صفحه اصلیبلاگمقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی

مقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی

19دیمقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی

معمولاً یکی از دغدغه‌های اصلی افراد به خصوص آنهایی که پا به میانسالی گذاشته اند، افتادگی و ایجاد چین و چروک در نواحی اطراف چشم و حتی پلک ها است. همانطور که می‌دانید چشم ها علاوه در نقش بسیار مهمی که در دید انسان دارند، حتی در ظاهر هم برای زیبایی چهره اهمیت دارند. بسیاری از افراد با افزایش سن دچار شل شدن پوست پلک می شوند و به نوعی در نهایت افتادگی پلک ایجاد می شود.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این مشکل نیز برطرف شده است. افراد به راحتی می توانند دوباره زیبایی خود را به دست آورند و در نهایت باعث می شود تا سن آنها کمتر دیده شود. در واقع باید بدانید برای این اهدافی که برای شما توضیح داده ایم، عمل‌های جراحی متفاوتی وجود دارد. نوع آنها بر اساس نظریه پزشک و خواسته خود افراد تعیین می شود.

در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی در مورد جراحی بلفارودر واقع آن دسته از افرادی که به فکر اصلاح و رفع افتادگی گوشه خارجی چشم ها و یا تغییر شکل آن هستند پلاستی و کانتوپلاستی به شما بدهیم. هر دو این جراحی ها بر روی بافت اطراف چشم انجام می شود. بعد از انجام این جراحی تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. در ادامه از مطلب سایت کلینیک تهامی به بررسی مقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی خواهیم پرداخت.

منظور از جراحی کانتوپلاستی چیست؟

در واقع کانتوپلاستی نوعی روش زیبایی و ترمیمی به حساب می آید که باعث سفت کردن بافت ها و رباط ها و همچنین عضلات چشم و اطراف آن می شود. آن دسته از افرادی که به فکر تغییر شکل و یا سفت کردن ربات ها و عضلات اطراف چشم خود ودر نهایت رفع افتادگی گوشه خارجی چشم خود هستند، می توانند از روش کانتوپلاستی استفاده نمایند.

علت نامگذاری جراحی کانتوپلاستی چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید علت نامگذاری این جراحی به کانتوپلاستی، انجام جراحی در بخش کانتوس جانبی چشم است. منظور از کانتوس جانبی چشم همان قسمتی در گوشه بیرونی چشم می باشد که باعث مرتبط شدن پلک بالا و پایین می شود. کانتوس جانبی و کانتوس داخلی در چشم انسان وجود دارد که از لحاظ ارتفاع به طور معمولی محل کانتوس جانبی نسبت به کانتوس داخلی کمی بالاتر است. این موضوع باعث کشیده شدن چشم می شود. البته باید بدانید که در برخی از افراد گاهی امکان دارد کانتوس جانبی نسبت به کانتوس داخلی هم سطح و یا پایین تر باشد که همین موضوع باعث ایجاد شکل افتاده پلک می شود.

قطعا تاثیر بسیار زیادی بر روی چهره افراد خواهد گذاشت. این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در این افراد شود. برای این دسته از افراد هم انجام جراحی کانتوپلاستی بهترین گزینه است.

در جراحی کانتوپلاستی پزشک چه کاری انجام می دهد؟

مقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی
مقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی

در انجام جراحی کانتوپلاستی پزشک متخصص به برش تاندون کانتال می پردازد. در واقع تاندون کانتال در محل خود سفت و یا کمی بالا تر جابجا می شود. پزشک متخصص برای انجام این جراحی برشی کوچک در قسمت گوشه بیرونی چشم ایجاد می‌نماید که البته پس از پایان جراحی با کمک بخیه ها کاملاً بسته می شود. برخی از افراد برای ایجاد چشم گربه ای و ظاهری جذاب تر روش جراحی کانتوپلاستی را انتخاب می کنند.

