صفحه اصلیخدماتتزریق فیلر (ژل و چربی)تزریق ژل برای درمان خط خنده

تزریق ژل برای درمان خط خنده

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

خط خنده دقیقا کجاست؟

خنده رو بودن و شاد بودن در زندگی اصلا بد نیست. اما مشکل اینجاست که بعد از گذشت چند دهه از زندگی و افزایش سن، در اثر خنده های مکرر، خط خنده نمایان می گردد. واقعیتی که خیلی ها نمی پسندند. به همین دلیل به دنبال راه هایی برای رفع خط خنده می گردند. یکی از این راه ها تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم است. این روش به محو شدن خط خنده و حتی خط غم، کمک شایانی می کند. حالا سوالی که به وجود می آید، این است که خط خنده دقیقا کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خط خنده دقیقا در دو طرف لب ها و کمی بالاتر از آن یعنی در محدوده بینی مشاهده می شود.

 

تزریق ژل برای درمان خط خنده

در حال حاضر روش های متعددی وجود دارند که برای درمان خط خنده، موثر خواهند بود. یکی از این روش ها که بیشترین دنبال کننده را دارد، تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم می باشد. این روش با بازدهی بیشتری همراه بوده و بهترین نتایج را رقم زده است. تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم باعث می شود تا خطوط به طور کامل برطرف شده و اثری از آنها باقی نماند.

لازم است بگوییم تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم توسط دو گروه از مواد صورت می گیرد. گروه اول، مواد پرکننده طبیعی اند که تا حدودا شش ماه الی یک سال و نیم ماندگاری دارند. گروه دوم هم مواد مصنوعی می باشند که از 1 تا 5 سال بدون تغییر باقی می مانند. ولی با توجه به اینکه این مواد با آثاری مثل عفونت همراه می باشند، لذا کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

ماندگاری ناشی از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم
ماندگاری ناشی از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم

 

مزیت ‌ها و معایب تزریق ژل خط خنده

فکر می کنید دلیل این حجم استقبال از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم چه می باشد؟ پاسخ ساده است. مزایای حاصل از این روش باعث شده تا افراد زیادی به آن توجه نشان دهند. در ادامه به مزیت ها و معایب تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم اشاره خواهیم کرد:

مزیت ها

یکی از مزیت های حاصل از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم این است که شادابی، جوانی و زیبایی، دوباره مهمان صورت شما خواهند شد. همچنین حس خرسندی و حس اعتماد به نفس را در وجودتان زنده خواهد کرد. این روش، دشواری خاصی ندارد. در نتیجه مجبور نیستید عوارض سنگین ناشی از آن را تحمل کنید. چه بسا که احتیاج به پانسمان هم ندارد. ضمنا تزریق ژل، هیچ نوع حساسیتی ایجاد نکرده و دوره بهبودی آن بسیار کوتاه است.

معایب ها

معایب ناشی از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم، تنها در یک صورت گریبانتان را می گیرد. آن هم وقتی است که به یک کلینیک غیر معتبر مراجعه می کنید. وگرنه اگر به کلینیک معتبر مراجعه نمایید، به جای معایب، فقط با مزایای این روش، مواجه خواهید شد. اما معایب ناشی از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم عبارتند از: حساسیت پوستی و چهره نامتقارن.

اثرات ناشی از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم
اثرات ناشی از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم

 

مراحل تزریق ژل

موضوع بعدی که در این متن راجع به آن صحبت خواهیم کرد، مراحل تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم است. البته این مراحل، کاملا تخصصی هستند و پس از مراجعه به کلینیک های زیبایی، با این مراحل آشنا خواهید شد. به طور خلاصه می توانیم بگوییم این مراحل شامل بی حسی اطراف لب و بینی و سپس تزریق مقدار مشخصی از ژل حاوی مواد طبیعی و یا مصنوعی به ناحیه مورد نظر می باشد. این کار، نیازمند تخصص و توانایی بالا بوده و جز پزشکان، افراد دیگری از عهده آن بر نمی آیند. پس حتما دقت داشته باشید که مراحل تزریق ژل را زیر نظر متخصص طی نمایید.

