صفحه اصلیخدماتتزریق فیلر (ژل و چربی)اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

فیلر بینی این روزها جزء تغییرات پرطرفدار شده است. نوک بینی و شکل و شمایل خود بینی برای همه مهم است. بینی عضو اصلی صورت محسوب می شود. نوک بینی در محل اتصالش به صورت زاویه ای را با لب به وجود می آورد. به طور طبیعی، نوک بینی کمی به طرف بالا تمایل دارد. در بهترین حالت بخش پایینی بینی با لب بالایی زاویه ای 90 درجه ایجاد می کند. این فرم می تواند زیبایی ویژه ای به چهره ببخشد.

افرادی که چنین مشخصه‌ای را در صورتشان ندارند، می توانند به راحتی آن را برای خودشان به دست آورند. وقتی متقاضی چنین درخواستی به کلینیک زیبایی مراجعه کند، بهترین پیشنهادها به او خواهد شد. هر پیشنهادی با توجه به نیاز متقاضی به تغییرات و فرم بینی او ارائه خواهد شد. یکی از این پیشنهادهای کم دردسر تزریق ژل بینی است. در ادامه توضیحات بیشتری درباره این شیوه آورده شده است.

اصلاح تیغه و نوک بینی
اصلاح تیغه و نوک بینی

منظور از تزریق فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی از روش هایی است که چند سالی است از آن برای رفع ایرادهای بینی استفاده می شود. تزریق ژل به نواحی مختلف بدن با هدف های متنوعی صورت می گیرد. تزریق ژل به نوک بینی یا قسمت های دیگر آن هم با هدف اصلاح فوری برخی نواقص آن است. برای این کار از مواد پرکننده پوستی استفاده می شود. یک فیلر را در قسمت های مورد نظر از پوست بینی و در لایه های عمیق آن تزریق می کنند.

ژل ها با سرنگ به محل مورد نظر تزریق می شوند. مقدار ژل را پزشک متخصص تعیین می کند. محل دقیق تزریق را هم پزشک بعد از بررسی های لازم مشخص می کند. تزریق ژل عوارض جانبی خاصی ندارد. ضمن این که همان موقع تأثیر آن را می توان در محل تزریق مشاهده کرد. اگر فرد متقاضی از تغییر ایجاد شده رضایت نداشته باشد، این تغییر برگشت پذیر است و جای هیچ نگرانی نیست. برای ثابت شدن تغییر نیاز است که تزریق در سه مرحله انجام شود. ماندگاری تزریق به چند عامل بستگی دارد. یکی از آنها سبک زندگی شخص است.

تزریق ژل بینی هم صد در صد باید به افراد متخصص انجام شود. برای این کار روش های متنوعی وجود دارد. یکی از این روش جراحی است. در جراحی تغییراتی روی استخوان و غضروف بینی داده می شود. برخی از مشکلات نوک بینی اما به جراحی نیاز ندارد. نافرمی های بینی های گوشتی به راحتی با تزریق ژل اصلاح می شوند.

تزریق ژل بینی
تزریق ژل بینی

چه کسانی می توانند تزریق فیلر بینی را انجام دهند؟

فرقی نمی کند که فرد بینی طبیعی داشته باشد یا پیش از این عمل جراحی روی بینی اش انجام داده باشد. همه افراد می توانند کاندید تزریق ژل در بینی خود به هر دلیلی باشند. البته در صورتی که پزشک متخصص به آنها توصیه کند که نواقصی که در بینی دارند با این روش مرتفع خواهد شد.

به عنوان مثال، کسانی که برجستگی هایی کوچک روی بینی خود دارند، با تزریق ژل می توانند آنها را محو کنند. یا آنها که گودی و ناهمواری و فرورفتگی روی بینی شان دیده می شود هم می توانند با این روش بینی خود را زیباتر کنند. تزریق ژل به آنها که بینی نامتقارن دارند هم توصیه می شود. یعنی با تزریق پزشک می تواند این تقارن را در بینی ایجاد کند. آنها کی بینی خیلی تختی دارند می توانند با تزریق یک برجستگی روی آن به وجود آورند. این برجستگی می تواند بر زیبایی بینی آنها بیفزاید.

برای اصلاح بینی و وجود افتادگی در نوک بینی نیز از این روش استفاده می شود. نوک بینی را می توان به این روش لیفت کرد یا بالا برد. یا با کمی تزریق ژل در نوک بینی ظاهر آنها را طوری تغییر داد که توجه بقیه را به آن جلب کرد.

