صفحه اصلیبلاگکاشت مو – مقایسه روش های کاشت مو + مزایا و معایت

کاشت مو – مقایسه روش های کاشت مو + مزایا و معایت

10دیمقایسه روش های کاشت مو - کاشت مو به روش FUT

مقایسه روش های کاشت مو می تواند به زیباجویان کمک کند تا از روش  مناسبی استفاده کنند. بسیاری از زنان و مردان با افزایش سن، ریزش مو را تجربه می کنند که در ابتدا به سراغ درمان های موضعی بدون نسخه همچون ماینوکسیدیل می روند که برای همه افراد نتیجه بخش نیست. یکی از روش های ترمیم و درمان ریزش مو، کاشت مو می باشد که طی آن از فولیکول های مو در نواحی مختلف سر برای کاشت مو در مناطقی که دچار ریزش مو و طاسی شده اند، استفاده می شود.

در ابتدا پزشکان برای کاشت مو دسته های بزرگی از مو را بر می داشتند و از آن برای کاشت در نواحی با تراکم پایین استفاده می کردند که ضمن ایجاد جراحت های بزرگ، دوره نقاهت طولانی تری نیز داشت. امروزه جراحان ار روش های کم تهاجم تری را برای کاشت مو استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم مقایسه روش های کاشت مو را برای شما عزیزان انجام دهیم تا با اطلاع از آن ها، با دیدی بازتری اقدام به کاشت مو نمایید.

روش های مختلف کاشت مو
روش های مختلف کاشت مو

 

روش های مختلف کاشت مو

کاشت مو برای اولین بار در سال 1930 و در کشور ژاپن انجام شد و بعدها در سال های 1950 در آمریکا با استفاده از تکنیک های جدید، به شکل روش کاشت امروزی مرسوم گردید. در ابتدا کاشت مو با استفاده از گرافت های کوچکی انجام می گردید که نتیجه و خط رویش غیر طبیعی را به همراه داشت. با پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است، امروزه روش های مختلفی برای کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد که نتیجه طبیعی تری را به همراه دارد.

افرادی که تصمیم به کاشت مو گرفته اند، تمایل دارند بدانند روش های مختلف کاشت مو چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام نتایج طبیعی تری را ایجاد می کند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مقاله از سایت کلینیک تهامی اقدام به مقایسه روش های کاشت مو نماییم.

مقایسه روش های کاشت مو – کاشت مو به روش FUT

یکی از روش های کاشت مو، کاشت مو به روش FUT (واحد فولیکولی) است که به دلیل اینکه طی آن یک برش نواری از بانک مو برداشته می شود، به آن روش نواری نیز گفته می شود.

این روش از روش های قدیمی کاشت مو است و طی آن بیمار بیهوش می شود تا قسمت های مناسب بانک مو به صورت نواری بریده شده و در شیارهای ایجاد شده در قسمت طاسی سر کاشته شود. در این روش از بیهوشی استفاده می شود و همینطور به دلیل برداشتن نواری از بانک مو، تقریبا منسوخ شده و کمتر کسی مایل به استفاده از آن می باشد.

مزایای روش کاشت مو FUT

  • این روش برای بیمارانی که نیازمند تعداد زیادی گرافت هستند در مقایسه با دیگر روش های کاشت مو، مناسب تر است.
  • در روش کاشت موFUT نیازی به تراشیدن موهای سر بیمار نیست.
  • زمان جراحی این عمل بسیار کوتاه است و برداشت گرافت های مورد نظر در ساعات کوتاهی انجام می شود.
  • کاشت مو به روش FUT نسبت به دیگر روش ها ارزانتر می باشد و بیمار باید هزینه کمتری را برای آن پرداخت کند.

