه زودتر اقدام کنید. زیرا وجود کلاژن باعث می شود تا پوست شما از ایجاد چین و چروک مصون بماند.

پوست برخی از افراد تا سن 30 سالگی کلاژن سازی را به خوبی انجام می دهد. بعد از 30 سالگی بدن به صورت معمولی سالانه حدود یک درصد از کلاژن را از دست می دهد. میزان کلاژن پوست بعد از سن 40 به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند. با رسیدن به سن 50 سالگی و شروع یائسگی میزان کلاژن سازی پوست به حداقل می رسد.

بهتر است افراد بعد از سن 30 سالگی به صورت جدی از پوست خود مراقبت کنند. زیرا در صورت مراقبت نکردن از پوست با بالا رفتن سن هر فردی با افت کلاژن به صورت جدی مواجه می شود. افت کلاژن نیز باعث پیری زودرس می گردد و در نتیجه فرد زیبایی و شادابی چهره اش را از دست می دهد.

  1. سبک زندگی ناسالم :

داشتن سبک زندگی ناسالم روند تولید کلاژن را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد. بهتر است شما از مصرف دخانیات ، مشروبات الکلی و … خودداری کنید. با مصرف سبزیجات و آب می توانید تا حدود زیادی به شاداب و جوان ماندن پوست تان کمک کنید.

داشتن استرس و تنش های عصبی باعث می شود تا پوست نتواند کلاژن سازی را به خوبی انجام دهد. افرادی که دچار استرس و تنش عصبی هستند اغلب دچار پیری زودرس می شوند.

تزریق کلاژن
تزریق کلاژن

آیا استفاده از کرم های کلاژن کاربردی است ؟

کلاژن جزو فراوان ترین پروتئین های موجود در بدن هر انسانی می باشد. حدود 1/3 از ترکیبات پروتئینی بدن را کلاژن تشکیل می دهد. به همین دلیل یکی از مهم ترین ترکیبات موجود برای ساخت کلاژن ، پروتئین می باشد.

کلاژن همچنین یکی از مهم ترین عناصر حیاتی در ترکیب استخوان ، پوست ، رباط ، ناخن ها و … است. کلاژن باعث می شود تا پوست خاصیت ارتجاعی داشته باشد و بافت پوست همواره به کمک کلاژن تازه نگه داشته می شود.

علاوه بر تزریق کلاژن شما می توانید از کرم کلاژن ساز قوی نیز استفاده کنید. کرم های قوی باعث می شوند تا ساخت کلاژن تحریک شود. استفاده از کرم های کلاژن ساز باعث می شود تا بافت پوست بعد از مصرف یک دوره از کرم سفت و ترمیم شود.

توجه داشته باشید که از کرم کلاژن ساز باید به صورت مرتب و دوره ای استفاده کنید. با استفاده از این کرم ها چین و چروک پوست از بین می رود و پوست شاداب تر می شود.

در زمان خرید کرم کلاژن ساز به تاریخ انقضا و تولید کرم توجه داشته باشید. از کرم های اصلی نیز استفاده نمایید زیرا کرم کلاژن ساز تقلبی باعث رساندن آسیب جدی به پوست بدن می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که تزریق کلاژن نسبت به کرم های کلاژن ساز دارای اثربخشی بیشتری است. در صورتی که شما شرایط تزریق کردن کلاژن را ندارید بهتر است از مصرف کرم کلاژن ساز غافل نشوید.

نتیجه گیری:

در این مطلب در مورد تزریق کلاژن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات لازم را در مورد این عمل زیبایی آسان بدست آورده باشید. شایان ذکر است که برای تزریق کردن کلاژن باید به پزشکی با تجربه و مطمئن مراجعه کنید. در صورتی که تزریق این ماده حیاتی به پوست به درستی انجام نشود آسیب جدی و جبران ناپذیری به پوست شما وارد می گردد.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.