عمل بینی بدون جراحی
عمل بینی بدون جراحی

از فیلر بینی در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

یکی از دلایل محبوبیت تزریق ژل آن هم در بینی فرایند ساده آن است. یعنی مانند جراحی به بیهوشی نیاز دارد. همچنین، بیمار را درگیر مراقبت های سخت بعد از عمل و عوارض جانبی آن نمی کند. برای خیلی از متقاضیان جراحی بینی تحمل این مسائل سخت است. می توان این روش را یک میانبر برای دست یافتن به یک بینی زیبا دانست. افراد با بینی های گوشتی و استخوانی و عقابی می توانند برای ایجاد تغییر روی بینی خود از این روش بهره ببرند با این روش به سادگی انجام پذیر است.

تغییرات در بینی می تواند کلی یا جزئی باشد. یعنی ژل ها می توانند فرم بینی را به طور کامل عوض کنند. یا تغییر جزئی در بینی به وجود آورند. تغییری که فرم کلی بینی را حفظ می کند و نقص جزئی آن را از بین می برد. یا تغییراتی که فرم بینی را از این رو به آن رو کند. بدون این که آسیب جدی به بینی وارد شود. از تزریق ژل برای رفع مشکلاتی مثل قوز پشتی و افتادگی نوک استفاده کرد. برای اصلاح بینی های کج و پیست اسکی هم این روش می تواند اثرگذار باشد.

می گویند بهترین کاندیداها برای تزریق ژل افراد دارای بینی های گوشتی هستند. تغییرات زیادی را می توان با این تزریق در بینی های گوشتی ایجاد کرد. برای رفع نامتقارنی و برآمدگی روی استخوان بینی های گوشتی تزریق ژل عالی عمل می کند. قوس های شدید روی بینی را هم می توان با ژل پوشش داد. شاید این دامنه تغییرات در بینی های غیر گوشتی ناممکن باشد. برای تشخیص چنین موردی حتماً باید نظر پزشک متخصص را جویا شد.

ماندگاری تزریق ژل بینی
ماندگاری فیلر بینی

مدت زمان انجام عمل بینی بدون جراحی چقدر است؟

اصلاح تیغه و نوک بینی و انواع تغییر در بینی را می توان بدون عمل جراحی سرخوشانه به دست آورد. بدون این که هیچ درد و خونریزی و بخیه را متحمل شد. تزریق ژل در بینی این مزایا را برای فرد متقاضی به دنبال دارد. بعد از تزریق هم می تواند به زندگی عادی خود برگردد و فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.

پیش از این که پزشک اقدامی برای تزریق بکند، یک نقشه راه برای کار ترسیم می کند. این نقشه را با توجه به فواصل و تناسبات قسمت های صورت و بینی به دست می آورد. رابطه بین بینی با فاصله بین دو ابرو و لب و چانه را هم از نظر می گذراند. تزریق را با محاسبات دقیق و به اندازه انجام می دهد.

فرد متقاضی در وضعیت نیمه نشسته روی تخت قرار می گیرد. سر باید کمی به عقب خم شود. بیمار باید راحت باشد و هیچ قسمتی از بدنش تحت فشار نباشد. با توجه به شرایط بیمار بی حسی موضعی انجام می گیرد. در اصلاح تیغه و نوک بینی هم بی حسی می تواند مفید باشد. تشخیص بی حسی را هم باید بر عهده پزشک گذاشت. در کل، می توان گفت که این تزریق به زمان زیادی نیاز ندارد.

مدت زمان عمل بینی بدون جراحی
مدت زمان عمل بینی بدون جراحی

مدت زمان ماندگاری چقدر است؟

نتیجه تزریق در هر ناحیه ای از بدن باشد، خودش را به خوبی نشان می دهد. البته این تغییر چهره در محل تزریق به میزان دوز و محل آن هم بستگی دارد. اما این که ماندگاری آن چقدر است، به چند عامل مهم مربوط می شود. تأثیر نوع پوست و نوع ژل مورد استفاده را نمی توان نادیده گرفت. حتی برند سازنده ژل هم می تواند در اثرگذاری آن مداخله کند. محل تزریق ژل و همچنین سن فرد متقاضی هم در این مسئله تأثیر خود را می گذارند. می گویند که هر چه قوام ژل بیشتر باشد، ماندگارتر خواهد بود. البته تزریق آن به نواحی عمیق تر را هم نمی توان بی تأثیر دانست.

