صفحه اصلیبلاگمعرفی دستگاه های لاغری و مزایا و معایب

معرفی دستگاه های لاغری و مزایا و معایب

30بهمنمعرفی دستگاه های لاغری و مزایا و معایب
معرفی دستگاه های لاغری و مزایا و معایب یکی از اصلی ترین راه های لاغری گرفتن رژیم است. در این روش از لاغری تمامی قسمت های بدن دچار چربی سوزی می شوند و لاغری موضعی امکان پذیر نمی باشد. برای مثال فردی که ۲۰ کیلو اضافه وزن دارد هنگامی که رژیم غذایی را رعایت می‌ کند و ۱۰ کیلو از وزن خود را کم می کند تمامی قسمت های بدن از جمله صورت وی لاغر می‌ شود. گاهی اتفاق می افتد که فردی صورت کوچکی دارد و از سایز تمامی قسمت های بدن خود راضی می باشد اما مایل است اندکی چربی اضافی که در ناحیه شکم و پهلوی وی قرار دارد را کاهش دهد. در این حالت برای حذف کردن این چربی اضافی نیاز به رژیم غذایی نیست و تنها با استفاده از انواع دستگاه لاغری مس تواند به اندام ایده آل خود برسد.

انواع دستگاه های لاغری

انواع دستگاه های لاغری
انواع دستگاه های لاغری
به طور کلی دستگاه های لاغری متفاوتی وجود دارند که برای چربی سوزی موضعی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در ادامه انواع دستگاه های لاغری را به شما معرفی می کنیم و مزایا و معایب هر کدام از دستگاه ها را ذکر خواهیم نمود.

دستگاه لاغری کرایولیپولیز

دستگاه لاغری کرایولیپولیز معروف به یخچال چربی است. این دستگاه با سرد کردن غیر تهاجمی چربی بدن موجب می شود سلول های چربی در ناحیه مورد نظر تجزیه شوند. افرادی که با این روش تحت چربی سوزی قرار می‌ گیرند به چندین ماه زمان نیاز دارند تا اثرات آن دیده شود. در دستگاه لاغری کرایولیپولیز اپلیکاتور خلأ بر روی پوست ناحیه مورد نظر گذاشته شده و ناخیه مورد نظر در تماس با پانل های خنک کننده قرار می گیرد. به همین علت بیماران برای چند دقیقه سرما را احساس می کنند. این دستگاه برای افرادی که چاقی موضعی اندکی دارند و یا دچار اضافه وزن هستند مناسب می باشد. از مهم ترین مزایای این دستگاه می ‌توان به این مورد اشاره کرد که نیاز به مراقبت خاصی ندارد و بیماران می‌توانند پس از انجام این روش از چربی سوزی سریعاً فعالیت های عادی روزانه خود را انجام دهد. با توجه به آن که این دستگاه غیرتهاجمی است هیچ گونه زخم بر روی بدن ایجاد نمی شود و عارضه جدی نخواهد داشت.

دستگاه لاغری اولتراکویتیشن

استراتژی این دستگاه برای حمله به چربی ها استفاده از تکنولوژی سونوگرافی است. دستگاه لاغری اولتراکویتیشن موجب نرم شدن پوست بیمار خواهد شد؛ اما کاهش وزن اتفاق افتاده توسط این روش پایدار نخواهد بود. در درمان با این نوع دستگاه لاغری نیازی نیست که پزشک متخصص حضور داشته باشد. به علاوه این دستگاه نتایج کوتاه مدتی را آشکار می سازد. به گونه ای که بیشتر افرادی که از این دستگاه برای درمان استفاده کرده اند تغییرات خود را پس از چند جلسه به وضوح مشاهده کرده‌ اند؛ اما برخی دیگر از افراد حتی پس از گذشت یک ماه از درمان کاهش سایز را مشاهده ننموده اند.

