صفحه اصلیخدماتتزریق فیلر (ژل و چربی)تزریق ژل لب، مزایا و عوارض

تزریق ژل لب، مزایا و عوارض

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

امروزه تزریق ژل لب، رواج زیادی پیدا کرده است. تا جایی که شاید آمار آن با آمار رنگ کردن موی سر برابری کند. هدف اصلی از این کار تغییر فرم لب ها و در نتیجه زیبایی و جذابیت ظاهری بیشتر است. بنابراین این تزریق در دسته ی عمل های زیبایی قرار می گیرد. لب ها یکی از اجزای صورت هستند که در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارند. لذا اگر افرادی دارای لب های باریک باشند با تزریق ژل می توانند نسبت به برجسته سازی آن اقدام کرده و چهره ای دلخواه برای خود ایجاد کنند. سادگی و نتیجه بخشی این تزریق نیز در رواج آن موثر بوده است. این روش در مقایسه با تزریق چربی و کلاژن بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. این امر به دلیل مزایای زیاد و طبیعی تر بودن آن می باشد.

 

فیلر لب
فیلر لب

 

نحوه ی انجام تزریق ژل به لب چگونه است؟

همان طور که گفتیم، تزریق ژل لب، یکی از اعمال زیبایی ساده و سریع می باشد. بدین ترتیب که ابتدا فرد بیمار روی یک صندلی ثابت قرار گرفته و سپس توسط پزشک از طریق تزریق، محلول یا کرم در محل لب ها، بی حسی موضعی دریافت می کند. با این کار حین انجام تزریق هیچ دردی احساس نخواهد کرد. سپس ژل مربوطه از طریق سرنگ به لب های وی تزریق شده و پس از آن نیز می تواند به راحتی به زندگی عادی خود بازگردد. همان طور که ملاحظه کردید، این مراحل کاملا سریع و بی درد سر هستند.

مراحل انجام تزریق ژل لب چقدر طول می کشد؟

مراحلی که در بالا برای تزریق ژل لب، به آن ها اشاره کردیم، در کمتر از نیم ساعت انجام شده و شما می توانید محل عمل را ترک کنید.

حجم ژل مورد نیاز برای تزریق ژل لب چقدر است؟

در تزریق ژل لب، از واحد سی سی یا سرنگ استفاده می کنند. اما نمی توان میزان مشخصی را برای همه ی افراد تجویز کرد. در تعیین میزان ژل عواملی نظیر فرم لب دلخواه فرد متقاضی، نظر پزشک، شکل اصلی لب ها، نوع ژل و … موثر هستند. معمولا تزریق به اندازه ی یک سرنگ سبب پر شدن لب ها در عین حفظ حالت طبیعی کفایت می کند. اما در صورت لزوم می توان مقدار آن را افزایش داد.

فیلر لب
فیلر لب

 

پس از انجام تزریق ژل به لب چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

توجه داشته باشید که پس از انجام تزریق ژل لب، ممکن است عوارضی بسیار جزئی در شما پدیدار شود، که به سرعت بهبود خواهد یافت. اما انجام اقدامات زیر پس از انجام این تزریق در بهبود شما و اثر بخشی تزریق بسیار موثر خواهند بود:

  • برای کاهش درد، تورم، خارش و کبودی، توصیه می شود از کمپرس سرد روی محل تزریق استفاده شود. اگر از یخ استفاده می کنید، حتما آن را ابتدا در کیسه ای پلاستیکی و سپس در پارچه ای بپیچید. در غیر این صورت اگر یخ را به صورت مستقیم روی محل بگذارید، روی پوست شما می چسبد که بسیار آزار دهنده است و سبب افزایش عوارض می شود.
  • حدود 24 تا 48 ساعت پس از تزریق ژل لب، از کارهایی که سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود، بپرهیزید. چرا که سبب افزایش تورم و کبودی خواهد شد. لذا انجام ورزش های شدید، اکیدا ممنوع است.
  • آب فراوان بنوشید.
  • مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داده و نمک مصرفی خود را کاهش دهید.
  • تا 48 ساعت پس از تزریق ژل لب، از گرمای بالا دوری کنید. قرارگیری در معرض نور خورشید، اتاق بخار، کلاس های ورزشی گرم و سونا سبب افزایش تورم شما می شود.
  • مصرف مسکن و آنتی بیوتیک را طبق دستور پزشک انجام دهید.
  • هنگام خواب، به صورت صاف و روی کمر خود بخوابید و سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • تا 24 ساعت پس از این تزریق به هیچ وجه از آرایش لب با مواد و ابزار مختلف استفاده نکنید.
تزریق ژل به لب
تزریق ژل به لب

