صفحه اصلیبلاگروش های لیفت ابرو (نخ / بوتاکس و …) مزایا و معایب

روش های لیفت ابرو (نخ / بوتاکس و …) مزایا و معایب

16بهمنانواع روش‌های لیفت ابرو

از بین انواع روش‌های لیفت ابرو کدام یک بهتر است؟ هنگامی که سرم‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌های بدون نسخه را تمام کردید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به درمان‌هایی روی بیاورید که نتایج چشمگیرتری ارائه می‌دهند. هم لیفت با نخ و هم تزریق بوتاکس می‌تواند به عقب برگرداندن زمان کمک کند؛ زیرا ظاهر شما را جوان کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. در زیر تفاوت‌های بین انواع روش‌های لیفت ابرو را بررسی می‌کنیم که بسته به اهدافتان، می‌توانید تشخیص دهید کدام راه‌حل ممکن است برای شما بهترین باشد.

کدام تکنیک بهترین است؟

کدام تکنیک بهترین است؟
کدام تکنیک بهترین است؟

بسیاری از افراد بخاطر پیری در سراسر ناحیه ابروی خود دچار افتادگی می‌شوند. با گذشت زمان، پیشانی می‌تواند به حدی چروک بیفتد که این اثر ظاهری اخم دائمی ایجاد کند یا دائماً خسته یا غمگین به نظر برسد. جراحی لیفت ابرو (که گاهی اوقات “لیفت پیشانی” هم نامیده می‌شود) می‌تواند فوراً افتادگی ناحیه ابرو را اصلاح کند و منجر به جوانسازی کامل قسمت بالایی صورت شود. انواع روش‌های لیفت ابرو با بالا بردن ابروها و کاهش خطوط اخم (چین‌های عمودی بین ابروها) چشم‌ها را بزرگتر نشان می‌دهد.

آیا می‌دانستید تکنیک‌های لیفت ابرو انواع مختلفی دارد؟ تکنیک مورد استفاده برای نتیجه عمل مهم است. قدیمی‌ترین تکنیک لیفت ابرو، لیفت تاجی (که گاهی به عنوان “لیفت ابرو باز” نامیده می‌شود) شامل یک برش منفرد از گوشه به گوشه دیگر است که در سرتاسر پیشانی قرار می‌گیرد. لیفت کرونال برای افرادی با پیشانی کوچک تر که علاقه مند به بلند کردن خط موی خود نیز هستند ایده آل است. با این حال، آن ها گاهی اوقات می‌توانند باعث بی حسی دائمی از پشت برش تا راس پوست سر شوند بنابراین، به عنوان تکنیک‌های کمتر تهاجمی مورد توجه قرار نمی گیرند.

لیفت ابرو با نخ چیست؟

از بین انواع روش‌های لیفت ابرو، لیفت با نخ می‌تواند بسیاری از اهداف زیبایی شناختی را انجام دهد، اما کمتر تهاجمی است. به جای استفاده از ابزار جراحی، لیفت با نخ‌های بسیار نازک انجام می‌شود که خطوط افتادگی را بالا می‌برد. این روش می‌تواند به زیبایی وضوح را در قسمت پایین صورت بازیابی کرده و چین و چروک‌ها و افتادگی پوست را اصلاح کند. نخ‌ها همچنین باعث بازسازی کلاژن می‌شوند که این موضوع به مرور زمان پوست را نرم و صاف می‌کند و خاصیت ارتجاعی را بهبود می‌بخشد.

لیفت ابرو با نخ
لیفت ابرو با نخ
 

برخی از مزایای لیفت با نخ عبارتند از:

روش های لیفت ابرو
روش های لیفت ابرو

بوتاکس ابرو چیست؟

بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی است که با مسدود کردن موقت سیگنال‌های شیمیایی به اعصابی که به ماهیچه‌های صورت دستور انقباض می‌دهند، عمل می‌کند. از بین انواع روش‌های لیفت ابرو، هنگامی که بوتاکس تزریق می‌شود، می‌تواند به طور چشمگیری چین و چروک‌های پویای ابرو را کاهش دهد، پوست را صاف کرده و حالت پیر شده چهره را جوان می‌کند. بیماران پس از بوتاکس استراحت، جوانی و آرامش بیشتری دارند و برای برخی از بیماران، بوتاکس حتی می‌تواند از ایجاد چین و چروک‌های جدید نیز جلوگیری کند.

