صفحه اصلیبلاگمقایسه پروتز سینه و لیفت سینه

مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه

30مهرمقایسه پروتز سینه و لیفت سینه

اگر مایل هستید با استفاده از جراحی پلاستیک و زیبایی، فرم سینه های خود را زیباتر کنید، احتمالا با دو عمل زیبایی پروتز سینه و لیفت سینه آشنا هستید. بسیاری این دو عمل زیبایی سینه را مشابه می دانند و به اشتباه آن ها را به جای هم به کار می برند، چراکه گمان می کنند این دو روش دارای نتایج مشابهی است. شناخت تفاوت های لیفت سینه و پروتز سینه به شما کمک می کند تا متوجه شوید کدام عمل برایتان مناسب تر است. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک تهامی، قصد داریم ضمن بررسی مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه به سوال شما عزیزان پیرامون انجام همزمان لیفت سینه و پروتز سینه نیز پاسخ دهیم.

مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه

مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه
مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه

بسیاری به اشتباه تصور می کنند که عمل لیفت سینه و پروتز سینه با یک هدف استفاده می شود، در حالی که اینطور نیست و این دو عمل زیبایی سینه با اهداف مختلف و به روش های متفاوتی از هم انجام می شوند و به عبارتی تاثیر متفاوتی بر روی سینه ها دارند.

در عمل پروتز سینه، هدف پزشک و جراح افزایش سایز سینه ها است؛ بنابراین این عمل بر روی سینه هایی که سایز کوچکی دارند، انجام می شود. طی این روش فوق تخصص جراحی پلاستیک پروتزهای سیلیکونی را در داخل بافت سینه قرار می دهد تا در نهایت سینه ها بزرگ تر و خوش فرم تر به نظر برسند. بنابراین افرادی که دارای سینه های کوچک و یا نامتقارنی هستند، می توانند برای داشتن سینه های بزرگ تر و خوش فرم تر، اقدام به عمل جراحی پروتز سینه نمایند؛ لازم به ذکر است طی این روش، سینه ها به اندازه یک تا دو سانتی متر نیز به بالا کشیده می شوند.

در حالی که در عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی، هدف پزشک بالا کشیدن سینه ها و رفع افتادگی آن ها است. بنابراین افرادی که به دلایل مختلفی از جمله بزرگی سینه، افزایش سن، بارداری، شیردهی، تغییر وزن، چاقی و … دچار افتادگی سینه شده اند، می توانند از عمل لیفت سینه استفاده کنند.

طی این روش، جراح پلاستیک، بافت ها و پوست های اضافه و شل شده سینه را خارج می کند و به این واسطه سینه ها را بالا می کشد، به طوری که سفت و محکم در جای خود باقی می مانند. طی عمل لیفت سینه، سینه ها بزرگ تر نمی شوند و حتی ممکن است کاهش سایز نیز داشته باشند. اما نتیجه جراحی لیفت سینه نیز، سینه هایی خوش فرم و برجسته و لیفت شده به اندازه کافی به سمت بالا است.

کدام عمل زیبایی لیفت سینه و یا پروتز سینه مناسب تر است؟

مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه
مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه

همانطور که اشاره کردیم دو عمل جراحی لیفت سینه و پروتز سینه با اهداف متفاوت و روش های مختلفی انجام می شوند.

خانم هایی که به صورت ژنتیکی سینه های کوچکی دارند و یا به دلایل مختلفی همچون بارداری و یا کاهش وزن، حجم سینه هایشان کاهش پیدا کرده است. همینطور افرادی که بیماری سرطان سینه به بخشی از سینه آن ها آسیب زده است و یا کسانی که سینه های نامتقارنی دارند، پروتز سینه برایشان گزینه مناسبی است.

در مقابل افرادی که به دلایل مختلفی که پیش تر به آن ها اشاره شد، سینه های افتاده و شلی دارند و یا سینه های آن ها بسیار بزرگ است، می توانند از عمل لیفت سینه استفاده کنند؛ تا با حذف بافت اضافه و پوست های افتاده، سینه هایی خوش فرم و سفت داشته باشند. لازم است اشاره کنیم که عمل لیفت سینه برای خانم هایی که دارای سینه های بزرگی هستند، می تواند منجر به بهبود ستون فقراتشان نیز شود.

مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه در نحوه جراحی

نحوه جراحی دو عمل پروتز سینه و لیفت سینه نیز با یکدیگر متفاوت می باشد که در ادامه جزئیات بیشتری را پیرامون آن ها ارائه کرده ایم:

1. نحوه جراحی پروتز سینه

نحوه جراحی پروتز سینه
نحوه جراحی پروتز سینه

ابتدا پزشک پس از معاینه فیزیکی و متناسب با اندازه پروتز و سینه بیمار، محل برش برای قرار دادن پروتز را در برش زیرسینه ای، برش زیربغل و یا برش اطراف نوک سینه مشخص می کند. سپس پس از بیهوش کردن بیمار، عمل زیبایی پروتز سینه را با ایجاد برش در محل مورد نظر آغاز می کند.