رادیو فرکانسی یا RF

دستگاه لاغری رادیوفرکانسی موجب گرم شدن سلول های چربی در بافت چربی می شود. از این طریق سلول های چربی را مجبور می کند تا اسیدهای چرب خود را آزاد کرده و به سیستم لنفاوی منتقل کنند. در اثر آزاد شدن این اسیدهای چرب، چربی کاهش پیدا کرده و بدن لاغرتر می شود. دستگاه لاغری رادیوفرکانسی در انواع مختلف یک قطبی، دو قطبی و سه قطبی طراحی و تولید شده است. گرمای استفاده شده در این دستگاه سبب می ‌شود تا فیبرهای کلاژن در پوست منقبض و سفت شوند. اثرات ایجاد شده توسط این دستگاه طولانی مدت است. به همین علت است که بیشتر افرادی که تمایل دارند پوست صورت آن ها سفت باشد از این دستگاه برای درمان استفاده می کنند.

دستگاه لاغری مزوتراپی

دستگاه لاغری مزوتراپی برای درمان سلولیت مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش یک نوع محلول که ترکیبی از عصاره های گیاهی، هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها، مینرال ها و یکسری مواد شیمیایی است به مقدار اندکی در زیر پوست تزریق می شود. این گونه به نظر می رسد که ترکیبات به کار رفته برای دستگاه لاغری مزوتراپی موجب تنظیم و گردش خون و تجزیه چربی شود . از آن جایی که برای این محلول استانداری تعیین نشده است اکثر متخصصان مزوتراپی از فرمول خاص خود برای این روش استفاده می ‌کنند. از معایب این روش می ‌توان به اثرات نامطلوب آن اشاره کرد که علاوه بر خطرات عفونت، بثورت و جوش، تغییر رنگ دائمی پوست یا زخم و درد نیز دیده می شود.
دستگاه لاغری مزوتراپی
دستگاه لاغری مزوتراپی

دستگاه لاغری لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از روش های لاغری است که در آن تجزیه چربی های بدن اتفاق می ‌افتد و بیشتر بر روی اندام هایی مانند: شکم، ران، باسن، گردن، پشت بازو و… انجام می شود. در لیپوساکشن از یک بی حسی موضعی استفاده می ‌کنند و چربی از طریق یک کانال که در زیر پوست قرار گرفته است برداشته خواهد شد. این روش به طور دائمی موجب جذب سلول های چربی می شود اما به شرطی که پس از انجام این عمل شیوه زندگی سالم اتخاذ شود و رژیم غذایی مناسب رعایت شود. در غیر این صورت ممکن است که سلول ‌های چربی باقی مانده پس از لیپوساکشن مجدداً رشد نمایند. از جمله معایب این روش می‌ توان به احتمال عفونت، بی حسی و زخم اشاره کرد.

لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از انواع دستگاه های لاغری است که از هوای فشرده متصل به یک کانول که برای حرکت ارتعاشی ثابت است استفاده می ‌کند و سلول ‌های چربی را بدون رساندن آسیب به پوست و بافت ها معلق خواهد نمود. این روش از لاغری با حداقل درد یا بدون درد انجام می شود و روشی موثر برای لاغری است که منجر به بهبودی سریع و کاهش کبودی روی پوست می شود. از دیگر مزایای دستگاه لیپوماتیک می ‌توان به عکس العمل های عالی پس از عمل اشاره کرد. در وصف احتبیاژات این روش می توان گفت که در برخی از افرادی که آسپرین مصرف می کنند، کبودی و خونریزی پس از عمل مشاهده می شود. به علاوه حساسیت به لیدوکائین ممکن است موجب سوزش و خارش در بیمارانی که توسط این روش درمان قرار می گیرند شود.