برای مشاهده نمونه های فیلر لب کلیک کنید

تزریق ژل لب چه مزایایی دارد؟

  • تزریق ژل لب، سبب تبدیل بافت لب ها به شکل دلخواه می شود.
  • میزان ژل تزریقی در این روش کاملا قابل کنترل است. حتی می توان از تزریق مقطعی استفاده کرد. بنابراین پزشک به خوبی روی کار خود تسلط دارد. لذا پس از هر بار تزریق و دریافت نتیجه، می توان برای افزایش میزان ژل تصمیم گیری نمود.
  • گاهی اوقات ممکن است برجستگی هایی ایجاد شود که مطلوب بیمار نیست. اما در این روش اصلا جای نگرانی برای این مورد نمی باشد. چرا که هر توده یا برجستگی که در اثر حرکت لب ها ایجاد شود قابل مرتفع شدن می باشد.
  • کبودی و تورم و به طور کلی عوارض جانبی بسیار کمی دارد.
  • ژل های به کار رفته در این تزریق همگی از موادی تشکیل شده اند که با بدن انسان سازگار هستند. لذا واکنش آلرژیک بیماران به این مواد بسیار نادر است. تنها کافی است در صورت داشتن حساسیت به لیدوکائین با پزشک خود مشورت کنید.

 

تزریق ژل به لب چه معایبی دارد؟

تزریق ژل لب، مانند هر عمل دیگری عاری از عوارض جانبی و معایب منحصر به فرد خود نیست. اما چیزی که مهم است، عوارض حداقلی است که در زمانی کوتاه مرتفع می شوند. بدین منظور تنها کافی است شما با تحقیقات کامل، یک پزشک حرفه ای و با تجربه را انتخاب کنید. سپس تزریق خود را در مطب یا کلینیکی مجهز و معتبر انجام دهید. بدین ترتیب از کیفیت ژل های تزریقی آسوده خاطر شده و به آسانی می توانید تزریق خود را انجام دهید. موارد زیر از جمله عوارض جانبی شایع تزریق ژل به لب می باشند:

  • تورم، ایجاد حساسیت در محل تزریق و کبودی و قرمزی
  • خونریزی در حین تزریق و پس از آن (بسیار جزئی و کوتاه).
  • دائمی نبودن. تزریق ژل از جمله عمل های زیبایی موقتی است و هر چند ماه یک بار نیازمند تمدید است.

آیا تزریق ژل لب دردناک است؟

قطعا تزریق ژل لب، فرایندی دردناک است. اما میزان احساس آن توسط روش های مختلفی کنترل می شود. بدین ترتیب راحتی و آسایش فرد متقاضی فراهم شده و با خیالی آسوده تر عمل زیبایی خود را انجام می دهد. اولین مرحله برای کاهش درد، وجود ماده ی لیدوکائین در ژل های هیالورونیک اسید است. لیدوکائین نوعی بی حسی موضعی می باشد که شاید نام آن را در دندان پزشکی شنیده باشید.

مراحل دیگر کاهش درد، استفاده از بی حسی های دیگر است. در این مرحله استفاده از داروی بلوک کننده ی عصبی یا داورهای بی حسی موضعی دو راهکار موجود می باشند. اما از داروهای بلوک کننده ی عصبی در این مورد استفاده نمی شود. چرا که با این کار شکل اصلی لب تغییر کرده و باعث گمراهی حین تزریق ژل می شود. لذا از داروهای بی حسی موضعی به صورت محلول، کرم یا تزریقی استفاده می کنند. بنابراین تنها پس از اثر بی حسی احساسی نظیر سوزش، فشار یا حس ضربانی خواهید داشت و درد را احساس نمی کنید.

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

 

ماندگاری ژل لب چقدر است؟

یکی از دغدغه های متقاضیان پس از انجام تزریق ژل لب، میزان ماندگاری ژل می باشد. برای پاسخ به این سوال باید گفت که موارد زیر در ماندگاری ژل لب موثر هستند:

  • نوع ژل تزریق شده در ماندگاری آن بسیار موثر است. ژل های موقتی و هیالورونیک اسیدی از 6 تا 9 ماه، ژل های نیمه دائمی از 1 تا 2 سال و ژل های دائمی دوام بیش از 2 سال دارند.
  • برند ژل استفاده شده در تزریق نیز در ماندگاری آن بسیار مهم است. برندهای مختلفی در سطح جهانی اقدام به تولید ژل های زیبایی می کنند. هر یک از آن ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارد. لذا برای انتخاب بهترین آن ها باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
  • میزان حجم دهی به لب نیز در ماندگاری ژل تزریقی تاثیر زیادی دارد. هر چه حجم دهی بیشتر، طول زمان ترمیم نیز بیشتر است.
  • متابولیسم بدن متقاضی و شرایط فیزیولوژیک پوست وی نیز در این مورد نقش مهمی دارد. هر چه متابولیسم بدن فرد متقاضی سریع تر باشد مواد تزریقی سریع تر جذب پوست بدن وی می شود و نیاز به ترمیم پیدا می کند. به همین دلیل است که برخی افراد هر 6 ماه و برخی دیگر حتی بعد از 10 ماه به ترمیم نیاز پیدا می کنند.
  • روش تزریق نیز عامل دیگر موثر در ماندگاری تزریق است.

