صفحه اصلیخدماتتناسب اندام و لاغری

تناسب اندام و لاغری

مراجعه کننده تا این لحظه

ارمغان ما برای شما زیباییست...

همین حالا نوبت بگیرید

خدمات تناسب اندام و لاغری

به هر حال باید دلیل اصلی چاقی مشخص شود و فرد با رعایت اصول تغذیه و سلامت یا درمان‌های دارویی و استفاده از خدمات لاغری  تحت نظر پزشک به وزن ایده‌ال و تناسب اندام برسد. کسانی که رژیم‌های غذایی خودسرانه را شروع می‌کنند، نمی‌دانند که این نوع رژیم‌ها چه عواقب خطرناکی در پی دارد. عوارض رژیم‌های غذایی خودسرانه و عدم مراجعه به پزشک برای شروع درمان به این شرح است: تحلیل رفتن عضلات به جای سوختن چربی‌ها، چین و چروک و افتادگی پوست، اختلال هورمون‌ها، تشکیل سنگ کیسه صفرا، ریزش شدید مو، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها. در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل چاقی، انواع مختلف خدمات لاغری و تناسب اندام، که در کلینک‌های لاغری ارائه می‌شود و هزینه‌ جراحی لاغری اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا پایان مقاله ما با همراه باشید.

به هر حال باید دلیل اصلی چاقی مشخص شود و فرد با رعایت اصول تغذیه و سلامت یا درمان‌های دارویی و استفاده از خدمات لاغری  تحت نظر پزشک به وزن ایده‌ال و تناسب اندام برسد. کسانی که رژیم‌های غذایی خودسرانه را شروع می‌کنند، نمی‌دانند که این نوع رژیم‌ها چه عواقب خطرناکی در پی دارد. عوارض رژیم‌های غذایی خودسرانه و عدم مراجعه به پزشک برای شروع درمان به این شرح است: تحلیل رفتن عضلات به جای سوختن چربی‌ها، چین و چروک و افتادگی پوست، اختلال هورمون‌ها، تشکیل سنگ کیسه صفرا، ریزش شدید مو، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها. در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل چاقی، انواع مختلف خدمات لاغری و تناسب اندام، که در کلینک‌های لاغری ارائه می‌شود و هزینه‌ جراحی لاغری اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا پایان مقاله ما با همراه باشید.

خدمات تناسب اندام و لاغری

1- دلایل چاقی

به انباشته شدن چربی در بدن چاقی می‌گویند. برای اینکه فردی بداند دچار اضافه وزن است باید شاخش توده بدن یا BMI خود را اندازه‌گیری کند. روش محاسبه BMI به این صورت است که میزان قد را تقسیم وزن می‌کنند و عدد به دست آمده را به توان دو می‌رسانند. ایده‌ال ترین عدد باید بین 17 تا 25 باشد‌. اگر BMI بالای 25 باشد آن فرد دچار اضافه وزن و چاقی است. در این بخش 10 دلیل اصلی چاقی را به شما معرفی می‌کنیم.

ژنتیک

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هارواد، ژنتیک در بروز چاقی در افراد تاثیر دارد. اگر پدر و مادر فردی دچار اضافه وزن باشند احتمال اینکه فرزند آن‌ها مبتلا به چاقی شود بیشتر است‌. ژن‌ها روی روند چربی‌ سوزی و ذخیره چربی در بدن موثرند. مثلا هنگامی که فردی پس از خوردن غذا سیر شود، ژن لیپتین در بدن ترشح می‌شود و باعث می‌شود فرد احساس سیری کرده و از غذا خورن دست بردارد. البته در بعضی از موارد مشاهده شده که فردی ژن‌های چاقی را در بدن خود دارد اما دچار اضافه وزن نیست و حتی گاهی یک فرد ژن‌های چاقی را ندارد ولی دارای وزن بالایی می‌باشد‌. بنابراین در کنار عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و عادات غذایی نیز تاثیر بسزایی در چاقی دارد.

