صفحه اصلیخدماتتناسب اندام و لاغریلاغری با دستگاه استیمولاتور

لاغری با دستگاه استیمولاتور

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

چاقی و مشکلات اضافه وزن یکی از مسائلی است که به دلایل مختلف از جمله ورزش نکردن، تغذیه نامناسب، پرخوری، بیماری های مختلف، مصرف فست‌فودها، عوامل ژنتیکی و وراثت و…اتفاق می افتد. متاسفانه این موضوع می‌تواند به تدریج بر روی جوانب زندگی افراد مختلف تاثیر بگذارد. به همین خاطر بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی و اعتماد به نفس خود و همچنین بهبود شرایط زندگی به سراغ روش‌های مختلف لاغری می‌روند. عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور یکی از مواردی است که به شدت مورد توجه افراد مختلف قرار می گیرد. در واقع این روش می‌تواند نسبت به سایر روش ها در زمان کمتر و در شرایط بهتری وزن ایده آل را برای افراد به وجود آورد. حال  باید دید عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور چگونه انجام می شود؟

دستگاه لاغری استیمولاتور چیست؟

همان طور که می دانید دستگاه استیمولاتور از انواع مختلف برخوردار است و برای موارد مختلف همچون تسکین درد، لاغری و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه استیمولاتوری که برای لاغری مورد استفاده است، با نام فارادیک معرفی می‌شود.

 

دستگاه لاغری استیمولیتور
دستگاه لاغری استیمولاتور

لاغری با دستگاه استیمولاتور می تواند برای افرادی که به دنبال برطرف کردن چاقی موضعی می باشند، گزینه بسیار ایده آلی باشد. افرادی که فقط در ناحیه خاصی از بدن همچون ران ها، بازو، شکم و… دارای چربی های اضافی هستند و همین مسئله باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها شده است یا آن ها را در انتخاب لباس مورد نظر محدود و وسواسی می کند.

دستگاه لاغری استیمولیتور چگونه کار می کند؟

عمل لاغری با دستگاه فارادیک به کمک پالس های الکتریکی امکان پذیر می شود. در چنین شرایطی این پالس های الکتریکی در بازه فرکانسی معین و مشخص تولید شده و به نقاط مختلف ارسال می گردد. نقاط مختلف همان نقاطی است که برای عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور مورد توجه قرار می‌گیرد. در نتیجه امکان تجزیه چربی‌های متراکم و به هم چسبیده شده فراهم می‌شود. زمانی که بافت های چربی بر اثر عملکرد دستگاه استیمولاتور از هم گسیخته و خرد می شوند، امکان دفع آن ها از طریق منافذ پوستی فراهم می شود. بنابراین عملکرد دستگاه استیمولاتور می‌تواند به راحتی شرایط برای از بین بردن سلولیت و چاقی های موضعی را فراهم کند.

این دستگاه با ارسال پالس های الکتریکی شرایط برای تحریک ماهیچه ها را فراهم کرده و امکان فرم دهی و لاغر کردن آن ها را نیز مهیا می کند. دستگاه لاغری استیمولاتور انقباض لازم برای ماهیچه ها را فراهم کرده و در نتیجه حس آرامش خاصی به بدن منتقل می کند. جالب است بدانید بسیاری از افرادی که عمل لاغری با دستگاه استیمولیتور را تجربه کرده اند، اعتراف کرده اند که در هنگام استفاده از دستگاه احساس بسیار خوشایندی داشته اند.

عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور متکی بر پالس الکتریکی است.  فرکانس الکتریکی به گونه ای طراحی شده است که میزان آن به شکل خاص و معین در آزمایش های علمی مشخص شده است. در واقع در طی این آزمایش میزان فرکانس الکتریکی برای ورود و نفوذ به چربی ها اندازه گیری شده است. امکان نفوذ پالس الکتریکی به چربی ها نیز به کمک پدهایی که در نقاط مختلف بدن متصل شده مهیا می گردد. در نتیجه با ورود پالس الکتریکی مشخص و معین به عضلات و ماهیچه ها می توان عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور را به شکل مناسب و ایمن تجربه کرد.

عمل لاغری با دستگاه فارادیک شبیه چیست؟

زمانی که پالس الکتریکی از دستگاه فارادیک به ماهیچه وارد شده، تارهای عصبی ماهیچه به شدت تحریک شده و همین مسئله انقباض ماهیچه را به دنبال دارد. انقباض ماهیچه ها می تواند شرایط برای گردش خون بهتر را فراهم کند. در نتیجه فرایند اکسیژن رسانی به عضلات به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. همچنین مواد غذایی مغذی برای این ناحیه نیز به خوبی دریافت می گردد.