نکته قابل توجه این است که برخی از افراد دارای چشم های بادامی هستند. معمولاً آنها به هدف داشتن چشم هایی بزرگتر جراحی کانتوپلاستی را انتخاب می نمایند. جالب است بدانید که این جراحی حتی در بهبود بیرون زدگی پلک پایین که به آن اکتروپیون هم گفته می شود کاربرد دارد.

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

مقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی
مقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی

با افزایش سن پلک ها دچار شل شدگی می شوند. در نهایت عضلات حمایت کننده پلک حالت ضعیف تری پیدا می کنند. این موارد به همراه تجمع چربی در پشت پلک ایجاد افتادگی پلک می شود. در واقع بلفاروپلاستی راهم می توان نوعی جراحی مرتبط با چشم دانست. در این نوع جراحی افتادگی پلک ها ترمیم می شود. منظور این است که چربی عضلات و پوست اضافه حذف می شوند. همیشه از بین بردن افتادگی پلک تنها تاثیر در زیبایی ندارد. بلکه بسیاری از افراد به به علت افتادگی پلک دچار مشکلاتی مانند انسداد در بینایی می شوند. در نتیجه باعث کاهش دید جانبی خواهد شد. به همین علت گفته می شود جراحی بلفاروپلاستی که علاوه بر جنبه زیبایی پزشکی که دارد، باعث بهبود در وضعیت بینایی افراد هم خواهد شد.  در ادامه از مطلب‌ سایت کلینیک تهامی به بررسی کاربردهای کلی جراحی بلفاروپلاستی می پردازیم.

آشنایی با کاربردهای اصلی جراحی بلفاروپلاستی

  • حذف و از بین بردن پوست اضافی پلک پایین به هدف جلوگیری از خسته نشان داده شدن ظاهر چشم ها
  • از بین بردن پف آلودگی پلک بالا و پایین و افتادگی آن ها
  • از بین بردن پوست اضافی پلک بالا که باعث انسداد در مسیر بینایی افراد می شود

بررسی مزایا و معایب کانتوپلاستی

همانطور که می‌دانید جراحی های زیبایی پزشکی علاوه بر مزایایی که دارند، گیاهی دارای معایبی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

مزایای کانتوپلاستی چیست؟ 

  • جراحی کانتوپلاستی به بهبود فرم تقارن چشم ها می پردازد.
  • جراحی کانتوپلاستی جزء ماندگارترین جراحی های لیفتینگ چشم به حساب می آید. تقریبا می توان گفت تا ۱۰ سال این ماندگاری در بیماران وجود خواهد داشت.
  • جراحی کانتوپلاستی باعث ایجاد چشم گربه ای که بسیاری از افراد طرفدارآن هستند، می شود.
  • جراحی کانتوپلاستی باعث زیباتر شدن و درشت تر شدن حالت چشم ها می شود.
  • جراحی کانتوپلاستی باعث رفع بیماری های مانند اکتروپیون می شود.

معایب جراحی کانتوپلاستی چیست؟ 

  • گاهی ممکن است در صورت ایجاد خطاهای پزشکی باعث ایجاد ظاهر نامتقارن در چشم ها شود.
  • برای بیماران جوان کهجراحی کانتوپلاستی انجام می دهند، ممکن است باعث کاهش خاصیت کشسانی پوست با افزایش سن شود.
  • گاهی این جراحی دارای دوره نقاهت بسیار دردناک همراه با خارش و سوزش است.
  • افراد بعد از انجام جراحی کانتوپلاستی دارای دوره نقاهت ۷ تا ۱۰ روزه خواهند بود. امکان کار کردن در این مدت زمان وجود نخواهد داشت.