رساندن کالری بیش از حد نیاز به بدن

همانطور که می‌دانید چاقی اتفاقی است که به تدریج رخ می‌دهد. هیچ فردی را تا به حال ندیده‌اید که شب بخوابد و صبح تبدیل به یک فرد چاق شده باشد. بنابراین یکی از دلایل چاقی را می‌توان دریافت زیاد از حد کالری عنوان کرد. اگر بین دریافت و مصرف کالری تعادل برقرار نباشد، فرد دچار چاقی مفرط خواهد. میزان کالری مورد نیاز مردان روزانه 25000 و زنان روزانه 2000 کالری می‌باشد. کالری‌های زیادی به صورت چربی در قسمت‌های مختلف بدن به خصوص در ناحیه شکم ذخیره می‌شوند و باعث به هم خوردن تناسب آندام می‌شوند.
سبک زندگی و تناسب اندام
سبک زندگی و تناسب اندام

سبک زندگی

یکی دیگر از دلایل چاقی ورزش نکردن و  نداشتن فعالیت‌های بدنی و عدم تحرک می‌باشد. اگر شخصی فعالیت نداشته باشد و کالری زیادی دریافت کند، بدون شک دچار اضافه وزن خواهد شد. نسوزندان کالری دریافتی به مروز زمان تبدیل به چربی‌هایی در بدن می‌شوند و فرد را چاق خواهند کرد. ورزش کردن و فعالیت‌های بدنی حجم چربی‌های بدن را کاهش داده و حجم عضلات را افزایش می‌دهد. برای داشتن وزن مناسب باید سبک زندگی را تغییر داد. به جای ساعت‌ها نشستن در مقابل تلویزیون و تحت تاثیر تبلیغ نوشیدنی‌ها و غذاهای پرکالری قرار گرفتن، هفته‌ای دو تا سه بار به پیاده‌روی و فعالیت‌ ورزشی مانند دوچرخه‌سواری و دویدن بپردازید و به جای ذخیره چربی، حجم عضلات خود را بیشتر کنید.

پرخوری و عادت‌های نادرست تغذیه‌ای

پرخوری غذاهای حاوی قند و چربی فراوان، یکی از دلایل اصلی بالا رفتن وزن در افراد چاق است. خوردن غذاهای فست فودی در سال‌های اخیر در بین مردم به خصوص کودکان و جوانان باب شده است. این غذاها حجم کم و کالری بسیار زیادی دارند. به همین خاطر سریعا باعث اضافه وزن می‌شوند. با تغییر عادت‌های غذایی و کاهش دادن مصرف فست فودها می‌توان وزن خود را کنترل کرد.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها به ویژه شکر، نوشیدنی‌ها، دسر‌ها و… در بالا بردن وزن تاثیر زیادی دارند. پس از ورود کربوهیدرات‌ها به بدن و پایان هضم آن‌ها ماده گلوکز وارد خون می‌شود‌. وقتی گلوکز خون بالا برود، انسولین از پانکراس ترشح می‌شود. انسولین باعث چاقی شکمی می‌شود و چربی‌ها اطراف کمر و شکم را افزایش می‌دهد.

پرخوری‌‌های ناشی از مشکلات عصبی

دلایل روانشناختی را نیز می‌توان یکی از عوامل چاقی دانست. بعضی از افراد هنگام مواجه شدن با مشکلات عصبی مانند مرگ و میر یکی از نزدیکان، افسردگی شدید و… دچار پرخوری عصبی می‌شوند. در واقع با خوردن غذای بیشتر احساس آرامش کرده و از این طریق استرس خود را کم می‌کند. بنابراین با داشتن یک روحیه شاداب و کم‌کردن استرس از بالا رفتن وزن جلوگیری کرد.

مصرف داروهای خاص

مصرف بعضی داروها، عوارضی دارد که باعث اضافه وزن می‌شود. به عنوان مثال مصرف داروهای دیابت و افسردگی در دراز مدت باعث بالا رفتن وزن خواهد شد.‌ داروهای ضد افسردگی عملکرد مغز را تغییر می‌دهند، باعث تضعیف اراده می‌شوند.‌ سوخت و ساز در بدن را کاهش می‌دهند و باعث افزایش اشتها می‌شوند.  در نهایت فرد پس از مدتی که دارو مصرف کند چاق خواهد شد. قرص‌های ضدالتهاب استروئیدی نیز باعث افزایش اشتها می‌شوند. همچنین مبتلایان به کم‌کاری تیروئید به دلیل کند شدن سوخت و ساز بدنشان، دچار افزایش وزن شدید هستند.

مقاومت انسولین

یکی از هورمون‌های مهم بدن که نقش اساسی در تنظیم کردن ذخایر بدن دارد، انسولین است. انسولین به سلول‌ها فرمان می‌دهد که چربی‌ها را در خود ذخیره سازند تا در مواقع لازم از آنها استفاده شود. با مصرف زیاد غذاهای فست فودی و ناسالم بدن مقاومت انسولینی به وجود می‌آید و سطح انسولین در خون افزایش می‌یابد‌. در نتیجه تولید و ذخیره چربی در اندام‌ها بیشتر می‌شود. بهترین راه برای از بین بردن مقاومت انسولینی کاهش مصرف فست فودها و هیدروکربن‌ها است.