عملکرد دستگاه لاغری استیمولاتور بسیار شبیه به ورزش کردن است. در واقع ورزش کردن در این نوع دستگاه به خوبی معادل سازی شده است. همین که عضلات و ماهیچه های مختلف در فرآیند لاغری با دستگاه استیمولاتور به خوبی انبساط و انقباض پیدا می‌کنند، امکان متلاشی شدن چربی های ذخیره شده در بافت های مختلف فراهم می شود. اثری که این دستگاه بر روی بدن به همراه دارد، همان تاثیراتی است که انجام ورزش به همراه خواهد داشت. البته با این تفاوت که در دستگاه استیمولاتور هیچ نوع نیروی محرک و حرکت خاصی برای عملکرد دستگاه وجود ندارد و فرد می ‌تواند در شرایط و پوزیشن های مختلف شرایط معادل سازی ورزش را دریافت کند.

دستگاه لاغری استیمولاتور برای چه کسانی مناسب است؟

این دستگاه بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای چاقی معمولی یا متوسط هستند و تمایل به کاهش سایز دارند. در منابع مختلف نیز همواره به این نکته اشاره شده است که لاغری با دستگاه فارادیک  به معنای کاهش وزن نیست. بلکه به معنای کاهش سایز است. بنابراین این دستگاه برای افرادی که دارای اضافه وزن بیش از اندازه در نقاط مختلف بدن هستند، گزینه مناسبی نخواهد بود. چون این دستگاه شرایط برای کاهش سایز را فراهم می کند.

مزایای عمل لاغری با دستگاه استیمولیتور
مزایای عمل لاغری با دستگاه استیمولیتور

مزایای عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور چیست؟

عمل لاغری با دستگاه استیمولیتور فواید و مزایای بسیاری به همراه دارد.

  • دستگاه لاغری استیمولاتور اکسیژن رسانی به عضلات، بافت ها و اندام های مختلف را افزایش می دهد. این مسئله باعث شفافیت رنگ پوست نیز خواهد شد.
  • همچنین مواد معدنی مغذی برای عضلات مختلف را به بهترین شکل ممکن فراهم می کند. این مسئله باعث می‌شود ظاهر عضله به بهترین شکل ممکن حفظ شود.
  • باعث حرکت نورون ها(سلول های عصبی) به بهترین شکل ممکن می‌شود. این مسئله برای افراد احساس خوشایندی را به همراه دارد.
  • بهبود گردش خون
  • با دستگاه لاغری استیمولاتور، عضلات غدد لنفاوی انقباض قابل توجهی را تجربه می کنند. این مسئله باعث کاهش موهای زائد می شود.
  • جوانسازی پوست
  • کاهش درد مفصلی
  • امکان ریکاوری مناسب برای ورزشکاران بعد از تمرینات فشرده و سخت
  • فیزیوتراپی عضلات دردناک و آسیب دیده
  • کاهش سایز
  • ماساژ
  • بازسازی تاندون‌های آسیب دیده

عوارض استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور چیست؟

دستگاه استیمولیتور لاغری معمولاً باعث گرفتگی و درد ماهیچه شده و تقریباً عوارض دیگری به همراه ندارد. البته برخی از افراد نیز عوارضی همچون کمردرد، سردرد یا سرگیجه را نیز گزارش کردند.

اقدامات قبل و بعد از استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور چیست؟

افرادی که از دستگاه لاغری استیمولاتور شبیه ساز ورزش استفاده می کنند، باید چندین نکته مهم را مدنظر قرار دهد:

لاغری و فارادیک
لاغری و فارادیک
  • بعد از اینکه از دستگاه استیمولاتور استفاده کردند، نوشیدن آب فراوان را مد نظر قرار دهند. این مسئله به خصوص برای افرادی که علاوه بر دستگاه استیمولاتور از کمربند حرارتی یا دستگاه ترمودرمی نیز برای کاهش وزن استفاده می کنند، اهمیت قابل توجهی دارد. این افراد حداقل باید روزی ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشند. این مسئله به کاهش و دفع چربی ها کمک می کند. چون امکان تعریق بیشتری را برای آن ها فراهم می کند. در چنین شرایطی چربی ها به راحتی از بدن خارج می شوند.
  • توجه داشته باشید که عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور باید توسط کادر پزشکی مجرب انجام شود.
  • در دوران استفاده از این دستگاه از سایر داروهای لاغری که از عطاری خریده اید استفاده نکنید. ضمن اینکه هر نوع داروی لاغری نیز باید توسط متخصص تجویز شده باشد.
  • افرادی که دارای بیماری قلبی عروقی و کم خونی شدید هستند، پیش از این که اقدام به لاغری با دستگاه کنند، ابتدا باید مجوز لازم را از پزشک دریافت نمایند. همانطور که می دانید این دستگاه می تواند بر عملکرد سایر مایعات بدن از جمله خون و… تاثیر بگذارد. در صورت جبران نکردن این عوارض باعث عدم تعادل مایعات در بدن می شود. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم بعد از استفاده از دستگاه استیمولاتور همواره از کم آبی بدن جلوگیری کنید.
  • پیش از استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور نیز ابتدا باید دلیل ذخیره و انباشته شدن چربی در بدن توسط پزشک متخصص شناسایی شود. به عنوان مثال اگر فردی به دلیل کم کاری تیروئید دچار اضافه وزن شدید باشد، ابتدا باید کم کاری تیروئید در او درمان شود.

