صفحه اصلیبلاگانواع روش های بوتاکس (بوتاکس پیشانی / معده و … )

انواع روش های بوتاکس (بوتاکس پیشانی / معده و … )

20اسفندانواع روش های بوتاکس

انواع بوتاکس با کاربردهای بی نظیر خود در حال حاضر محبوبیت بسیار زیادی میان عموم مردم دارند. این روزها در سراسر دنیا از بوتاکس به عنوان عاملی که از پیری صورت جلوگیری می نماید استفاده می شود. بوتاکس ها کاربردهای متعددی دارند و برای نواحی خاصی از بدن همچون ابروها، چشم ها، خطوط، بینی، لب ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول بوتاکس برای درمان چین و چروک ها و از بین بردن خطوط پیشانی و اخم به کار گرفته می شود. این درمان یکی از بهترین درمان های موجود بوده و قیمت آن به نوع بوتاکس، ناحیه موردنظر و تعداد دفعات تزریق بستگی دارد.

اهمیت زیبایی در دنیای کنونی

پیش از بررسی انواع بوتاکس و مزایای این متد زیبایی قصد داریم تا به تشریح اهمیت زیبایی در دنیای کنونی پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. انسان ها با توجه به غرایزی که دارند تمایل بسیار زیادی به زیبایی داشته و سعی می کنند تا از هر روشی برای هرچه زیباتر شدن خود استفاده کنند. همین امر موجب شده تا این روزها زیبایی و شادابی صورت به یکی از مهم ترین دغدغه های عموم مردم سراسر دنیا تبدیل گردد.

به همین دلیل است که در حال حاضر با یک جستجوی ساده می توان انواع مختلفی از لوازم آرایشی، ماسک ها و متدهای زیبایی را شاهد بود. نکته ای که لازم است در راستای زیبایی انسان ها بدانید این است که دلایل مختلفی می توانند آن را تهدید کنند. برخی از این دلایل درونی بوده و برخی دیگر منشاء بیرونی دارند. یکی از این دلایل افزایش سن است که به مرور زمان موجب از بین رفتن زیبایی انسان می گردد.

پرسشی که مطرح می شود این است که افزایش سن چگونه زیبایی انسان ها را به مخاطره می اندازد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم افزایش سن موجب کاهش تولید کلاژن شده و به این طریق زمینه های ایجاد چین و چروک را در صورت شما ایجاد می کند. در حال حاضر روش های متعددی برای بازگردانی زیبایی وجود دارد و بوتاکس یکی از این روش ها به شمار می رود.

انواع روش های بوتاکس
انواع روش های بوتاکس (بوتاکس پیشانی / معده و … )

بوتاکس چیست؟

اگر قصد جلوگیری از پیری پوست خود را دارید، بوتاکس بهترین گزینه ی پیش روی شما خواهد بود. ممکن است تصور کنید تنها کاربرد بوتاکس همین امر می باشد؛ اما لازم است بدانید انواع بوتاکس کاربردهای متعددی داشته و البته فواید خاص خود را نیز دارند. بوتاکس ترکیبی ویژه از سمی با نام بوتولینوم می باشد که قابلیت های بی شماری برای جوانسازی پوست دارد.

این روزها افراد بسیاری با شناخت ویژگی و شنیدن این نام ترس فراوانی از بوتاکس دارند. نکته ای که لازم است بدانید این است بوتاکس اصلا ضرری برای انسان نداشته و ترکیب آن را می توان کاملا بی خطر دانست. جالب است بدانید ترکیب مورد استفاده در انواع بوتاکس دارای خواص ویژه ای برای درمان سردرد و میگرن نیز می باشد. ساختار بوتاکس به گونه ای است که به صورت موقتی عضلات صورت و ناحیه موردنظر را فلج می نماید.

چنین شرایطی در ادامه موجب از بین رفتن چین وچروک های صورت شده و زیبایی و جوانی را به شما هدیه می نماید. این متد بی نظیر شرایطی را برای شما فراهم می سازد تا چین و چروک های سطحی و عمیق را از بین رفته و به این طریق چهره ای زیباتر داشته باشید. با توجه به این موارد توصیه داریم به سادگی از کنار خواص و کاربردهای انواع بوتاکس عبور ننمایید.

انواع بوتاکس و ویژگی های هرکدام
انواع بوتاکس و ویژگی های هرکدام

انواع بوتاکس و ویژگی های هرکدام

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به معرفی انواع بوتاکس بپردازیم. در حال حاضر برندهای بسیار زیادی در راستای تولید سم بوتولینوم فعالیت دارند و انتخاب بهترین آن ها برای دستیابی به نتایجی بهتر الزامی است. از بهترین و مهم ترین بوتاکس های حال حاضر در دنیا موارد زیر را می توان تشریح نمود.

  • بوتاکس

بوتاکس یکی از برندهای تجاری فعال در این حیطه است که از بزرگترین سازندگان فیلرهای پوستی به شمار می رود. از این نوع درمان به عنوان درمانی سریع در سطح دنیا یاد می گردد که می تواند از پیری جلوگیری نموده و شرایطی ایده آل را رای شما به ارمغان آورد.