خصوصیات یک ژل مرغوب برای تزریق ژل لب چیست؟

خصوصیاتی که بهترین ژل ، باید داشته باشد، موارد زیر است:

  • اولین خصوصیت بهترین ژل، برای تزریق ژل لب، ماندگاری مطلوب است. قطعا متقاضیان تمایل دارند تا به منظور کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان، از ژل هایی با ماندگاری بالاتر استفاده نمایند. اما باید بدانید که ژل های دائمی و دارای ماندگاری طولانی و بیش از یک سال، برای بدن مضر هستند. لذا به لحاظ پزشکی و سلامت انتخاب ژل های موقتی و دارای ماندگاری کمتر از یک سال توصیه می شود. چرا که از بین رفتن ژل ها و کاهش حجم لب های شما، به معنای جذب شدن ژل در بدن است. پس از جذب ژل، مواد آن از طریق خون و عروق لنفی از بدن دفع می شود. اما مواد موجود در ژل های دائمی در برخی موارد سرطان زا اعلام شده که استفاده از آن را کاهش داده است.
  • دومین خصوصیت بهترین ژل تزریقی به لب نیز میزان حجم دهی مطلوب است. لذا اگر شما به عنوان یک مصرف کننده علاقه مند به داشتن لب هایی بسیار حجیم هستید، باید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. بدین ترتیب از ژل هایی برای شما استفاده می شود که حجم دهی بیشتری دارند. در غیر این صورت نیز از حجم دهی طبیعی استفاده می کنند. لذا این ویژگی کاملا نسبی و سلیقه ای می باشد.
  • سومین خصوصیت بهترین ژل برای تزریق ژل لب، سازگاری با بدن مصرف کننده است. در مواردی که افراد به برخی مواد موجود در ژل ها حساسیت دارند، باید از انواع دیگر ژل استفاده نمایند.

آیا پس از تزریق ژل امکان حرکت آن و پخش شدن در اطراف ناحیه ی لب وجود دارد؟

در مورد امکان حرکت ژل پس از تزریق ژل لب، باید گفت که «غیر ممکن، غیر ممکن است!». اما این اتفاق بسیار نادر است. چرا که اکثر این ژل ها بر پایه ی اسید هیالورونیک ساخته شده که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. لذا در صورتی که از پزشکی ماهر و کلینیکی مجهز استفاده کنید، دچار این مشکل نخواهید شد.

 

تزریق ژل به لب
تزریق ژل به لب

 

پس از جذب ژل تزریق شده ، آیا فرم لب ها بد شکل نمی شود؟

فرایند تزریق ژل لب، به گونه ای طراحی شده که پس از به پایان رسیدن عمر ژل، مواد آن توسط بدن جذب شده و سپس دفع شوند. اما این کار به صورت طبیعی و تدریجی صورت می گیرد. لذا لب ها، رفته رفته در صورت عدم تمدید، به حالت اولیه باز می گردند و مشکلی در زیبایی شما ایجاد نمی شود.

آیا امکان درمان و اصلاح پس از تزریق وجود دارد؟

فیلر لب
فیلر لب

پس از انجام تزریق ژل لب، ممکن است به هر دلیلی، متقاضی نیازمند اصلاح فرم لب خود باشد. یا در اثر عوارض جانبی مجبور به درمان و اصلاح شود. اولا توجه داشته باشید که این تزریق، یک عمل موقتی است و پس از چند ماه به طور خود به خودی از بین می رود. اما اگر عجله دارید، جای نگرانی نیست، می توانید به آسانی با مراجعه به کلینیک نسبت به افزایش روند جذب ژل اقدام کرده و پس از چند روز به حالت اولیه بازگردید. البته امکان تغییر و اصلاح فرم لب و تزریق مقطعی نیز وجود دارد.

هزینه ی تزریق ژل لب چقدر است؟

هزینه ی تزریق ژل لب، به مواردی نظیر نوع ژل (دائمی، نیمه دائمی، موقتی)، شرکت و برند سازنده، میزان حجم دهی، تجربه ی پزشک، تجهیزات کلینیک یا مطب و … بستگی دارد. اما دقت کنید که انجام این کار در برخی مراکز آرایشگاهی و زیبایی غیر مجاز توسط افراد بی تجربه و ناشی، صورت می گیرد. اما قیمت بسیار کمتری خواهد داشت. این موضوع به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و عدم به کارگیری نکات ایمنی و پزشکی استاندارد است. بنابراین برای جلوگیری از بروز خطرات و آسیب های جبران ناپذیر، از مراجعه به این مراکز خودداری کنید.

 

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.