درمان بوتاکس به عنوان یکی از روش‌های لیفت ابرو، کاملا غیر تهاجمی است که اجرای آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد و نتایج آن تا 3-4 ماه ماندگاری دارد. در حالی که بوتاکس می‌تواند پیری صورت را برطرف کند، نمی تواند با شلی پوست به روشی که لیفت با نخ می‌تواند مقابله نماید، بنابراین ممکن است برای کسانی که به دنبال کاهش افتادگی پوست اطراف ابرو هستند، مناسب نباشد.

مزایای بوتاکس عبارتند از:

  • زمان درمان سریع کمتر از 30 دقیقه
  • به کاهش خطوط و چین‌های پویا کمک می‌کند
  • قابل ترکیب با پرکننده‌های پوستی
  • ماندگاری نتایج 3-8 ماه

لیفت ابرو تریکوفیتیک

این نوع لیفت ابرو که معمولا برای بیمارانی با خطوط موی بالاتر استفاده می‌شود، بخشی از پوست پیشانی را (به جای بالا بردن خط مو) برای بالا بردن ابروها برمی دارد. در این روش از یک برش درست در پشت خط مو استفاده می‌شود و برش به گونه‌ای انجام خواهدشد که مو درست از خط آن رشد کرده و خط را استتار کند.

لیفت آندوسکوپی ابرو

روش های لیفت ابرو (نخ / بوتاکس و ...) مزایا و معایب
روش های لیفت ابرو (نخ / بوتاکس و …) مزایا و معایب

این مدل از انواع روش‌های لیفت ابرو به روشی انتخابی برای اکثر جراحان تبدیل شده است؛ زیرا فقط به برش‌های کوچک و کمتر تهاجمی نیاز دارد. در طول لیفت آندوسکوپی ابرو از یک آندوسکوپ کوچک استفاده می‌شود که اغلب به دوربین متصل شده تا جراح بتواند بافت پیشانی را مشاهده و تشریح کند. این دوربین به جراح این امکان را می‌دهد که با خیال راحت هر عصب نزدیک به ابرو را شناسایی کرده و از آنها در حین جراحی محافظت کند. از آنجایی که برش‌ها حداقل هستند، بیماران لیفت آندوسکوپی معمولاً درد کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تر را تجربه می‌کنند.

در میان انواع روش‌های لیفت ابرو، بسیاری از جراحان از همان تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که در ابتدا در لیفت ابرو آندوسکوپی توضیح داده شد تا همان کالبد شکافی را بدون دوربین یا آندوسکوپ انجام دهند. با این اصلاح، ماهیچه‌های گلابلا («11» بین چشم‌هایی که معمولاً با بوتاکس درمان می‌شوند) را نمی‌توان برای کاهش چین‌ها برش داد، اما در غیر این صورت نتایج مشابه با آندوسکوپ است.

لیفت موقت ابرو

از بین انواع روش‌های لیفت ابرو، لیفت موقت ابرو یک تکنیک کمتر گسترده است که فقط به قسمت بیرونی یک سوم ابروها می‌پردازد تا ناحیه کامل ابرو! ابروی جانبی قسمتی است که با افزایش سن ابتدا پایین می‌آید و باعث سنگینی پلک فوقانی می‌شود. لیفت گیجگاهی ابرو به معکوس کردن آن کمک می‌کند و اغلب با بلفاروپلاستی فوقانی ترکیب می‌شود. در مقایسه با سایر انواع لیفت ابرو، لیفت گیجگاهی نتایج چشمگیر کمتری به همراه دارد، اما خطر کمتر و زمان بهبودی کوتاه‌تری نیز خواهدداشت.

لیفت ابرو بلفاروپلاستی

در این تکنیک از انواع روش‌های لیفت ابرو، از طریق یک برش استاندارد فوقانی، ابرو در چین پلک بالایی بالا می‌رود. پیشانی از طریق این روش از پایین آزاد می‌شود و سپس بخیه از طریق یک برش کوتاه ½ اینچی در پشت خط موی بالایی فیکس خواهدشد. زمان بهبودی نیز با این روش کم تهاجمی کوتاه است.

