صفحه اصلیخدماتجراحی زیباییجراحی لیفت سینه چیست؟

جراحی لیفت سینه چیست؟

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

بسیاری از خانم ها ممکن است در اثر عوامل مختلف با افتادگی سینه مواجه شوند. افتادگی سینه باعث بد فرم شدن سینه های خانم ها شده و مشکلات زیادی را برای آن ها به همراه خواهد داشت. برای بهبود این حالت در خانم ها، عمل جراحی لیفت سینه صورت می گیرد. پزشکان بسیاری در سطح کشور در زمینه ی جراحی زیبایی و لیفت سینه فعالیت می کنند. در این میان آن دسته از پزشکانی می توانند مشتریان و طرفداران بیشتری داشته باشند، که این نوع عمل جراحی را با کیفیت بالاتری انجام دهند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با جراحی لیفت سینه آشنا کرده و درباره آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین سعی می کنیم تا به چند سوال در ارتباط با این نوع جراحی نیز پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

افتادگی سینه

افتادگی سینه

چه روش‌هایی برای لیفت سینه با جراحی وجود دارد؟

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، جراحی لیفت سینه، یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش ها برای رفع و بهبودی افتادگی سینه در خانم ها می باشد. برای جراحی لیفت سینه، از روش های مختلفی استفاده می شود. به عبارت دیگر روش های برش متفاوتی وجود دارد که پس از آن سینه ی افراد به شکل های مختلفی شکل می گیرد. در ادامه شما را با این نوع برش ها آشنا می کنیم:

  • برش هلالی

یکی از اصلی ترین و بهترین روش ها در زمینه جراحی لیفت سینه، روش برش هلالی سینه می باشد. در این روش سینه ی خانم ها به صورت هلالی برش داده می شوند و سپس عملیات لازم برای لیفت سینه انجام می شود.

  • برش لیفت بنلی

نوع دیگر از برش سینه می باشد که در جراحی لیفت سینه انجام می شود.

  • برش بنلی لولیپاپ

از انواع دیگر برش ها می باشد که در جراحی لیفت سینه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • ماستوپکسی کامل

از دیگر انواع برش ها، ماستوپکسی کامل سینه می باشد که در ادامه در ارتباط با این نوع برش بیشتر صحبت می کنیم.

لیفت سینه
لیفت سینه

آیا لیفت سینه بدون جراحی ممکن است؟

هر کدام از روش های لیفت سینه دارای عوارض جانبی خاص خود می باشند. ممکن است افراد فکر کنند که عمل جراحی لیفت سینه عوارض بیشتری نسبت به روش های دیگر لیفت سینه دارد. اما در واقع چنین نیست. لیفت سینه بدون جراحی ممکن است در مواردی حتی عوارض جانبی بیشتر از روش جراحی داشته باشد. این موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد روش جراحی لیفت سینه را ترجیح بدهند.

در لیفت سینه بدون جراحی، هیچ گونه برشی در بافت سینه ایجاد نمی شود و شاید این موضوع برای خانم ها بهتر و آسان تر بنظر برسد. اما همانطوری که اشاره شد ممکن است در بعضی موارد لیفت سینه بدون جراحی مشکلاتی را برای افراد به وجود بیاورد.

لیفت سینه
لیفت سینه

چه کسانی کاندید خوبی برای عمل بالا کشیدن سینه هستند؟

عمل جراحی لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه، برای یکسری افراد مناسب می باشد. در ادامه ی این مقاله به این دسته افراد که کاندید مناسبی برای این گونه عمل های جراحی هستند، اشاره می کنیم:

– خانم های باردار

در خانم های باردار معمولا افتادگی سینه بسیار رواج دارد. بارداری یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی است که می تواند باعث افتادگی سینه شود. افتادگی سینه شکل و ظاهر نامناسبی را به آن ها می بخشد. این حالت ممکن است برای خانم ها آزار دهنده باشد و شکل و تیپ آن ها را به هم بریزد. لذا عمل جراحی لیفت سینه را معمولا خانم های باردار انجام می دهند.