مقاومت بدن به هورمون لیپتین

لیپتین هورمونی است که در افراد سالم بعد از سیر شدن ترشح می‌شود و فرد را از غذا خوردن منصرف می‌کند. وقتی ترشح هورمون لیپتین در مغز دچار اختلال شود، فرد هر چقدر که غذا میخورد احساس سیری نمی‌کند‌ و با رساندن کالری بیش از حد غذاها به بدنش دچار چاقی می‌شود.

کم‌خوابی

یکی دیگر از دلایل چاقی وجود اختلال در خواب است. شخصی که تا دیر وقت بیدار می‌ماند در ساعات پایانی شب دوباره احساس گرسنگی می‌کند و به سراغ خوردن خوراکی می‌رود. بنابراین کالری زیادی وارد بدن می‌شود و بعد از مدتی فرد دچار اضافه وزن خواهد شد.

2- انواع مختلف خدمات لاغری و تناسب اندام

عمل لاغری کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یا سرمادرمانی یکی از روش‌های لاغری موضعی برای از بین بردن چربی‌های بدن است. در این روش سلول‌های چربی شکم با سردکردن می‌شکنند. در کرایولیپولیز بافت پوست و سایر بافت‌های بدن هیچ آسیبی نمی‌بینند و فقط چربی‌ها شکسته می‌شوند. دوره لاغری موضعی با روش کرایولیپولیز تقریبا 4 ماه است و بعد از 4 ماه تمام چربی‌های پهلو و شکم از بین می‌روند. نا گفته نماند لاغری موضعی با سرمادرمانی دائمی نیست و در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی و عدم تحرک ممکن است دوباره به حالت قبل برگردد.

عمل لاغری لیپولیزر

لیپولیزر یکی از روش‌هایی است که برای لاغری موضعی کاربرد دارد. در این روش تخریب چربی‌های اضافی بدن با استفاده از لیزر و لوله کانولا انجام می‌شود. ابتدا قسمتی را که قرار است لاغری موضعی صورت بگیرد بی حسی می‌کنند. سپس درون لوله کانولا فیبر لیزر را قرار می‌دهند و با ایجاد یک شکاف ریز در محل تجمع چربی، لوله را وارد بدن می‌کنند و لیزر عمل تخریب و ذوب کردن چربی‌ها را انجام می‌دهد. پس از دوهفته نتیجه عمل لیپولیزر را می‌توان مشاهده کرد و فرد از نتیجه به دست آمده و تناسب اندام قطعا احساس خوشحالی خواهد کرد.

عمل لاغری با دستگاه کویتیشن آر اف

عمل لاغری با دستگاه کویتشن آر اف یکی از خدمات لاغری و تناسب اندام است که در اکثر کلینیک‌های لاغری ارائه می‌شود. این دستگاه برای اولین بار در سال 1980 وارد عرصه مبارزه با چاقی‌های موضعی شد. بسیاری از مردم علی رقم انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی از عدم کاهش چربی‌های شکم و پهلوی خود اعلام نارضایتی می‌کنند. این دستگاه برای این افراد مناسب است. در روش لاغری موضعی با استفاده از دستگاه کویتیشن آر اف سلول‌های چربی با تابش امواج مغناطیسی شکسته و منحل می‌شوند. این دستگاه با استفاده از امواج صوتی با مولکول آب سلول‌های میان بافتی برخورد می‌کند و در اطراف چربی‌ها حباب ایجاد می‌کند. پس از برخورد امواج صوتی، حباب‌ها میترکند و چربی‌ها بیرون می‌ریزند. چربی گلیسرول در آب حل شده و سپس وارد گردش خون می‌شود. این روش نیز تا زمانی ماندگار است که فرد انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی را فراموش نکند. در غیر این صورت چربی‌های موضعی دوباره تشکیل خواهند شد.

عمل لاغری با دستگاه نیو میداس

یکی دیگر از خدمات لاغری و تناسب اندام در کلینک‌ها، استفاده از دستگاه ‌نیو میداس است. این دستگاه بسیار قدرتمند، توانایی دارد که چربی‌ها را در کم‌ترین زمان و بدون هیچ عوارضی با اشعه ماورا بنفش و سیستم سرماسازی، آب کند. بعد از انجام این عمل به گذراندن دوران نقاهت احتیاجی نیست و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از عمل لاغری موضعی به فعالیت‌های خود از قبیل ورزش و کارهای روزمره بپردازد. این دستگاه علاوه بر آب کردن چربی‌های موضعی بدن،  کلاژن سازی پوست را فعال کرده و باعث کشش و لیف پوست نیز می‌شود.