مزایای جراحی بلفاروپلاستی

  • هیچگونه اسکاری بعد از جراحی بلفاروپلاستی ایجاد نخواهد شد. زیرا معمولاً این نوع از اسکار ها در چین های پلک پنهان می شوند.
  • بعد از جراحی بلفاروپلاستی افراد دارای چشمانی بسیار سالم تر، شاداب تر و جوان تر خواهد بود.
  • جراحی بلفاروپلاستی در برخی از موارد باعث از بین رفتن مشکلات بینایی فرد می شود. در واقع آن دسته از افرادی که دارای چربی هایی در ناحیه چشم هستند با انجام این جراحی دید بهتری پیدا خواهند کرد.
  • جراحی بلفاروپلاستی باعث از بین رفتن پف دور چشم می شود.

معایب جراحی بلفاروپلاستی

  • برای مشاهده نتیجه جراحی بلفاروپلاستی نیاز به مدت زمان بیشتری حدود ۱۰ روز تا ۲ هفته است. در واقع می توان گفت دوره نقاهت طولانی مدتی دارد.
  • اگر در انتخاب پزشک متبحر و متخصص اشتباه نمایید، امکان ایجاد مشکلات بسیار بزرگی مانند آسیب به عضلات چشم و گاهی نابینایی وجود خواهد داشت.
  • ممکن است بعد از جراحی بلفاروپلاستی با جوشهای سر سفید کوچک مواجه شوید. البته باید بدانید که این نوع از جوش ها کاملاً شایع هستند. با سوزن های ریز قابل برداشت می باشند.
  • از عوارض جراحی بلفاروپلاستی می توان به ایجاد دوبینی موقت اشاره کرد. البته باید بدانید که این دو بینی به هیچ عنوان نگران کننده نیست و بعد از مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.
  • بعد از انجام جراحی مواردی مانند خشکی و خارش چشم ایجاد می‌شود که البته با مصرف داروهای موضعی تجویز شده توسط جراح متخصص قابل درمان است.

مقایسه و تفاوت بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی در چیست؟

مقایسه و تفاوت بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی در چیست
مقایسه و تفاوت بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی در چیست

با توجه به توضیحاتی که در مورد دو جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی که به شما داده ایم به بررسی تفاوت بین آن ها می پردازیم. در واقع جراحی بلفاروپلاستی را می‌توان نوعی جراحی جوانسازی برای چشم ها در نظر گرفت که هدف آن از بین بردن پوست اضافی از پلک بالا یا پایین می باشد. این در حالی است که در جراحی کانتوپلاستی هیچ نوع بافتی برداشته نمی شود.

به طور کلی در جراحی کانتوپلاستی شکل طبیعی چشم دچار تغییراتی می شود و به نوعی گوشه چشم ها تغییر پیدا می کند. در مقابل در جراحی بلفاروپلاستی تغییرات چشم به علت افزایش سن به حالت طبیعی خواهد بود.

انتخاب پزشک متخصص حرفه ای برای انجام جراحی های کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

مقایسه بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی

همانطور که می دانید چم جزء حساس ترین اعضا در بدن است. به همین علت جراحی های مربوط به چشم بسیار حساس است. توصیه ما به شما این است که با توجه به شرایط خود و نظر پزشک متخصص یکی از این دو جراحی های کانتوپلاستی و یا بلفاروپلاستی را انتخاب نمایید. یکی از مهمترین موارد در جراحی های پزشکی، انتخاب پزشک متخصص و با تجربه است. قطعاً با انتخاب بهترین جراح متخصص عوارض ناشی از از هر نوع جراحی به مراتب کمتر خواهد بود.

هزینه جراحی کانتوپلاستی چشم

در واقع باید بدانید که هزینه جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی چشم بستگی به عوامل مختلفی مانند تجربه و تخصص پزشک، نوع محل انجام این جراحی، هزینه ویزیت های قبل و بعد از جراحی و … دارد.  به طور کلی باید بدانید که جراحی کانتوپلاستی تحت پوشش بیمه درمانی نیست. به همین علت تمامی افراد که  راغب به انجام جراحی کانتوپلاستی هستند، باید هزینه ها را شخصا پرداخت نمایند.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.