 

عوارض احتمالی تزریق ژل

چه بخواهید تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم انجام دهید و چه به سراغ هر عمل زیبایی دیگر بروید. باید عوارض پس از آن را هم بپذیرید. البته عوارض ناشی از تزریق ژل، خیلی محدود و سطحی بوده و زودگذر هستند. لذا عذاب و ناراحتی ناشی از این کار، به سراغتان نخواهد آمد. به برخی از این عوارض اشاره خواهیم کرد: کبودی، قرمزی، ورم و خارش.

 

توصیه های های قبل از تزریق

اگر خواستار کسب نتیجه خوب از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم هستید، باید به توصیه های پیش از آن عمل کنید. وگرنه نتیجه دلخواه را به دست نخواهید آورد. توصیه ها چندان پیچیده نیستند. فقط کافی است پیش از تزریق، این موارد را مصرف نکنید:

  • داروهای رقیق کننده
  • الکل
  • سیگار
  • قلیان

 

مزایای خوب حاصل از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم
مزایای خوب حاصل از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل

همانطور که باید به توصیه های قبل از تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم توجه فرمایید. ملزم به رعایت برخی از مراقبت ها پس از تزریق نیز هستید. در ادامه به پاره ای از نکات مراقبتی مهم اشاره خواهیم کرد:

  1. روی نقاطی که ورم کرده اند، کمپرس یخ قرار دهید.
  2. ترجیحا از حرکت دادن نواحی تزریق شده اجتناب نمایید.
  3. به هیچ وجه از کرم و پماد، به ویژه پماد گیاهی و کرم ضد آفتاب تا اتمام دوره بهبودی استفاده نکنید.
  4. از انجام ورزش هایی که توام با فشار هستند، خودداری کنید.
  5. از قرار گرفتن در محیط های خیلی سرد یا خیلی گرم پرهیز نمایید.

 

برندهای معتبر ژل برای رفع خط خنده

اینکه فقط مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل را انجام دهید، کافی نیست. شاید این اقدامات، ضروری به نظر برسند، اما همه چیز نیستند. شما علاوه بر مراقبت و انتخاب یک کلینیک مناسب، باید جستجو و تحقیق لازم را به عمل آورید. راجع به اینکه کدام یک از برندهای ژل، معتبرتر هستند. طبیعتا موادی که متعلق به این برندها باشند، کیفیت مطلوب تری داشته و از نظر اثربخشی نیز بهترند. البته تشخیص برندهای معتبر، کار آسانی نیست. بهتر است این موضوع را به پزشک خود واگذار کنید. او بهتر میداند چه برندهایی بهتر از سایر برندها می باشند. در ادامه، شما را با تعدادی از این برندها آشنا خواهیم کرد:

  • ژوویدرم:

این برند شامل مدل های متنوعی است مثل مدل اولترا پلاس که خطوط عمیق را از بین می برد. و مدل آلترا که مناسب برای چروک های سطحی است.

  • اسکالپترا:

این برند برای طبیعی نشان دادن فیس، عالی است. شاید اثربخشی آن کمی طول بکشد، اما ماندگاری طولانی مدت یعنی دو سال دارد.

  • رستلین:

این برند نیز دارای مدل های متعددی است. مثل مدل لیفت که خطوط عمیق و متوسط را پر کرده و یک سال دوام می آورد. مدل رفین که برای خطوط عمیق، انتخاب شده و یک سال باقی می ماند. مدل سیلک که تا 6 ماه دوام آورده و برای خطوط سطحی انتخاب می گردد.