معایب روش کاشت مو FUT

  • دوره نقاهت طولانی
  • ایجاد جای زخم در بانک مو
  • افزایش احتمال التهاب و عفونت
مقایسه روش های کاشت مو - کاشت مو به روش FUT
مقایسه روش های کاشت مو – کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FIT و یا FUE

با گذشت زمان، پزشکان مایل بودند از روش های نوین کاشت مو استفاده کنند، به همین دلیل روشی با عنوان FIT را مورد استفاده قرار دادند. طی این روش برای برداشت گرافت ها به صورت دانه ای از پانچ های دستی استفاده می شود و با استفاده از همان روش های قبلی در منطقه طاس سر کاشته می شود.

در مقایسه روش های کاشت مو، دومین روش کاشت مو به روش FIT است که طی آن موی سر بیمار به طور کامل تراشیده می شود و برداشت فولیکول های مو با استفاده از دستگاه های ظریفی انجام می گردد.

این روش از کاشت مو، در چندین جلسه انجام می شود و طی آن می توان حدود 2 الی 10 هزار تار مو را در ناحیه تحت درمان کاشت. با استفاده از این روش از کاشت مو، جای زخم و اسکار باقی می ماند، به فولیکول ها آسیب می رسد، تعداد جلسات زیاد است و همینطور پس از یکسال نیازمند ترمیم می باشد؛ به همین دلیل امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

  • کاشت مو به روش FIT در مقایسه با دیگر روش های کاشت مو به عنوان یک روش غیرجراحی شناخته می شود و برای برداشت و کاشت مو در آن از بی حسی موضعی استفاده می گردد.
  • در کاشت مو به روش FIT برشی در پشت سر ایجاد نمی شود و واحد های فولیکولی به صورت تکی برداشت می شوند و جای زخم ها به صورت ریز و نقطه ای در سر باقی می
    کاشت مو به روش FIT و یا FUE
    کاشت مو به روش FIT و یا FUE

    مانند که به سختی دیده می شوند.

  • این روش برای کسانی که موهای بسیار کوتاهی دارند، روش مناسبی است.
  • افرادی که دارای پوست سر سفت، سخت و انعطاف ناپذیری هستند، بهتر است از کاشت مو به روش FIT استفاده کنند.
  • طی روش کاشت مو به روش FIT پیوندهای نسبتا کوچکی ایجاد می گردد و اغلب برای بیماران جوان و یا کسانی که به تعداد نسبتا کمی پیوند مو نیاز دارند، مناسب است.
  • ظرافت کار طی این روش بسیار بالا است و احتمال خطا در آن کم می باشد به همین دلیل برای کاشت ریش و سبیل نیز بسیار مناسب است. از معایب این روش می توان آسیب به گرافت های مو در زمان برداشت اشاره کرد.
  • طی روش کاشت مو به روش FIT هیچ گونه جای زخم و اسکار باقی نمی ماند.
  • نتیجه کار به دلیل استفاده از واحد فولیکولی موی طبیعی، طبیعی می باشد.
  • ناحیه ای که موها از آن برداشته می شوند پس از دو هفته طبیعی به نظر می رسند و دیده نمی شوند.
  • این روش از کاشت مو بدون درد است و بعد از اتمام عمل می توانید به خانه بازگردید و دوره نقاهت راحتی دارد.

معایب کاشت مو به روش FIT

  • زمان عمل طولانی
  • افزایش هزینه های جراحی
  • کوتاه کردن موها قبل از عمل

مقایسه روش های کاشت مو – کاشت مو به روش  SUPER FUE

این روش یکی از روش های کاشت مو مبتنی بر روش FUE می باشد که طی آن برای برداشت و کاشت فولیکول ها مو از 23 دستگاه هوشمند و تمام اتوماتیک استفاده می شود.

دستگاه ها هوشمند هستند و امکان ایجاد خطا در آن بسیار کم است به همین دلیل عمده معایب دیگر روش ها در این روش دیده نمی شود.

کاشت مو به روش SUT

در روش بعدی از مقایسه روش های کاشت مو، کاشت مو به روش SUT است که طی آن نیز برای کاشت مو از بی حسی موضعی استفاده می شود اما تکنیک هایی طی این روش استفاده می شود که آن را در مقایسه با دیگر روش های کاشت مو برتر کرده است.

