صفحه اصلیبلاگبهترین روش پر کردن صورت تزریق ژل یا چربی؟

بهترین روش پر کردن صورت تزریق ژل یا چربی؟

19بهمن

رفع لاغری صورت با تزریق ژل را می توان یکی از روش های نوین درمانی دانست که طی سال های گذشته با استقبال گستردی ای از عموم مردم مواجه شده است. این روش درمانی با تزریق ژل های خاصی به نواحی لاغر صورت همچون خط گونه، اطراف لب ها و… موجب چاقی صورت شده و به این طریق زمینه های هرچه زیباتر شدن شما را فراهم می سازد. در این متد درمانی بایستی حتما از ژل های باکیفیت استفاده نمود و حتما درمان خود را پزشکان متخصص و مجرب سپرد؛ چرا که دارای عوارض احتمالی است.

معنا و مفهوم مثلث زیبایی

آیا تاکنون نام مثلث زیبایی را شنیده اید؟ مثلث زیبایی را می توان مرجعی دانست که قادر است تا به شما در تشخیص لاغری و یا چاقی صورت کمک های قابل توجه ای نماید. به بیان ساده تر می توان گفت این مرجع از نشانه های خاصی برای بررسی ساختار صورت، فرم و نشانه های پیری استفاده می نماید. براساس مثلث زیبایی صورت هایی که بسیار لاغر هستند می توانند تاثیرات منفی قابل توجه ای بر روی انسان و اطرافیان او داشته باشند.

فیلر لب
فیلر لب

علاوه بر این چنین صورت هایی غمگین دیده می شوند و این امر می تواند موجب رنجش انسان شود. با توجه به این موضوع عموم انسان ها ممکن است تصور کنند شما فردی غمگین و یا پرتنش هستید؛ در حالی که چنین نیست. مثلث زیبایی اشاره به ویژگی هایی دارد که تاثیرات بسزایی در زیبایی انسان ها دارند. همه انسان ها به زیبایی تمایل دارند و این موضوعی است که نمی توان آن را انکار نمود. قطعا آشنایی با این ویژگی ها به شما کمک می کند تا به درک بیشتری از زیبایی دست یابید. اگر بخواهیم اشاره ای اجمالی به این ویژگی ها داشته باشیم می توان موارد زیر را نام برد.

  • آرواره توپو
  • پوست صاف
  • خط فک ظریف
  • استخوان های گونه برجسته

با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توان به چهره ای دست یافت که می تواند آرامش و احساسات مثبت خاصی را به انسان منتقل نماید. این ویژگی ها قادر هستند تا ساختار و فرم زیبایی به چهره شما ببخشند به گونه ای که می توان آن ها را ملاک زیبایی دانست. بر اساس این ویژگی ها چهره ای زیباتر است که در قسمت بالایی صورت پهن بوده و در قسمت چانه باریک به نظر برسد.

مهم ترین دلایل لاغری صورت انسان

تزریق چربی
تزریق چربی

پیش از بررسی تاثیرات رفع لاغری صورت با تزریق ژل لازم است بدانید دلایل مختلفی می توانند موجب لاغری بیش از حد صورت شده و ظاهری بد به آن ببخشند. برخی دلیل اصلی این امر را افزایش سن و پیری می دانند؛ در حالی که علاوه بر پیری فاکتورهای دیگری را نیز می توان نام برد که تاثیرات بسیار زیادی بر لاغری صورت انسان دارند. برخی از این فاکتورها درونی بوده و برخی دیگر به صورت بیرونی بروز می یابند اما در نهایت همگی موجب لاغر شدن صورت شما می شوند. این فاکتورها به شرح زیر می باشند.

  • تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی می توانند یکی از مهم ترین دلایل درونی برای لاغر شدن صورت دانست. این تغییرات ممکن است تحت تاثیر شرایط خاصی بروز یابند و در صورت تشخیص بایستی حتما درمان شوند.