آشنایی با تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم
آشنایی با تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم

 

هزینه تزریق ژل خط خنده

آنچه که در هزینه تزریق ژل خط خنده و غم تاثیرگذار خواهد بود، میزان ژل مصرف شده می باشد. طبیعتا مقدار بیشتری از ژل مصرفی، هزینه بالاتری هم خواهد داشت. یا حتی نوع خط شما هم در هزینه موثر است. خطوط عمیق نسبت به خطوط سطحی، هزینه بیشتری دارند. البته برند ژلی که انتخاب می کنید، عامل دیگری در تعیین هزینه به شمار می آید که نباید از آن غافل شوید.

 

چه کسانی نمی‌توانند تزریق ژل برای خط خنده انجام دهند؟

شاید شما از دسته افرادی باشید که مایل است تا تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم انجام دهد. اما باید این موضوع مهم را خدمتتان عرض کنیم، این کار برای تعداد محدودی از افراد، ممنوعیت دارد. اگر یک فرد سالم هستید که هیچ مانعی برای انجام این کار از سوی شما وجود نخواهد داشت. ولی اگر در هر یک از این دسته ها قرار دارید، نمی توانید تزریق ژل انجام دهید:

  • زنان شیرده یا باردار
  • افراد دارای بیماری های پوستی
  • افراد دارای زخم عمیق و باز
  • مصرف کنندگان داروهای مربوط به خون
تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم و اثرات خوب آن
تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم و اثرات خوب آن

 

مدت ‌زمان ماندگاری ژل تزریق شده چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری ژل تزریق رفع خطوط خنده و غم به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به طور حدودی می توانیم بگوییم که مدت زمان ماندگاری این ژل، بین 6 ماه الی 2 سال است. یعنی دیگر بیشتر از دو سال، نباید انتظار ماندگاری داشته باشید. اما نگران نباشید. بعد از اتمام این زمان، دوباره مهلت تمدید خواهید داشت. یعنی دوباره همان کار را انجام داده و با همان نتایج دلخواه روبرو خواهید شد. اما می خواهیم بدانیم چه پارامترهایی وجود دارند که روی مدت زمان ماندگاری ژل تزریق، اثر می گذارند؟ در قسمت زیر به آنها اشاره شده است:

  • نوع پوست (اعم از پوست خشک، پوست چرب و پوست نرمال)
  • سن
  • درصد سلامت پوست و یا آسیب های پوستی
  • برند و مدل ژل

 

چرا تزریق ژل برای خط خنده نیاز به تمدید دارد؟

نباید تصور کنید که مدت زمان ماندگاری ژل تزریق رفع خطوط خنده و غم دائمی است. همه ما میدانیم که هر نوع فرایندی دارای یک نقطه آغاز و یک نقطه پایان است که این فرایند پزشکی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در هر حال به مرور ممکن است ژل هایی که به منظور رفع خطوط عمیق و سطحی تزریق کرده اید، از بین بروند. یعنی ممکن است ژل ها جذب شوند و در نهایت تجزیه گردند. لذا پس از آن به تمدید نیاز پیدا خواهید کرد.

چرا تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم
چرا تزریق ژل رفع خطوط خنده و غم

 

چه عواملی باعث می شوند تا تزریق ژل، نتیجه بهتری داشته باشد؟

اگر می خواهید از تزریق ژل خط خنده، نتیجه بهتری حاصل فرمایید، باید بعد از انجام تزریق از پوست خود مراقبت نمایید. وگرنه ممکن است اثر ژل پریده و هزینه تان به کل از بین برود. می توانید برای وصول نتایج بهتر، از مرطوب کننده های پوستی کمک بگیرید.

رژیم غذایی مفید را فراموش نکنید. اگر رژیم سالم و موثری را در پیش بگیرید، یقینا نتایج خوبی هم کسب خواهید کرد. از مصرف غذاهای آماده اجتناب کنید. مصرف شکر و کافئین را به حداقل برسانید و در کنار همه اینها، استرس را هم از خود دور کنید.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.