صفحه اصلیخدماتتناسب اندام و لاغریلاغری موضعی با لیپو لیزر

لاغری موضعی با لیپو لیزر

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

عمل لاغری لیپو لیزر

در این مقاله شما را با یکی از روش‌های نوین علم پزشکی، جهت از بین بردن چربی‌های اضافه تحت عنوان لاغری با لیپو لیزر آشنا خواهیم کرد.

اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات جوامع امروزی می‌باشد. براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، بیش از یک میلیارد نفر در دنیا مشکل اضافه وزن دارند و بیش از یک سوم از این تعداد مبتلا به چاقی می‌باشند.

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه سلامت بدن را به خطر می‌اندازد و باعث ایجاد مشکلاتی مثل مشکلات قلبی و عروقی، افزایش چربی خون، افزایش فشار خون و… زیبایی اندام را نیز تحت تاثیر قرارمی‌دهد و اعتماد به نفس افراد را کاهش می‌دهد. چاقی می‌تواند در نواحی مختلف بدن دیده شود ولی شایع‌ترین نوع چاقی مربوط می‌شود به چاقی در نواحی پهلوها و شکم فرد

قطعا برای از بین بردن چربی‌های اضافه که در نواحی مختلف بدن تجمع می‌کنند، راه‌هایی وجود دارند. از جمله ورزش کردن، تزریق مواد درمانی، لیپوساکشن، لاغری با لیپو لیزر و… که شما با توجه به میزان و نوع چاقی خود می‌توانید برای رسیدن به اندام ایده‌آل و مناسب، از بهترین روش که در عین حال بی‌خطر و موثر باشد بهره بگیرید.

 عمل لاغری لیپو لیزر
عمل لاغری لیپو لیزر

لیپولیزر چیست؟

یکی از روش‌های جدید و نوین جهت حذف چربی‌‌های اضافه، لاغری با لیپو لیزر می‌باشد. در این روش از لیزر استفاده می‌کنند. لیزر باعث می‌شود سلول‌های چربی از هم جدا شوند و تجمع بافت چربی کاهش یابد. در واقع روشی با کمترین حالت تهاجمی است که از گرمای لیزر در طول موج‌های متفاوت جهت آب کردن چربی اضافه استفاده می‌کنند.

در این روش ابتدا ناحیه مورد نظر توسط پزشک، بی‌حس (بی حسی موضعی) می‌شود. سپس در این ناحیه یک بُرش بسیار کوچک و ظریف ایجاد می‌شود و از همین شکاف لیزر به زیر پوست منتقل می‌شود و با گرمای خود چربی‌ها را از بین می‌برد و به حالت نیمه مایع در می‌آورد. جراح می‌تواند چربی‌ها را از طریق مکشی ملایم تخلیه کند یا اینکه اجازه دهد خود بدن این چربی‌ها را دفع کند. سپس با تغییر زاویه تابش لیزر به سمت پوست، سبب سفت و محکم شدن قسمتی که لاغری لیپو لیزر صورت گرفته است می‌شود. توجه داشته باشید که لیزرهای درمانی خطری برای سلامت بدن افراد ندارند، پس نگران این موضوع نباشید.

 لیزر لیپولیز چیست؟
لیزر لیپولیز چیست؟

چه افرادی می‌توانند لاغری با لیپو لیزر را انجام دهند؟

افراد ۱۸تا۶۰ سال می‌توانند عمل لاغری لیپو لیزر را انجام دهند.  ولی بین سنین ۴۰ تا۶۰  رایج‌تر می‌باشد. البته در افراد بالای ۶۰ سال نیز به شرطی که از لحاظ جسمانی سالم باشند و بیماری‌ همچون مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشند نیز قابل اجرا می‌باشد.

چگونه لیزر لیپولیز چربی‌ها را کاهش می‌دهد؟

همان‌گونه که اشاره شد در عمل لاغری لیپو لیزر، لیزر توسط لوله بسیار باریکی از شکاف ایجاد شده در ناحیه مورد نظر به چربی زیر پوست رسیده و با گرمای خود چربی‌ها را آب کرده یعنی به حالت نیمه مایع در می‌آورد. با فشار پوست یا مکش ملایم، این چربی‌ها تخلیه می‌شوند و توده چربی کاهش پیدا می‌کند.