  • سبک زندگی

سبک زندگی و شرایطی که دارید به عنوان نوعی عامل بیرونی می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی زیبایی شما داشته باشد. یک سبک بد به مرور زمان موجب لاغر شدن صورت، از بین رفتن درخشندگی صورت، ایجاد چین و چروک و کاهش تراکم صورت شما می گردد.

  • اعتیار به دخانیات

دخانیات دارای مواد شیمیایی می باشند و این مواد می توانند اثرات منفی قابل توجه ای بر روی صورت انسان داشته باشند. کاهش تولید کلاژن در پوست را می توان یکی از اثرات استعمال دخانیات دانست که زیبایی شما را از بین خواهد برد.

  • نور خورشید

همان گونه که می دانید نور خورشید دارای اشعه های مضری است که قرار گرفتن در معرض آن ها می تواند آسیب های بسیار زیادی به پوست وارد سازد. این اشعه ها تولید کلاژن را کاهش داده و ساختار پوست شما را تهدید می کنند.

دلایل چاقی صورت

همچون لاغری صورت دلایل خاصی نیز برای چاق شدن صورت وجود دارند که شما را ملزم به رفع چاقی با تزریق ژل می نمایند. گاهی ممکن است به دلیل استفاده از رژیم های غذایی ضعیف دچار چاقی صورت شوید. بله درست متوجه شدید! استفاده از غذاهایی که از مواد مغذی خاصی برخوردار نیستند موجب ایجاد ورم در صورت انسان می شوند و این امر می تواند از زیبایی انسان بکاهد. از دیگر دلایل چاقی بیش از اندازه صورت می توان کمبود آب را نام برد. بر این اساس توصیه داریم برای داشتن صورتی زیبا حتما از رژیم غذایی مناسب و آب فراوان استفاده نمایید.

درمان و رفع لاغری صورت با تزریق ژل

در حال حاضر راهکارهای مختلفی برای رفع لاغری صورت وجود دارند. رفع لاغری صورت با تزریق ژل یکی از این راهکارها به شمار می رود که این روزها طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این ژل ها اثرات بسیار زیادی بر روی برجسته شدن نواحی خاصی از صورت همچون گونه ها دارند.

به این طریق پس از تزریق ژل می توان شاهد چاق شدن صورت خود بود. تزریق ژل روشی ایمن و کاملا اثربخش می باشد؛ اما بایستی در مراکز معتبر و تحت نظر پزشکان مجرب و متخصص انجام پذیرد. این پزشکان ابتدا طی یک جلسه مشاوره به بررسی ساختار صورت شما می پردازند و مواردی همچون سلامت جسمانی شما را مورد ارزیابی قرار می دهند.

این جلسات مشاوره ای از این جهت اهمیت دارند که به واسطه آن ها می توان مشخص نمود که آیا می توان با این روش به نتیجه دلخواه خود دست یافت یا خیر؟ به طور معمول برای رفع لاغری صورت با تزریق ژل نواحی خاصی از صورت در نظر گرفته خواهند شد. این نواحی شامل گونه ها یا شقیقه های فرو رفته، خطوط اطراف بینی و دهان، نقاط نامتقارن صورت، چین چانه، لب ها و خطوط عمودی دور لب ها می شوند.

چگونگی رفع لاغری صورت با تزریق ژل

برای رفع لاغری صورت با تزریق ژل ابتدا ناحیه موردنظر با مواد آنتی باکتریال کاملا شستشو داده می شود. پس از ضدعفونی و شستشو از ژل ها و یا کرم های بی حس کننده استفاده می شود تا حین درمان با درد چندانی مواجه نشوید. پزشکان متخصص برای تزریق ژل از سوزن هایی استفاده می کنند که بسیار ریز هستند. نکته ای که لازم است بدانید این است که طول درمان شما با توجه ناحیه درمانی بررسی می گردد. به طور کلی برای رفع لاغری صورت با تزریق ژل به 15 دقیقه تا 1 ساعت زمان نیاز می باشد.

