صفحه اصلیخدماتجوان سازی پوستمزو ویتامین سی چیست؟

مزو ویتامین سی چیست؟

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

مزو ویتامین سی چیست؟

مزو ویتامین سی
مزو ویتامین سی

 

ویتامین ها از جمله مهم ترین و اصلی ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان هستند. برای این که بدن بتواند رشد مناسبی داشته باشد، به همه ی انواع ویتامین ها احتیاج دارد. ویتامین های مختلفی وجود دارند که از جمله ی مهم ترین و پر خاصیت ترین آن ها می توان به ویتامین سی اشاره کرد. مزو ویتامین سی توسط شرکت ها و کارخانجات بسیاری در سطح کشور های مختلف دنیا تولید می شود. ویتامین ها به دو دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند. تعدادی از آن ها محلول در آب هستند و مقادیر اضافی آن ها از طریق ادرار دفع می شود. تعدادی از آن ها نیز محلول در چربی هستند. ویتامین های گروه B و ویتامین سی محلول در آب هستند. لذا هر چقدر که مصرف شوند نمی توانند برای انسان خطرات جدی به دنبال داشته باشند. البته این بدان معنا نیست که افراد می توانند سر خود از این ویتامین ها به مقدار نامحدود استفاده کنند.

ویتامین سی یک نوع آنتی اکسیدان قوی می باشد. اکسیدان ها موادی هستند که وجود و حضور آن ها برای بدن ضرر دارد و می تواند باعث ایجاد کنسر در اندام های مختلف بدن شود. آنتی اکسیدان ها در واقع در مقابله با این اکسیدان ها و مواد مضر برای سلامتی بدن عمل می کنند و از وارد آمدن آسیب به بدن جلوگیری به عمل می آورند. مزو ویتامین سی در افزایش شادابی، جوانی و کلاژن سازی پوست صورت و بدن نقش بسیار تأثیر گذاری دارد. امروزه تعداد زیادی از خانم ها و آقایان تمایل دارند که با استفاده از این نوع مزو به زیبایی و سلامتی پوست خود کمک کنند. در این مقاله قصد داریم که در مورد کاربرد های درمانی مزو ویتامین سی با شما عزیزان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

مزو ویتامین سی برای درمان چه آسیب هایی به کار می رود؟

مزو ویتامین سی یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع مزو ها می باشد که امروزه از آن در  درمان بسیاری از بیماری ها و آسیب های مختلف استفاده می شود. در ادامه به برخی از این آسیب ها اشاره می کنیم:

  • لکه های ناشی از آفتاب سوختگی
  • چروک های پوست صورت و بدن در اثر افزایش سن
  • ضایعات پوست در اثر بیماری های پوستی مختلف مثل آکنه و سلولیت
  • تیرگی رنگ پوست در اثر بیماری یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • تجمع چربی در قسمت های مختلف بدن مثل باسن، ران و…
  • کاهش کلاژن و پروتئین های پوست صورت و بدن
  • بیماری ماتریکس پوست

چه کسانی می توانند از مزو ویتامین سی استفاده کنند؟

کسانی که از وضعیت سلامتی پوست و موی خود راضی نیستند، می‌توانند از این مزو ویتامین سی استفاده کنند. متاسفانه بسیاری از بیماری های پوستی مختلف مثل سلولیت، آکنه و ماتریکس در سطح پوست صورت و بدن ضایعات بسیار ناخوشایندی را ایجاد می کنند و باعث تیرگی پوست می شوند. خانم ها و آقایانی که از بیماری های پوستی رنج می برند، می توانند با استفاده از این روش درمانی به زیبایی و سلامتی پوست خود بسیار کمک کنند. بیمارانی که در اثر بیماری آلوپسی آره‌آتا، مشکلات ساقه‌ی مو و استرس ریزش مو دارند، می توانند از این نوع مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده کنند. مزون ویتامین سی برای کلاژن سازی و رفع چروک های پوست صورت و بدن افرادی که میزان کلاژن موجود در پوست آن ها به دلیل بیماری های مختلف یا در اثر افزایش سن کاهش پیدا کرده است، بسیار مناسب است.

نحوه انجام مزو ویتامین سی چگونه است؟

برای مزوتراپی ویتامین سی، افراد باید به نزد پزشکان متخصص و متبحر در این حوزه بروند. معمولا تزریق ویتامین سی بایستی به آرامی و زیر پوست انجام شود تا چین و چروک و آکنه های پوستی به وسیله ی این روش از بین بروند. البته از مزو ویتامین سی برای تزریق در لایه های پوستی قسمت های مختلف موی سر نیز استفاده می شود. در مواردی ممکن است موی سر شما به علت وجود بیماری های پوستی و کمبود ویتامین در آن دچار ریزش شود. یا این که در نواحی از پوست سر لکه های پوستی ایجاد شوند که سبب ایجاد عارضه های پوستی در زیر موی سر شوند. لذا در این گونه موارد از مزو ویتامین سی استفاده می شود که در زیر عکس آن را مشاهده می کنید.