عمل لاغری با دستگاه بادی اسکالپتور

دستگاه بادی اسکالپتور که در بین مردم به دستگاه تراشنده بدن نیز مشهور است از خدمات لاغری و تناسب اندام قدیمی می‌باشد. برای از بین بردن چربی‌های احشایی از بادی اسکالپتور استفاده می‌شود. این دستگاه  در اطراف سلول‌های چربی میدان مغناطیسی ایجاد  می‌کند و باعث انقباضات ماهیچه‌ای می‌شود‌. در نهایت چربی‌ها می‌سوزند و سلولیت اندام‌ها از بین می‌رود. چربی‌های منحل شده به صورت دی‌اکسیدکرین و آب از بدن دفع خواهد شد.  مزایای لاغری موضعی با دستگاه بادی اسکالپتور درمان چربی‌های ناحیه باسن، شکم، بازوها، صورت و پاها می‌باشد. ماندگاری لاغری موضعی با این روش حدود شش ماه است‌. برای برنگشتن چربی‌ها باید از خوردن غذاهای چرب و عدم تحرک خودداری کنید و همواره ورزش کنید.

عمل تزریق مزوتراپی

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خدمات لاغری و تناسب اندام که در کلینک‌های لاغری انجام می‌شود، عمل تزریق مزوتراپی است. مزوتراپی برای  درمان چاقی موضعی، سلولیت و جوانسازی پوست کاربرد زیادی دارد. در این روش محلولی متشکل از هورمون‌ها، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی را با استفاده از سوزن‌های ظریف به قسمت مورد نظر مانند گونه، زیر چشم، باسن، شکم، ران و کمر تزریق می‌کنند. قبل از تزریق مزوتراپی انجام تست حساسیت الزامی است‌. زنان باردار، بیماران قلبی و دیابتی اجازه ندارند که عمل مزوتراپی را انجام دهند. برای کسب نتیجه دلخواه حداقل باید هشت جلسه مزوتراپی را پشت سر بگذارید. البته حجم محل تزریق مزوتراپی روی تعداد جلسات و مقدار محلول مصرفی تاثیر مستقیم دارد. این روش لاغری کم هزینه، کم خطر و بدون عارضه است.

3- لاغری و تناسب اندام با عمل پیکر تراشی

به تمام اقدامات پزشکی که برای تناسب اندام انجام می‌شود پیکرتراشی می‌گویند.‌ پیکرتراشی را با استفاده از روش خاص و یک دستگاه به خصوص انجام نمی‌دهند بلکه پیکر تراشی مجموعه‌ای از روش‌های غیرجراحی و جراحی است که برای از بین بردن بافت چربی‌های اضافی بدن توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. لازم به ذکر است که قبل از عمل پیکر تراشی بهترین و کم خرج‌ترین راه رهایی از چربی‌های موضعی انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی است. البته در بین مردم روش پیکرتراشی را با عنوان عمل لاغری با دستگاه لیپوماتیک می‌شناسند.

1- لیپوماتیک چیست؟
چاقی و عوامل آن
چاقی و عوامل آن

جدیدترین روش لیپوساکشن و تخلیه چربی‌های اضافی بدن با کم‌ترین عارضه، لیپوماتیک است. از لیپوماتیک برای از بین بردن چربی‌های غبغب، ران، شکم، پهلو، پاها و باسن استفاده میکنند. این کار را با دستگاه لیپوماتیک انجام می‌دهند. این دستگاه دارای کمپرسوری است که با انتقال هوای فشرده به کانولا باعث ایجاد لرزش‌هایی در زیر پوست می‌شود و باعث شکسته شدن چربی‌ها می‌شود. چربی‌ها پس از شل شدن از طریق برش سه میلی‌متری ایجاد شده روی پوست به بیرون از بدن کشیده می‌شوند‌. تفاوت دستگاه لیپوماتیک با دستگاه‌های دیگر خدمات لاغری و تناسب  اندام در این است که به جای سوزاندن چربی‌ها، با تخریب کردن آن‌ها را به صورت فیزیکی از بدن جدا می‌کند‌. عمل لیپوماتیک هیچگونه درد و خونریزی ندارد. پوست ناحیه‌ای که چربی از آن خارج شده به سرعت سفت و جمع می‌شود. دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد و چربی‌های به صورت یکنواخت از موضع چاقی خارج می‌شوند.