– خانم هایی که به کودکان خود شیر می دهند

خانم هایی که به کودکان خود شیر می دهند، دومین کاندید هایی هستند که عمل جراحی لیفت سینه برای آن ها لازم می باشد. این افراد می توانند با مراجعه به پزشک هایی که در زمینه جراحی زیبایی و لیفت سینه فعالیت می کنند، سینه های خود را به صورت کامل لیفت کرده و هیکل خود را زیبا تر کنند. زیرا خانم ها پس از فارغ شدن از دوران بارداری، سینه هایشان دچار افتادگی می شود و جذابیت گذشته را ندارند. لذا این دسته خانم ها می توانند به پزشک هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه نموده و اقدام به عمل جراحی لیفت سینه ی خود نمایند. به کمک این عمل جراحی، پس از مدتی، سینه های زیبا و خوش فرمی برای زنان شکل خواهد گرفت که بر زیبایی اندام آن ها نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

– خانم های میانسال و کهنسال

پس از گذراندن دوره ی میانسالی، معمولا سینه ی خانم ها به سمت افتادگی می رود. هر چند که این خانم ها باردار نشوند و تا آخر عمرشان مجرد بمانند، اما باز هم سینه های آن ها دچار افتادگی خواهد شد. افتادگی سینه می تواند تاثیرات منفی بر روی سر و گردن افراد نیز بگذارد و بطور کلی هیکل آن ها را به هم بریزد. این در حالی است که در صورتی که عمل جراحی لیفت سینه برای این افراد انجام شود، هیکل آن ها درست شده و فشاری به سر و گردن آن ها وارد نمی شود.

لیفت سینه
لیفت سینه

آیا لیفت سینه محدودیت سنی دارد؟

رشد سینه ها در خانم ها تا قبل از سن 17 سالگی هنوز تکمیل نشده است و گاهی تا سن بیست سالگی ادامه پیدا می کند. بهتر است که خانم ها قبل از سن  20 سالگی برای لیفت سینه اقدام نکنند. خانم هایی که رنج سنی آن ها بین 20 تا 50 سال است و از افتادگی سینه رنج می برند، می توانند از لیفت سینه استفاده کنند. این نوع جراحی ممکن است که بعد از سن 50 سالگی در خانم ها عوارض جانبی داشته باشد. سلامتی پوست و بافت سینه های خانم های بالای 50 سال قبل از عمل لیفت سینه باید توسط پزشک بررسی شود.

علل افتادگی بافت سینه

1- بارداری و شیردهی نوزاد

بارداری و شیردهی نوزاد، از جمله ی مهم ترین و اصلی ترین مواردی است که می تواند باعث افتادگی سینه شود. در این گونه موارد برای این که شکل و ظاهر افراد به هم نریزد، معمولا توصیه می شود که خانم های باردار و شیرده اقدام به انجام عمل زیبایی سینه یا عمل لیفت سینه نمایند. هر چقدر که سینه های خانم ها جمع تر و بالاتر باشد، بدیهی است که بر هیکل آن ها نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت و هیکل آن ها را زیبا تر از قبل نشان خواهد داد.

2- جاذبه زمین

جاذبه زمین هر چیزی را که در ارتفاع قرار دارد به سمت خود می کشد. مگر آن که نگهدارنده ای داشته باشد که مانع از این کار شود. به عنوان مثال شما یک سیب را از ارتفاع رها کنید. بر اساس قانون جاذبه زمین، این سیب به سمت زمین حرکت می کند. در مورد سینه ی خانم ها نیز قضیه به همین ترتیب است. در صورتی که سینه ی خانم ها از میزان کلاژن و بافت چربی مناسبی برخوردار نباشد، بدیهی است که دچار افتادگی می شود. هر چقدر که سینه ی خانم ها به بدن آن چسبیده تر باشد، جاذبه ی زمین روی آن اثر کم تری خواهد گذاشت و افتادگی سینه در این گونه افراد کم تر مشاهده می شود.

3- وراثت

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین علل افتادگی سینه، وراثت می باشد. ممکن است خانم هایی که دارای سینه های بزرگ و افتاده هستند، دخترانی به دنیا بیاورند که سینه های آن ها نیز پس از رسیدن به دوران بلوغ، رفته رفته بزرگ شده و افتاده شوند. این عامل، عامل وراثت می باشد. در واقع خانم هایی که سینه های بزرگ و افتاده ای دارند، در غالب اوقات مادرانی داشته اند که به همین شکل بوده اند و سینه های آن ها نیز افتاده و بزرگ بوده اند.