لیفت ابرو غیر جراحی با استفاده از نوروتوکسین (بوتاکس، دیسپورت)

همانگونه که در مورد بوتاکس اشاره کردیم، ابروهای افتاده را نیز می‌توان با استفاده از تکنیک‌های تزریق نوروتوکسین کمی بلند کرد. ماهیچه‌هایی که ابرو را به سمت پایین می‌کشند ضعیف می‌شوند، بنابراین اثر خالص بالا بردن ابرو است. برای دستیابی به لیفت، عضلات orbicularis oculi (که پای کلاغ را ایجاد می‌کنند) و ماهیچه‌های پروسروس و موجدار (که 11 بین ابروها را ایجاد می‌کنند) تزریق می‌شوند. با این حال، اثر بسیار خفیف و موقتی است. این تکنیک برای بیماران جوانی که فقط در اوایل نزول ابرو هستند، بهترین گزینه از بین روش‌های لیفت ابرو خواهدبود.

سایر روش‌های لیفت ابرو

دو روش دیگر لیفت ابرو تحت عنوان لیفت ابرو وسط پیشانی و لیفت مستقیم ابرو، به دلیل زخم‌های نامناسبی که ممکن است از برش‌های استفاده شده ایجاد شود، از بین رفته اند. این رویکردها اکنون برای بیماران مبتلا به عدم تقارن شدید ابرو ناشی از فلج عصب صورت یا تروما در نظر گرفته شده است.

اما لیفت ابرو چقدر طول می‌کشد؟ لیفت ابرو با آندوسکوپی حدود دو ساعت طول می‌کشد. لیفت گیجگاهی ابرو و لیفت ابرو ترانس بلفاروپلاستی حدود 90 دقیقه، لیفت ابرو تریکوفیتیک بین دو تا دو ساعت و نیم و لیفت ابرو بدون جراحی با نوروتوکسین تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

شاید این سوال نیز برایتان پیش آمده باشد که چه نوع بیهوشی برای انواع روش‌های لیفت ابرو استفاده می‌شود؟ تمام تکنیک‌های لیفت ابرو را می‌توان با بیهوشی عمومی انجام داد و بیشتر آنها را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی نیز کار کرد. انتخاب بهترین نوع بیهوشی برای شما با مشاوره یکی از جراحان پلاستیک واجد شرایط تعیین می‌شود.

زمان ریکاوری لیفت ابرو نیز به نوع درمان بستگی دارد؛ پس از لیفت ابرو با آندوسکوپی و لیفت ابرو تریکوفیتیک، کبودی معمولاً حدود 10 روز طول می‌کشد و اکثر بیماران پس از 2 هفته راحت به یک سبک زندگی کاملاً فعال باز می‌گردند. زمان بهبودی برای لیفت ابروها معولا کوتاه است و جراحان استراتژی‌های متعددی را برای کوتاه کردن زمان بهبودی و بازگرداندن شما به زندگی فعال خود در اسرع وقت ارائه می‌دهند. اینها شامل توصیه‌های رژیم غذایی، داروهای هومیوپاتی بعد از عمل و سایر ترفندهایی است که در طول مشاوره شما بررسی می‌شود.

مانند سایر روش‌های جراحی پلاستیک، بهترین روش برای هر بیمار به خصوصیات طبیعی آن‌ها (از جمله خط مو و میزان افتادگی ابرو) و نتیجه دلخواه بستگی دارد.

کدام یک از روش‌های لیفت ابرو برای من مناسب است؟

بوتاکس ابرو گزینه خوبی برای بیمارانی است که به تازگی علائم پیری و افتادگی ابرو را مشاهده می‌کنند و بیماران می‌توانند به سرعت به برنامه‌های عادی خود بازگردند. لیفت با نخ برای کسانی که علائم پیری پیشرفته‌تری دارند اما کاملاً آماده لیفت صورت نیستند، مناسب است. می‌تواند خطوط و چین و چروک‌ها را برطرف کند، اما می‌تواند کاهش حجم را از طریق بازسازی ذخایر کلاژن معکوس کرده و همچنین می‌تواند خطوط میانی صورت فرورفته را افزایش دهد.

هنگام پرسیدن این سوال که «کدام بهتر است؟» مهم خواهدبود که به اهداف بیمار، وضعیت فعلی پوست و تمایل به صرف زمان برای بهبودی بپردازید. برای کسانی که می‌خواهند بلافاصله به سبک زندگی پرمشغله و فعال خود بازگردند، از بین روش‌های لیفت ابرو، تزریق بوتاکس ممکن است بهترین گزینه باشد. برای مشتریانی که به دنبال راه حلی ماندگارتر برای پیری صورت هستند، لیفت با نخ روش مناسب تری است. در هر صورت، به زودی از ظاهری جوان تر، جذاب تر و افزایش اعتماد به نفس خود لذت خواهید برد.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.