اندرمولوژی یا LPG

اندرمولوژی یا LPG
اندرمولوژی یا LPG
دستگاه لاغری اندرمولوژی یا LPG یک روش غیر تهاجمی برای جوان تر و زیباتر شدن می باشد. هنگامی که سن بالا می رود الاسیته خود را از دست می دهد. در این حالت می توان از این دستگاه برای بازسازی نمودن بافت های همبند استفاده کرد و با استفاده از این دستگاه جریان خون را افزایش داده و چین و چروک پوست را کاهش داد. این دستگاه آخرین درمان پزشکی با تکنولوژی بالا برای رفع سلولیت و شکل دادن به بدن است که حالتی یک پارچه روی پوست را ایجاد می کند. از مهم‌ ترین مزایای این دستگاه می توان به اثر آرام بخشی و کاهش استرس اشاره کرد. این دستگاه برای فرم دهی به بدن و به ویژه باسن استفاده می شود و نمی ‌توان توقع کاهش وزن را از این دستگاه داشت.

شاک ویو

دستگاه لاغری شاک ویو شامل امواج صوتی با انرژی بالا است که با فشارهای مثبت بالا تا ۱۰۰ مگاپیکسل و منفی در محدوده ۵ تا ۱۰ مگاپیکسل مشخص می گردد. این انواع توسط دستگاه در خارج از بدن تولید می شوند و پس از آنکه به بدن وارد می شوند از محیط مایع و بافت نرم عبور می ‌کنند و در محل برخورد با مرز مشترک دو بافتی که بافت متفاوت دارند به شکل انعکاس و انکسار از مسیر خود منحرف می شوند. این موضوع موجب آزاد شدن انرژی جنبشی در محل اتصال بافت ها می شود. برای کسب نتیجه بهتر لازم است از این دستگاه به همراه دستگاه لاغری کویتیشن استفاده کرد.

پرسوتراپی

دستگاه لاغری پرسوتراپی با استفاده از روش غیر تهاجمی به نواحی مختلف فشار وارد کرده و با ماساژ دادن موضعی این قسمت ها موجب تخلیه لنفاوی می شود. البته روش ماساژ به صورت دستی نیز وجود دارد؛ اما این دستگاه می ‌تواند این عمل را با کیفیت بهتری انجام دهد. دستگاه لاغری پرسوتراپی فشار یکنواخت را ایجاد کرده و موجب تحریک سیستم لنفاوی بدن و لاغری شخص می شود.

هایفولیپولیز یا لیپوسونیک

هایفولیپولیز یا لیپوسونیک
هایفولیپولیز یا لیپوسونیک
هایفولیپولیز یا لیپوسونیک یکی از انواع دستگاه های لاغری است که از انرژی امواج صوتی استفاده می کند. بدین طریق که انرژی امواج صوتی را به گرمای شدید کانونی تبدیل می ‌کند و موجب ذوب چربی های زیر جلدی می شود. سپس این چربی ها که به شکل مایع درمی آیند از طریق دستگاه لنفاوی جمع ‌آوری می شوند. این دستگاه هم برای مردان و هم برای زنان مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این دستگاه وجود حداقل یک اینچ چربی در ناحیه مورد نظر ضروری است. استفاده از این دستگاه برای افراد چاق مناسب نیست؛ ولی افرادی که دارای BMI کم از ۳۰ هستند گزینه های مناسبی برای تحت درمان قرار گرفتن با استفاده از دستگاه هایفولیپولیز یا لیپوسونیک می باشند.

بهترین دستگاه لاغری کدام است؟

انواع دستگاه های لاغری و مزایا و معایب هر کدام از آن ها را به شما همراهان همیشگی کلینیک تهامی توضیح دادیم. ممکن است یک سوال مهم در ذهن شما شکل گیرد و آن این است که بهترین دستگاه لاغری کدام است و کدام دستگاه برای استفاده ما مناسب خواهد بود؟! پاسخ به این سوال نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی است و برای آن که به این سوال پاسخ دهیم لازم است توسط پزشک متخصص تحت معاینه قرار بگیرید تا با دیدن بدن شما و میزان چربی پزشک متخصص بتواند بهترین دستگاه لاغری را برای درمان شما انتخاب کند. بنابراین پاسخ به این سوال نیاز به بررسی جوانب گسترده تری دارد. به طور کلی بهترین نوع دستگاه لاغری برای هر فرد متفاوت خواهد بود.
لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.