ژل ها در بهترین حالت تا شش ماه دوام دارند. برای فیلر بینی به شکل همیشگی این تزریق باید دوره ای انجام شود. هر ژلی ویژگی های مخصوص به خود را دارد. برخی از آنها ماندگاری بیشتری از بقیه دارند. اگر فرد متقاضی هنوز برای تغییری که قرار است روی بینی اش انجام شود مردد است، بهتر به سراغ ژل هایی برود که اثر آنها ماندگاری زیادی ندارند. برخی از ژل ها ماندگاری بیشتری دارند. حتی ممکن است تغییر شکلی که ایجاد می کنند برای همیشه باقی بماند. این ژل ها تزریق دشوارتری هم دارند. درباره نوع ژل می توانید با پزشک متخصص صحبت کنید.

چه کسانی نباید از فیلر بینی استفاده کنند؟

این روش را در دسته غیر تهاجمی ها قرار می دهند. افراد مبتلا به دیابت یا بیماری های خود ایمنی جزء این گروه هستند. یعنی بهتر است به سراغ این نوع روش ها برای ایجاد تغییر نروند. زنان باردار و شیرده هم بهتر است این کار را به بعد از اتمام این دوره موکول کنند. افراد متقاضی زیر 18 سال هم گزینه های مناسبی برای این کار محسوب نمی شوند. به جز این موارد موانع دیگری برای تزریق وجود ندارد. مگر این که پزشک بعد از معاینات این تشخیص را بدهد.

فرم دهی با تزریق ژل به بینی
فرم دهی با تزریق ژل به بینی

پس از تزریق ژل به بینی باید چه کار کرد؟

بهتر است با عوارض کمی که احتمال بروز آنها بسیار کم است هم آشنا شوید. این عوارض به میزان بسیار کم در این افراد احتمال بروز دارند:

  • دردی کم و خفیف در نقطه هایی که سرنگ وارد پوست شده است.
  • حس ورم و قرمزی در محلی که تزریق صورت گرفته است.
  • کبودی هایی که ممکن است در بینی دیده شود.
  • بروز عفونت در افرادی که خود را به دست افراد غیر متخصص سپرده اند.
  • آنها که سیستم ایمنی پایینی دارند ممکن است به تزریق حساسیت نشان دهند.

در صورت بروز ورم جای نگرانی وجود ندارد. ورم ها در کمترین زمان ممکن ناپدید خواهند شد. ضمن این که کمپرس سرد در محل و خودداری از شستن صورت در 24 ساعت پس از تزریق می تواند در از بین بردن ورم ها مفید واقع شود. نکشیدن سیگار و بالا نگه داشتن سر در طول روز و در حین خواب هم در کاهش ورم مؤثرند.

هر چند این روند نیاز به مراقبت های شدیدی ندارد، اما بهتر است برای گرفتن بهترین نتیجه به توصیه های پزشک معالج گوش سپرده شود. فعالیت سنگین و ورزش های پر تحرک را به یک هفته بعد از تزریق موکول کنید. یعنی هر فعالیتی را که به بینی فشار وارد کند به تعویق بیندازید. هر چیزی که ممکن است به بینی فشار وارد کند هم می تواند تغییر فرم بینی را با مشکل مواجه کند.

در هفته اول از ماساژ دادن بینی، دستکاری آن با دست و فشار آوردن به آن خودداری کنید. حتی در برخی تغییرات بینی ممکن است استفاده از عینک هم منع شود. بعد از یک هفته همه چیز به شکل همیشه خواهد بود.

هزینه فیلر بینی
هزینه فیلر بینی

هزینه فیلر بینی چقدر است؟

هر تغییر در بینی با تزریق ژل هزینه مخصوص به خود را دارد. نمی توان برای این کار قیمت واحدی را تعیین کرد. هزینه دریافتی به کلینیک و پزشک متخصص بستگی دارد. محل تزریق و میزان ژل تزریقی هم در تعیین هزینه مهم تلقی می شوند. قیمت مشخصی برای این کار وجود ندارد. هر کسی با توجه به تغییراتی که مایل است روی بینی اش انجام شود باید هزینه متفاوتی را پرداخت کند. همان طور که در جراحی ها قیمت ها با هم متفاوت هستند و به کاری که روی بینی انجام می شود بستگی دارند. در تزریق ژل هم پزشک بعد از در نظر گرفتن همه عوامل قیمت را به فرد متقاضی اعلام خواهد کرد.

آیا فیلر بینی روشی امن به حساب می آید؟

با همه این توضیحات می توان به این نتیجه رسید که اصلاح فرم بینی با تزریق ژل روشی ایمن است. افراد متقاضی که نمی خواهند دردسرهای جراحی را تحمل کنند و هزینه آن را پرداخت کنند، می توانند از مزایای این روش سودمند شوند. روشی که عوارض جانبی هم ندارد. در نهایت، این تشخیص را بهتر است به پزشک متخصص بسپارید.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.