طی این روش گرافت های مو با استفاده از دستگاه های اتوماتیک برداشته می شود و می توان با این روش اقدام به برداشت و پیوند 14 هزار تار مو نمود.

مزایای کاشت مو به روش SUT

  • در کاشت مو به روش SUT پیوند مو بدون درد و خونریزی انجام می شود.
  • پس از اتمام کاشت مو، جای اسکاری باقی نمی ماند.
  • کاشت مو با روش SUT در مقایسه با دیگر روش های کاشت مو، با تراکمی بیشتر و در حد سه برابر می باشد.
  • میزان دقت کاشت مو در روش SUT بسیار بالا است و علاوه بر طراحی خط رویش مو می توان از این روش برای کاشت ابرو، ریش و سبیل نیز استفاده کرد.
  • دوره نقاهت این روش از کاشت مو کوتاه است و نیازی به بستری شدن بیمار پس از عمل کاشت مو نمی باشد و می توان با در نظر گرفتن مراقبت های پس از عمل، به فعالیت های روزانه بازگشت.
  • زمان جراحی و کاشت مو به روش SUT بسیار کوتاه است و بیماران پس از عمل نیز عوارضی را تجربه نمی کنند.

مقایسه روش های کاشت مو  – کاشت مو به روش DHI

مقایسه روش های کاشت مو
مقایسه روش های کاشت مو

روش کاشت مو DHI همانند روش کاشت مو SUT است. در این روش نیز برای برداشت گرافت های مو از دستگاه های اتوماتیک استفاده می شود و طی آن بیمار بیهوش نمی شود و یا زخم های متعدد در سر او ایجاد نمی گردد.

تفاوت این روش با روش SUT این است که تمامی مراحل شامل برداشت گرافت ها و کاشت مو توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود.

کاشت مو به روش BHT

روش دیگری از کاشت مو نیز وجود دارد که به کاشت مو به روش BHT معروف است؛ این روش زمانی استفاده می شود که بانک موی فرد کم باشد. در واقع برای برداشتن مو در این روش از موهای بدن و موهای صورت استفاده می شود.

مزایای کاشت مو به روش BHT

  • این روش برای افرادی که به طور کامل طاس هستند، مناسب است.
  • برای برداشت گرافت مو از نقاط مختلف بدن محدودیتی ندارد.

معایب کاشت مو به روش BHT

عمل کاشت مو با این روش چند روز به طول می انجامد و همینطور دوره نقاهت طولانی دارد. در روش کاشت مو به روش BHT در مقایسه با دیگر روش های کاشت مو، ماندگاری موها کم تر می باشد.

کاشت مو در کلینیک تهامی

مقایسه روش های کاشت مو
مقایسه روش های کاشت مو

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله از سایت کلینیک تهامی در جهت مقایسه روش های کاشت مو ، تصمیم خود را برای کاشت مو قطعی کرده اید؛ می توانید برای دریافت مشاوره های لازم پیرامون روش مناسب برای شما متناسب با شرایطی که دارید با کارشناسان کلینیک تهامی در ارتباط باشید.

انتخاب بهترین روش کاشت مو برای هر فرد متناسب با عوامل مختلفی شامل شرایط جسمی هر فرد، بانک مو، نوع و وسعت ریزش موی او و … انتخاب می شود و شما باید با انتخاب یک پزشک متخصص به تصمیم او اعتماد کنید تا در نهایت بتوانید نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

در نظر داشته باشید که هزینه کاشت مو وابسته به فاکتورهای متفاوتی شامل تجهیزات مورد استفاده، تجربه و مهارت پزشک، محل قرار گیری کلینیک، روش مورد استفاده و … وابسته است. بنابراین لازم است برای اطلاع از هزینه، یک جلسه مشاوره دریافت کنید.

مشاهده نمونه کارهای کاشت مو

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.