مزو ویتامین سی
مزو ویتامین سی

بهترین برند مزو ویتامین سی کدام است؟

امروزه تعداد زیادی برند در زمینه تولید مزو ویتامین سی فعالیت می کنند. به همین دلیل انتخاب بهترین برند از بین انواع مختلف برند های موجود در بازار برای افراد بسیار سخت است. شما می توانید با توجه به نوع پوست خود، برند مورد نظر خود را از بین برند های مختلف موجود در بازار انتخاب کنید. از جمله انواع برند های مزو ویتامین سی می توان به برند های اریکه، لافارر، مدیلن، پریم، ویتالیر، الارو، درمایونیک، بریلی، بالانس و بیوآکوا اشاره کرد.

 

مزایای تزریق مزو ویتامین سی چیست؟

از جمله ی مهم ترین مزیت های مزو ویتامین سی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن لکه های پوستی
  • از بین بردن چروک
  • از بین بردن آکنه پوستی
  • صاف کردن و جوان سازی پوست
  • از بین بردن مشکلات در ارتباط با موی سر
  • و …

آیا مصرف مزو ویتامین سی محدودیت سنی دارد؟

در بسیاری از موارد ممکن است این سوال برای افراد پیش بیاید که آیا مصرف مزو ویتامین سی محدودیت سنی دارد؟ در جواب باید گفت با توجه به این که ویتامین سی ویتامین بی ضرری برای بدن انسان می باشد و محلول در آب می باشد، معمولا و در بیشتر موارد استفاده از آن خطری را متوجه افراد با سنین مختلف نمی کند. البته بهتر است این کار برای کودکان انجام نشود چون میزان کلاژن پوست آن ها بالاست و انعطاف بالایی دارد و ممکن است اثرات نامطلوبی در آینده ی کودکان داشته باشد. اما در افراد میانسال و کهنسال، مزوتراپی می تواند تا حدود زیادی مفید واقع شود.

مزوتراپی
مزوتراپی

ماندگاری آن چقدر است؟

ماندگاری مزو ویتامین سی بستگی به یکسری موارد دارد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که بر کیفیت و ماندگاری کار تاثیر دارد، اصالت کالا می باشد. هر چقدر که ویال مخصوص مزوتراپی دارای کیفیت بالاتری باشد، بدیهی است که کار انجام شده نیز ماندگاری بیشتری خواهد داشت. علاوه بر کیفیت کالا، تبحر فرد در زمینه ی مزوتراپی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چقدر که فرد در این کار متبحر تر باشد، بدیهی است که ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

قبل از انجام و بعد از انجام چه کارهایی باید انجام داد؟

معمولا گفته می شود قبل از انجام مزوتراپی از هیچ گونه ماده ی مرطوب کننده و سفید کننده روی پوست استفاده نشود. زیرا در این گونه موارد ممکن است مزو ویتامین سی با آب موجود در کرم های مرطوب کننده و سفید کننده تداخل ایجاد کند و فرآیند مزوتراپی به خوبی انجام نشود. لذا سطح پوست بهتر است کاملا خشک باشد. پس از انجام مزوتراپی نیز بهتر است تا چند روز به موضع مورد نظر آب نرسد و ضربه وارد نشود. زیرا ممکن است در نتیجه نهایی کار تداخل ایجاد کند.

آیا افراد سالمند و میانسال نیز می توانند از درمان مزو ویتامین سی استفاده کنند؟

از این روش می توان برای همه ی افرادی که در سطح پوست خود دارای لکه های پوستی هستند استفاده کرد. لذا افراد سالمند نیز می توانند از این روش برای کاهش تعداد چین و چروک های پوستی استفاده کرده و پوستی سالم تر و زیبا تر داشت.

مزوتراپی
مزوتراپی

چقدر طول میکشد تا نتایج مزو ویتامین سی ظاهر شوند؟

معمولا پس از چند روز که از مزوتراپی می گذرد، به آرامی نتایج مزوتراپی آشکار می شود. اما برای آشکار شدن و خوابیدن ورم مزوتراپی، چند هفته ای ممکن است زمان لازم باشد. بطور کلی می توان گفت مزوتراپی روش بسیار مناسب و کم خطری برای از بین بردن چین و چروک های پوستی می باشد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با مزو ویتامین سی آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عرض کنیم. همچنین درباره ی نحوه انجام و مزیت های این روش نیز صحبت هایی داشتیم. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت شما را به دست بیاورد و از مطالب آن استفاده ی لازم را برده باشید.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.