4- افزایش یا کاهش وزن

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث افتادگی سینه شود، افزایش یا کاهش وزن در بازه ی زمانی کوتاه می باشد. به عبارت دیگر ممکن است خانم ها در یک بازه ی زمانی کوتاه مقدار زیادی وزن اضافه کنند. این اضافه وزن آن ها ممکن است در بافت چربی سینه های آن ها نمود پیدا کند و سبب افتادگی سینه در آن ها شود. لذا این دسته خانم ها نیز ممکن است نیاز به لیفت سینه داشته باشند. لیفت سینه باعث می شود که هیکل آن ها به هم نریزد و زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند.

لیفت سینه
لیفت سینه

آیا بعد از لیفت سینه می‌توان بدون مشکل به نوزاد شیر داد؟

معمولا لیفت سینه تداخلی در شیر دادن به نوزاد ایجاد نمی کند. در بافت سینه، تعداد زیادی غدد شیر دهی وجود دارند که شیر تولید شده توسط آن ها در لوبول های شیردهی نوزادان ذخیره می شود. لوبول های شیردهی در واقع به لوبول هایی گفته می شود که در بافت سینه وجود داشته و عملیات شیردهی از آن جا آغاز می شود. سپس این شیر از طریق لوله هایی تحت عنوان لوله های شیردهی (BILL DUCT) به نیپل یا سر پستان می رسد و نوزاد از طریق مک زدن نوک پستان می تواند شیر بخورد.

در صورتی که بعد از لیفت سینه در خانم ها، به لوبول های شیردهی یا لوله های شیر دهی آسیب وارد شود، بدیهی است که ممکن است فرآیند شیردهی توسط مادر با مشکل مواجه شود. اما معمولا در صورتی که افراد برای لیفت سیته های خود نزد متخصصان کارآزموده و متبحر بروند، بدیهی است که در بیشتر موارد هیچ گونه اتفاقی برای آن ها پیش نخواهد آمد.

جراحی لیفت سینه
جراحی لیفت سینه

مزایای جراحی ماستوپکسی

جراحی ماستوپکسی کامل یا جراحی لیفت سینه، از جمله ی مهم ترین و اصلی ترین انواع جراحی هایی است که امروزه در سطح دنیا از آن استفاده می شود. از جمله مزیت های این نوع جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- برش های درست

در این نوع جراحی متخصصین جراحی می دانند که چه نوع برش هایی را در چه مناطقی از سینه ی خانم ها انجام دهند تا جای زخم آن ها بر روی سینه خانم ها نماند و ظاهر نامناسبی را برای سینه ی آن ها ایجاد نکند. این در حالی است که در صورتی که برش های ایجاد شده توسط پزشکان متخصص در جا های نادرستی انجام شود، ممکن است زخم ها برای مدت زمان بیشتری بمانند و شکل و ظاهر نامناسبی به سینه ی خانم ها داده شود.

2- جلوگیری از عرق سوز شدن قسمت های زیر سینه خانم ها

در صورتی که سینه های خانم ها افتاده باشد، ممکن است قسمت زیرین سینه های آن ها، در اثر فعالیت، عرق سوز شده و این عرق سوز شدن باعث رنجش خاطر خانم ها، خصوصا در فصول گرم سال شود. در صورتی که این خانم ها عملیات لیفت سینه را انجام دهند، دیگر به هیچ عنوان این مشکل را نخواهند داشت.

 عوارض لیفت سینه چیست؟

عوارض لیفت سینه ممکن است در مورد افراد گوناگون متفاوت باشد. به عبارت دیگر ممکن است در یک فرد عوارض خاصی را نشان دهد، حال آن که ممکن است در افراد دیگر این عوارض کم تر باشند. البته عوارض جراحی لیفت سینه به موارد بسیار دیگری نیز بستگی دارد. از جمله ی آن ها می توان به تبحر پزشک متخصص در زمینه ی جراحی لیفت سینه اشاره کرد. هر چقدر که تبحر پزشک متخصص در این زمینه بیشتر باشد، بدیهی است که کار لیفت سینه ها تمیز تر در خواهد آمد.