هزینه استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور چقدر است؟

هزینه استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور با توجه به مدت زمان و ناحیه مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

دستگاه لاغری استیمولیتور
دستگاه لاغری استیمولیتور

چند جلسه نیاز به استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور داریم؟

بسیاری از افراد تمایل دارند درباره جلسات درمانی عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور اطلاعات لازم را به دست آورند. به طور کلی طول درمان و میزان جلسات با توجه به شرایط بیمار، میزان چاقی موضعی و … متفاوت است. زمان هر جلسه حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تخمین زده می شود. بهتر است که این جلسات را ۲ تا ۳ بار در هفته حدود یک ماه و نیم (۴ تا ۶ هفته) ادامه دهید. بعد از تکمیل این دوره درمانی نیز همچنان هر دو هفته یکبار عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور را تکرار کنید. برای اینکه از عملکرد دستگاه نتیجه بگیرید، باید حداقل 8 جلسه و حداکثر 18 جلسه از آن بهره مند شوید.

موارد منع استفاده از دستگاه استیمولاتور

  • افرادی که دارای دفیبریلاتور، پیس میکر قلب و سایر قطعات الکتریکی جای گذاری شده در داخل بدن هستند، نمی توانند عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور را تجربه کنند.
  • خانم های باردار نیز گزینه دیگر ممنوعه این دستگاه ها هستند.
  • دستگاه لاغری استیمولاتور نسبت به سایر دستگاه ها و روش های لاغری گزینه مناسب تری است. چراکه عارضه چندانی به همراه ندارد. به عنوان مثال دستگاه کویتیشن نیاز به انجام مراقبت های بسیاری از جمله نوشیدن آب فراوان قبل از استفاده از دستگاه، همچنین مراقبت های بعد از استفاده از دستگاه می باشد. از طرفی شما باید علاوه بر استفاده از دستگاه، برنامه تغذیه مناسب، ورزش کردن و … را نیز دنبال کنید.

آیا استفاده از دستگاه استیمولاتور درد دارد؟

استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور هیچگونه دردی به همراه ندارد. افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند، در هنگام استفاده احساس راحتی دارند.

 میزان کم شدن حجم چربی با هر جلسه درمانی چقدر است؟

به طور میانگین در هر 20 دقیقه استفاده از دستگاه لاغری استیمولاتور،  حدود یک سایز از حجم چربی ها کم می شود. شما می توانید روز اولی که تحت درمان قرار می گیرید، سایز خود را اندازه بگیرید. بعد از گذشت ۱۰ روز مجدداً سایز خود را اندازه گیری کنید. در این صورت متوجه تاثیر دستگاه استیمولاتور در کاهش سایز و از بین بردن چربی های بدن خواهید شد.

عمل لاغری با دستگاه استیمولیتور
عمل لاغری با دستگاه استیمولیتور

عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور قابل برگشت است؟

جالب است بدانید کاهش وزن و عمل لاغری با دستگاه استیمولاتور قابل برگشت نیست. اگر شما به روش صحیح و اصولی وزن کم کرده باشید، امکان بازگشت آن وجود ندارد. در نتیجه شما در وزن ایده آل به دست آمده باقی خواهید ماند.

آیا عضله سازی با دستگاه استیمولاتور ممکن است؟

دستگاه لاغری استیمولاتور علاوه بر اینکه شرایط مناسب برای لاغری را فراهم می‌کند، امکان عضله سازی را نیز به بهترین شکل ممکن مهیا می سازد. در واقع عضلاتی که در اثر فشار و ذخیره چربی ها از فرم عادی خود خارج شده اند، می توانند بعد از تحلیل رفتن بافت چربی، دوباره فرم اولیه خود را به دست آورند. در نتیجه عضله و فرم مناسب برای افراد ایجاد می‌شود.

 

 

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.