تناسب اندام و لاغری
تناسب اندام و لاغری
2- قبل از عمل لیپوماتیک چه اقداماتی لازم است؟

قبل از انجام عمل لیپوماتیک پزشک باید فرد را معاینه کند. اگر کسی دچار چاقی شدید باشد لیپوماتیک روش مناسبی برای درمان چاقی او نیست. عمل لیپوماتیک مناسب کسانی است که وزن متعادلی دارند و فقط در قسمت‌هایی از بدن چاقی موضعی دارند. دو هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار و قلیان بپرهیزید. دو روز قبل از عمل از خوردن آسپرین  و قرص ویتامین E خودداری کنید. بعد از انجام عمل لیپوماتیک آب و مایعات کافی بنوشید زیرا حین عمل، مقداری از آب بدن همراه چربی‌ها تخلیه می‌شود. روزی که عمل دارید صبحانه نخورید و ناشتا باشید. بعد از اتمام عمل پیکرتراشی از استعمال سیگار و قلیان و خوردن مشروبات الکی اجتناب کنید. به مدت سه روز تا جایی که امکان دارد فقط دراز بکشید. تا یک هفته بعد از عمل به شکم خود گن ببندید.

4- عمل لاغری با دستگاه استیمولیتور

دستگاه استیمولیتور یک شبیه ساز ورزشی است که برای انقباض عضلات و سوزاندن چربی‌های موضعی، سلولیت‌های بدن و کاهش سایز از امواج الکتریکی استفاده می‌کند. این دستگاه در کنار انجام تمرین‌های ورزشی تاثیر بیشتری دارد. از استیمولیتور در درمان آسیب‌های عضلانی و فیزیوتراپی، کاهش درد دیسک کمر و عمل‌های جراحی نیز کمک می‌گیرند.
 

5- لاغری با استفاده از لیزر کم توان

به طور کلی دو نوع لیزر وجود دارد: لیزر پرتوان و لیزر کم توان‌. از لیزر پرتوان در درمان جای جراحی، برداشتن زگیل و خال و از بین بردن چین و چروک نیز استفاده می‌شود‌ زیرا پرتوهای آن دارای قدرت تابش بیشتری هستند. اما لیزرهایی که در خدمات لاغری و تناسب اندام استفاده می‌شوند از نوع کم توان هستند. نور لیزرهای کم‌توان با قدرت کمی به محل مورد نظر تابیده می‌شوند و با افزایش و بهبود جریان گردش خون در ناحیه شکم و پهلوها باعث کم شدن حجم چربی‌ها و لاغری موضعی می‌شوند. پر از اتمام کار با لیزر کم توان سایز فرد کاهش یافته و به تناسب اندام می‌رسد.

6- هزینه جراحی لاغری و تناسب اندام به چه عواملی بستگی دارد؟

اولین معیار برای لاغر شدن داشتن صبر و پشتکار زیاد است. برای لاغر شدن و به دست آوردن تناسب اندام ناچارید هزینه کنید. افرادی که می‌خواهند با استفاده از خدمات لاغری به اندام ایده‌ال خود برسند همواره دغدغه هزینه‌های عمل را دارند.‌ عوامل زیادی در هزینه جراحی لاغری دخیل هستند. در ادامه مطلب هر یک از عوامل موثر بر هزینه جراحی لاغری را مفصل توضیح می‌دهیم.

نوع جراحی: با توجه به اینکه در کلینیک‌های لاغری انواع مختلف خدمات ارائه می‌شود. تعداد عمل‌هایی که برای لاغری موضعی انجام می‌شود، متنوع است. بنابراین هزینه هر عمل با عمل دیگر متفاوت است.

دستمزد جراح: دستمزد جراح به محل زندگی، تجربه و شهرت جراح و نوع عمل جراحی که انجام می‌دهد، بستگی دارد. معمولا دستمزد جراحان مشهور و ماهر از جراحان دیگر بیشتر است‌.

بیمارستان یا کلینک: هزینه جراحی در بیمارستان‌ها و کلینک‌های بالای شهر از پایین شهر بیشتر است. همچنین خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شوند نیز در هزینه عمل جراحی لاغری تاثیر گذارند.

هزینه‌های جانبی جراحی لاغری: هزینه‌های جانبی شامل دستمزد متخصص بیهوشی، هزینه دستیار جراح، هزینه مشاور عمل، ویزیت‌های قبل از عمل می‌باشد.

هزینه‌های بلند مدت: این هزینه‌ها شامل مصرف مکمل‌های ویتامین و هزینه ثبت نام در باشگاه برای جلوگیری از چاق شدن دوباره است.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.