یکی از نگرانی هایی که خانم ها در ارتباط با عوارض لیفت سینه دارند، این است که ممکن است پس از عمل جراحی لیفت سینه، دو سینه متقارن در نیایند. این نگرانی، نگرانی معقولی است که خانم ها دارند. به همین دلیل برای انجام عملیات جراحی لیفت سینه به نزد کسانی می روند که در این زمینه از تبحر و مهارت کافی برخوردارند. پزشکان و متخصصان بسیاری در سطح کشور های مختلف دنیا از جمله کشور ایران در زمینه ی جراحی های زیبایی فعالیت می کنند. در این میان آن دسته از جراحان و پزشکان می توانند موفق تر عمل کنند که کار خود را به نحو احسن انجام داده و در این زمینه از دیگر پزشکان هم راستای خود پیشی بگیرند. بدیهی است در صورتی که این پزشکان مهارت خود را به همگان نشان دهند، روز به روز بر تعداد مشتریان آن ها افزوده می شود.

یکی دیگر از مهم ترین عوارضی که ممکن است پس از انجام لیفت سینه به سراغ خانم ها بیاید، اختلال در روند شیردهی به نوزادان می باشد. در بسیاری از موارد ممکن است افراد با مشکل در شیردهی نوزادان رو به رو شوند. لذا پزشک متخصص بایستی در هنگام جراحی لیفت سینه بسیار دقت کند که مشکلی برای بیمار او پیش نیاید.

لیفت سینه
لیفت سینه

نتایج جراحی چه مدت دوام دارد؟

پس از انجام جراحی لیفت سینه، افراد می توانند پس از چند هفته که از عمل جراحی آن ها می گذرد، زندگی دگرگونی را تجربه کنند. سینه های آن ها فرم جدیدی به خود می گیرد و بسیار جذاب و دلنشین خواهند شد. بعلاوه اعتماد به نفس افراد نیز بالاتر خواهد رفت و زندگی بهتری خواهند داشت. در مورد این سوال که نتایج جراحی لیفت سینه چه مدت دوام دارد، باید فاکتور های مختلفی را در نظر گرفت. یکی از مهم ترین فاکتور ها در این زمینه، تغییر روش زندگی و انجام شیوه درست زندگی می باشد. افراد می توانند به کمک یک رژیم غذایی مناسب که از دکتر تغذیه خود می گیرند، وزن خود را در حد تعادل نگه داشته و از افزایش وزن غیر عادی خود جلوگیری به عمل آورند. هر چقدر که این مراقبت ها بیشتر باشد، بدیهی است که نتایج جراحی لیفت سینه برای مدت زمان بیشتری دوام خواهد داشت.

در بسیاری از این موارد، ممکن است لیفت سینه ها همیشگی بوده و برای مدت زمان طولانی سینه های خانم ها به حالت جمع و فشرده قرار بگیرند. البته این موضوع مستلزم رعایت رژیم غذایی مناسب و قرار دادن ورزش در برنامه ی هفتگی خانم ها می باشد. هر چقدر که میزان تحرک خانم ها بیشتر باشد، بدیهی است که احتمال چاق شدن آن ها در مدت زمان کوتاه نیز کم تر بوده و سبک زندگی سالم تری خواهند داشت.

لیفت سینه

هزینه جراحی چقدر است؟

هزینه جراحی لیفت سینه به موارد مختلفی ارتباط دارد. در ادامه به چند مورد از این موارد اشاره می کنیم:

1- دکتر جراح

چیره دست بودن دکتر جراح بر میزان هزینه ی عمل جراحی بسیار تاثیر گذار می باشد. هر چقدر که دکتر جراح چیره دست تر و معروف تر باشد، بدیهی است که قیمت جراحی لیفت سینه در مورد آن دکتر جراح نیز بیشتر خواهد بود.

2- نوع سینه ی بیمار

ممکن است سینه ی یک فرد آن قدر بزرگ و افتاده باشد که کار عمل جراحی آن ساعت ها طول بکشد. بدیهی است در این گونه موارد هزینه ای که از بیمار دریافت می شود، بیشتر از مواردی است که سینه ی فرد آن چنان بزرگ نیست و نیاز زیادی به ترمیم ندارد. این مورد را پزشک متخصص تشخیص می دهد و از این طریق هزینه ی جراحی سینه ی بیمار محاسبه خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با جراحی لیفت سینه آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین سعی کردیم تا در ارتباط با یکسری سوالات در این زمینه با شما عزیزان صحبت کنیم و به پاسخ هر سوال بپردازیم.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.