در مرحله بعدی، جراح پروتزهای مناسب را در زیر عضلات ماهیچه سینه و یا پشت بافت سینه قرار می دهد و در مراحل بعدی، محل برش را با دقت و ظرافت بخیه می زند. در این عمل نحوه ایجاد برش و بخیه زدن آن برای اینکه کم ترین دید را داشته باشد، بسیار مهم است.

نتایج جراحی پروتز سینه بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده است و افراد می توانند پس از عمل، سینه های خوش فرم و متناسب را داشته باشند.

2. نحوه انجام جراحی لیفت سینه

نحوه انجام جراحی لیفت سینه
نحوه انجام جراحی لیفت سینه

برای عمل زیبایی لیفت سینه نیز بیمار در وضعیت بیهوشی قرار می گیرد. به منظور لیفت سینه متناسب با افتادگی و شل بودن سینه از یکی از سه الگوی برش، شامل برش در اطراف هاله سینه برای لیفتینگ هلالی، برش در ناحیه اطراف هاله سینه و خط عمود زیر هاله سینه به منظور لیفتینگ گرد و برش در اطراف هاله سینه و خط عمود زیر هاله سینه به همراه برش افقی زیر خط عمود برای لیفتینگ لنگری استفاده می شود.

پس از ایجاد یکی از سه الگوی برش نامبرده، پزشک اقدام به شکل دادن به سینه ها و اصلاح فرم آن ها می کند. طی این روش بافت داخلی سینه به سمت بالا کشیده می شود و در نهایت سینه ها فرم بهتر و مستحکم تری خواهند داشت. پس از اتمام فرم دهی سینه، پزشک هاله سینه را در جای خود قرار می دهد و در صورت نیاز آن را بزرگ تر و یا کوچک تر می کند. مرحله مهم لیفت سینه نیز خارج کردن پوست اضافه و سپس بخیه زدن آن با ظرافت بالا است.

مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه از نظر عوارض جانبی عمل جراحی

ممکن است بیمار پس از عمل لیفت سینه، خونریزی کمی را تجربه کند و بدنش به صورت طبیعی کمی متورم گردد. همینطور جمع شدن مایعات در زیر پوست به طور طبیعی نیز پس از لیفت سینه اتفاق می افتد.

در حالی که پس از پروتز سینه ممکن است سینه دچار زخم، تورم و یا کبودی گردد. رعایت نکردن نکات پس از عمل پروتز سینه نیز منجر به ایجاد عفونت می شود. البته هر دو عمل زیبایی پروتز سینه و لیفت سینه در صورتی که به دست پزشکان با تجربه انجام شود، دارای حداقل عوارض جانبی هستند.

اصلی ترین تفاوت دو عمل جراحی لیفت سینه با پروتز سینه چیست؟

بر اساس آنچه که توضیح دادیم، هر دو روش دارای مزایا و معایبی هستند اما هدف از پروتز سینه تمرکز بر روی افزایش سایز سینه ها با اضافه کردن پروتزهای سیلیکونی است و طی آن اقدام به اصلاح افتادگی سینه نمی شود. اما طی عمل لیفت سینه، هدف پزشک اصلاح افتادگی سینه ها و خوش فرم کردن آن ها است و در واقع هیچ عامل خارجی به سینه ها اضافه نمی شود.

انجام همزمان لیفت سینه و پروتز سینه

انجام همزمان لیفت سینه و پروتز سینه
انجام همزمان لیفت سینه و پروتز سینه

پس مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه بسیاری از افراد تمایل دارند بدانند آیا می توان دو عمل زیبایی لیفت سینه و پروتز سینه را به طور همزمان انجام داد یا خیر.

در صورتی افراد سینه های کوچک و افتاده ای داشته باشند، می توانند دو عمل لیفت سینه و پروتز سینه را به طور همزمان انجام دهند. انجام همزمان لیفت سینه و پروتز سینه سبب می شود که پزشک ضمن برطرف نمودن مشکل افتادگی سینه با کاهش پوست و بافت اضافی و قرار دادن نوک سینه در جای خود، با قرار دادن پروتز در زیر عضلات سینه نیز سایز آن را بهبود ببخشد.

سخن آخر

بنابراین می توانیم پس از مقایسه پروتز سینه و لیفت سینه در این مقاله از سایت کلینیک تهامی، به این نتیجه برسیم که پروتز سینه با هدف افزایش سایز و بزرگ کردن سینه ها انجام می شود، در حالی که هدف از عمل لیفت سینه، بالا کشیدن سینه های افتاده و رفع شلی آن ها می باشد.

در صورتی که از فرم و سایز سینه های خود رضایت ندارید، می توانید از بهترین جراح با آمار رضایت مندی بالا در کلینیک تهامی مشاوره تخصصی دریافت کنید.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.