مزایای لیزر لیپولیز

از جمله مزایای این روش، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • غیر تهاجمی بودن این روش از بهترین مزایای این روش محسوب می‌شود.
  • در ناحیه لیزر شده، احتمال عفونت بسیار پایین است.
  • خطر ایجاد زخم در ناحیه لیزر شده کم است.
  • کوتاه بودن طول دوره درمان برخلاف سایر روش‌ها از جمله لیپوساکشن، از دیگر مزایای  لاغری با لیپو لیزر است. چرا که چند روز بعد از جراحی بیمار می‌تواند فعالیت‌های خود را ادامه دهد. درحالیکه در لیپوساکشن، چند هفته نیاز به مراقبت دارد تا بهبودی حاصل شود.
  • درد ناحیه لیزر شده کمتر است و پوست کبودی و تورم کمی دارد که به مرور برطرف می‌شود.
  • در لیپو لیزر، به دلیل تحریک پوست و کلاژن سازی، پوست دچار افتادگی نمی‌‌شود و سفت و محکم می‌شود.
  • نتیجه دلخواه خیلی زود قابل مشاهده است. در حالیکه در سایر روش‌ها چند هفته زمان نیاز است تا نتیجه خودش را نمایان کند.
مزایای لیزر لیپولیز
مزایای لیزر لیپولیز

کدام نواحی بدن می‌توانند تحت لیزر لیپولیز قرار بگیرند؟

تقریبا تمام قسمت‌های بدن که توده چربی تجمع پیدا کرده را می‌توان لیزر لیپولیز کرد. از جمله شکم، ران‌ها، پهلو‌ها، بازو‌ها، پشت، سینه آقایان، صورت و غبغب

ماندگاری لیزر لیپولیز برای لاغری چقدر است؟

ماندگاری هر نوع عمل جراحی از جمله عمل لاغری لیپو لیزر، طبیعتا به مراقبت پس از عمل وابسته است . چرا که بدن به طور مداوم در حال تولید چربی و انباشت آن است. بنابراین بعد از عمل باید سبک زندگی خود را تغییر دهید تا با بازگشت توده چربی‌ها مواجه نشوید. حتما ورزش کردن به طور منظم و داشتن یک رژیم غذایی مناسب را در برنامه خود بگنجانید تا بتوانید نتیجه لیزر لیپولیز را ماندگار کنید.

قبل و بعد از درمان با لیزر لیپولیز چه کارهایی باید انجام دهید؟

  • قبل از انجام، با پزشک خود یک جلسه مشاوره داشته باشید تا نکات لازم مربوط به قبل و بعد از عمل را برایتان شرح دهد. در این قسمت از مطلب، به نکاتی در این رابطه اشاره می‌کنیم.
  • ۱۴ روز قبل از لیپو لیزر، از مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون و نیز داروهای ضد التهابی اجتناب کنید.
  • یک هفته قبل از لیزر لیپولیز، از فعالیت‌هایی که سبب تحریک ناحیه مورد نظر می‌شوند خودداری کنید. این فعالیت‌ها شامل اصلاح کردن و نیز برنزه کردن می‌باشند. چرا که می‌توانند ناحیه درمان را تحریک کند و روند درمان را مختل کنند.
  • عدم مصرف نوشیدنی‌‌های الکلی و مصرف نکردن سیگار
  • مراقبت بعد از درمان
  • روش لیزر لیپولیز غیر تهاجمی است و دوران نقاهت کمی دارد. ولی حتما ۲۴ ساعت بعد از عمل استراحت داشته باشید.
  • سعی کنید اگر عمل شما همراه با ساکشن بوده است، تا چند روز فعالیت کمی داشته باشید.
  • اگر پزشک برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز کرد، حتما جهت جلوگیری از عفونت (احتمال آن بسیار ناچیز است) آن را مصرف کنید.
  • حتما از گن مخصوص که پزشک به شما توصیه کرده به مدت یک ماه استفاده کنید.
  • نوشیدن آب کافی
قبل و بعد از درمان با لیزر لیپولیز
قبل و بعد از درمان با لیزر لیپولیز

درمان با لیزر لیپولیز چه مدت طول می‌کشد؟

انجام این عمل  در یک جلسه که حدودا بین ۱ تا 3 ساعت زمان می برد صورت می‌گیرد. به طوری‌که حتی اگر بخواهید چند ناحیه از بدن را درمان کنید نیز یک جلسه می‌تواند کافی باشد.  البته بسته به وسعت ناحیه مورد نظر و محل مورد عمل، زمان انجام لاغری با لیپو لیزر، می‌تواند کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود.

در عمل لاغری لیپو لیزر، بهبودی یک تا دو هفته بعد از عمل کاملا مشهود است. ولی از آنجایی که مکانیسم بدن افراد با هم فرق دارد، برای مشاهده نتیجه کامل درمان 3 تا 4 ماه زمان لازم است.