مزایای تزریق ژل برای رفع لاغری

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مهم ترین مزیت های تزریق ژل برای رفع لاغری بپردازیم تا به اطلاعات دقیقی در این باره دست یابید. مزایای این روش درمانی به شرح زیر می باشد.

  • حجیم کردن صورت
  • کاهش چین و چروک های صورت
  • از بین بردن افتادگی های صورت
  • زاویه دار شدن صورت
  • جوانسازی پوست و شاداب شدن صورت

میزان ماندگاری تزریق ژل

همان گونه که امکان رفع لاغری صورت با استفاده از ژل وجود دارد؛ امکان رفع چاقی صورت با تزریق ژل نیز وجود دارد. نکته ای که بایستی درباره میزان ماندگاری تزریق ژل در هر دو حالت بدانید این است که این امر به عامل ها و فاکتورهای خاصی بستگی دارد. ناحیه تحت درمان و شرایط بیمار را می توان مهم ترین عوامل اثرگذار بر ماندگاری تزریق ژل دانست.

توجه داشته باشید، در صورت استفاده از ژل های باکیفیت و غلیظ میزان ماندگاری این متد درمانی نیز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر ژل های خاصی را می توان در بازار دید که هرکدام ماندگاری خاص خود را دارند. با مشورت پزشک می توانید بهترین ژل را برای درمان خود انتخاب کنید اما در صورتی که برای تزریق ژل به پزشکی متخصص و مجرب مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

رفع چاقی صورت با تزریق ژل و یا لاغری آن نیاز به چه مراقبت هایی دارد؟ این پرسشی است که ممکن است ذهن شما را نیز به خود مشغول نموده باشد. فراموش نکنید که هر روش درمانی نیاز به مراقبت های خاصی دارد تا به این طریق بتوان به نتایجی عالی دست یافت.

این امر برای تزریق ژل نیز صدق می کند. این مراقبت ها به شما کمک می کنند تا پس از درمان شاهد بروز عوارض خاصی نیز نباشید و این نشان از اهمیت آن ها دارد. از مهم ترین مراقبت های بعد از رفع لاغری صورت با تزریق ژل موارد زیر را می توان تشریح نمود.

  • مراقب باشید هنگام خواب سر شما پایین تر از بدنتان قرار نگیرد؛ چرا که این امر موجب وارد شدن فشار به ناحیه درمانی می شود.
  • استفاده از کمپرسور یخ را فراموش نکنید.
  • به هیچ عنوان از داروهایی همچون داروهای ضد انعقاد خون و مکمل های گیاهی استفاده نکنید.
  • حتما یک رژیم غذایی مناسب و متعادل را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • از مایعات و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • پس از تزریق ژل صورت خود را کاملا اصولی شستشو دهید.
  • به هیچ عنوان در وعده های غذایی خود از فست فود، غذاهای فرآوری شده و غذاهای شور استفاده نکنید.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

در حال حاضر برای رفع لاغری و یا چاقی صورت روش های مختلفی وجود دارند. تزریق ژل و تزریق چربی نمونه هایی از این روش ها به شمار می روند که برای تشخیص بهتر بودن هرکدام بایستی نسبت به آن ها به اطلاعات دقیقی دست یابید. این دو روش دارای تفاوت های خاصی هستند. آشنایی با این تفاوت ها می تواند به شما در انتخاب بهترین روش کمک های شایانی نماید. از مهم ترین تفاوت های تزریق ژل و تزریق چربی موارد زیر را می توان شرح داد.

  • هزینه های تزریق ژل نسبت به تزریق چربی کمتر است.
  • تزریق ژل کم تهاجم تر می باشد.
  • برای تزریق ژل نیازی به ایجاد برش در ناحیه درمانی ندارید.
  • برای تزریق چربی حتما بایستی از چربی های بدن خود بیمار استفاده گردد.

تزریق چربی از میزان ماندگاری بیشتری برخوردار است.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.