آیا لیزر لیپولیز بی‌خطر است؟

می‌توان گفت لاغری با لیپو لیزر، بی‌خطر است. چرا که هدف سلول‌‌های چربی می‌باشند که با بستن رگ‌های خونی جلوی خونریزی گرفته می‌شود. همچنین به بافت‌های اطراف وعصب‌ها آسیبی وارد نمی‌شود.

 

هزینه لیزر لیپولیز چقدر است؟

هزینه عمل لاغری لیپو لیزر به عواملی از جمله اندازه و وسعت ناحیه مورد نظر، تعداد نواحی که درمان صورت می‌گیرد و محل مورد نظر بستگی دارد. برای مثال لیزر لیپولیز غبغب با ناحیه شکم یا پهلو فرق دارد. در کل پزشک هزینه این کار را تعیین می‌کند.

عوارض احتمالی لاغری با لیپو لیزر

لاغری با لیپو لیزر نسبت به سایر روش‌ها عوارض کمتری دارد. از جمله این عوارض، کبودی و ورم ناحیه مورد نظر است که بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.

یکی از عوارض بسیار نادر لاغری با لیپو لیزر، سوختگی پوست است. اگر پزشک مهارت کافی داشته باشد به طور مرتب حرارت ناحیه را چک کرده و هرگز پوست دچار سوختگی نخواهد شد.

از دیگر عوارض نادر این روش، عفونت محل است که با مصرف منظم آنتی‌بیوتیک این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

لیزر لیپولیز  
لیزر لیپولیز

چه افرادی کاندید عمل لاغری لیپو لیزر هستند؟

این جراحی برای همه‌ افراد مراجعه کننده مناسب نمی‌باشد. چرا که فاکتورهایی لازم است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • حجم چربی: افرادی که ضخامت چربی آنها بین دو تا شش سانتیمتر باشد، برای انجام این کار مناسب هستند. چرا که باید حداقلی از چربی برای جلوگیری از ناهمواری پوست باقی بماند.
  • پوست فرد متقاضی: کسانی‌که افتادگی پوست خفیف تا متوسط دارند کاندید مناسبی هستند. ولی برای افراد با افتادگی شدید پوست، سایر روش‌ها در کنار لیزر لیپولیز باید به کار گرفته شود.
  • قوام جداره شکم: در کسانیکه دارای جداره شکمی شل هستند، مثل بانوانی که چندین بارداری داشته‌اند نیز به تنهایی لیزر لیپولیز موثر نیست.
  • چاقی موضعی: افرادی که چاقی موضعی به دلایلی همچون ارث در بعضی از نواحی بدنشان دیده می‌شود نیز مناسب این روش هستند.
  • افرادی که انتظار واقع گرایانه و معقول نسبت به نتیجه عمل دارند.
  • کسانی‌که دوست ندارند بعد از حذف چربی‌ها دچار شُلی پوست شوند. چرا که بعد از لیپوساکشن اکثر افراد متناسب با حذف چربی‌ها پوستشان جمع نمی‌شود و دچار افتادگی می‌شود و ظاهری نازیبا پیدا می‌کند. لیزر لیپولیز گزینه مناسبی برایشان است.

آیا پس از لیزر لیپولیز فرد نیاز به بستری شدن دارد؟

در اکثر موارد به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی، فرد چند ساعت بعد از انجام عمل مرخص می‌شود و نیازی به بستری شدن ندارد. ولی در افرادی که ناحیه مورد نظر وسعت زیادی داشته و تحت بیهوشی عمومی، این عمل روی آنها انجام شده است بهتر است فرد به مدت ۲۴ ساعت بستری شود و تحت مراقبت باشد.

نکته: در نواحی از بدن مانند صورت و گردن که امکان لیپوساکشن معمولی وجود ندارد، عمل لاغری لیپو لیزر بسیار مفید است. چرا که نور قابل مشاهده در فیبر لیزر، این امکان را به پزشک می‌دهد تا محل دقیق فیبرلیزر را تشخیص دهد و با دقت بسیار ناحیه مورد نظر را درمان کند.

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که انجام هرگونه جراحی زیبایی، نیازمند مراجعه به پزشک متخصص و مجرب در آن رشته می‌باشد.  یک جلسه مشاوره با پزشک که با توجه به خواسته و وضعیت شما بهترین روش را توصیه و نیز آگاهی‌های لازم را به شما بدهد، ضروری است.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.