  • دیسپورت

از دیسپورت ها به عنوان مواد شل کننده عضلات نیز یاد می گردد و نکته ای که لازم است درباره این نوع بوتاکس بدانید این است که سم بوتولینوم نوع A تولید می شود. در حال حاضر به طور گسترده ای دیسپورت ها در راستای زیبایی و درمان استفاده می گردد.

  • زئومین

یکی دیگر از انواع بوتاکس زئومین می باشد که توسط سازمان FDA تایید شده است. از این نوع بوتاکس برای برطرف ساختن چین و چروک های خط اخم استفاده می شود. ساختار این دارو به گونه ای است که موجب مسدود شدن فعالیت های عصبی عضلات شده و به این طریق مانع از فعالیت آن ها می گردد. البته این امر موقتی بوده و دائمی نمی باشد. شما می توانید پس از یک هفته شاهد اثرات تزریق بوتاکس زئومین بر صورت خود باشید.

  • مصپورت

مصپورت ها از بهترین بوتاکس های ایرانی به شمار می روند که کاربردهای ویژه ای در از بین بردن خطوط اخم میان ابروها دارند. این نوع بوتاکس توسط سازمان سلامت و دارو کاملا تایید شده و استفاده از آن جای هیچگونه نگرانی ندارد. مصپورت در حال حاضر رقابت تنگاتنگی با برندهای خارجی داشته و لازم است بدانید قیمت مناسب تری نیز دارد. علاوه بر این عوارض جانبی این نوع بوتاکس بسیار کمتر است و شما با خیالی آسوده می توانید از آن برای زیباتر شدن خود استفاده کنید.

  • آزالور

یکی دیگر از انواع بوتاکس به شمار می رود که با استفاده از سم بوتولنیوم نوع A تولید و روانه بازار می شود. در سال 1990 بود که این نوع بوتاکس معرفی شد و در سال 2009 نیز توانست تاییده های لازم از سوی سازمان سلامت و دارو انگلستان دریافت کند. از این نوع بوتاکس به طور معمول برای درمان خطوط گلابلا استفاده می گردد.

  • نورونوکس

در سال 2000 بود که بوتاکس نورونوکس به عنوان یک محصول شناخته شد و تولید گردید. نورونوکس با خواص و قابلیت های بی نظیر خود این توانایی را دارد تا شما را به نتایجی که انتظارش را دارید برساند. از نظر کارایی عملکردی بسیار عالی داشته و به عنوان یکی از پرطرفدارترین بوتاکس های حال حاضر در دنیا شناخته می شود.

کاربردهای تزریق بوتاکس

مزایای بوتاکس
مزایای بوتاکس

تزریق انواع بوتاکس کاربردهای خاص خود را دارد. آشنایی با این کاربردها به شما کمک می کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید. این کاربردها به شرح زیر می باشند و هرکدام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

  • جوانسازی پوست
  • از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خط لبخند، چین و چروک های صورت
  • دردهای میگرن
  • درمان بیماری هایی همچون دیستونی گردن
  • درمان بیماری واژینیسموس
  • درمان انحراف چشم
  • درمان پرش غیر ارادی پلک
  • رفع افتادگی و شل شدگی ناشی از افزایش سن
  • اسپاسم نیمه صورت
  • بیماری های اسپاستیک

نواحی قابل درمان با انواع بوتاکس

انواع بوتاکس را می توان برای نواحی خاصی از بدن مورد استفاده قرار داد. این نواحی به صورت زیر می باشند.

  • خطوط اخم

همه ما با خطوط ابرو آشنایی داریم و می دانیم که این خطوط میان ابروها ایجاد شده و موجب ایجاد حالتی ناخوشایند در صورت می گردد. این خطوط را با نام خطوط گلابلا نیز می شناسند. شما با استفاده از بوتاکس این امکان را خواهید داشت تا خطوط را از بین برده و چهره ای آرام و جوان به خود هدیه نمایید.

  • پیشانی

با افزایش سن و بروز برخی عامل های بیرونی ممکن است خطوطی بر روی پیشانی ایجاد شود. این خطوط موجب می شوند تا انسان نسبت به سن واقعی خود ظاهری پیرتر داشته باشند. لازم به ذکر است که دلایل مختلفی می توانند زمینه ساز بروز این خطوط در پیشانی شوند که از مهم ترین آن ها می توان به ژنتیک، اشعه های مضر نور خورشید، عادات بد رفتاری و مصرف دخانیات اشاره نمود. بوتاکس به شما کمک می کند تا این خطوط را از بین ببرید.

  • خطوط بینی

برخی هنگام خندیدن متوجه ایجاد خطوط ریزی در قسمت بالایی بینی خود می شوند. عدم توجه به این خطوط به مرور زمان موجب تشدید و عمیق تر شدن آن ها شده و زیبایی انسان را کاهش می دهند. بوتاکس راهی است تا بتوان از عمیق شدن این خطوط و تشدید آن ها جلوگیری کرد.

  • ابرو

افتادگی ابرو را می توان یکی از مشکلاتی دانست که به مرور زمان و با افزایش سن بروز می یابد. بوتاکس راهی برای لیفت نمودن ابرو به شمار می رود تا بتوان از شر این افتادگی ها خلاص شد.

  • اطراف چشم

خطوطی را که به معمول در اطراف چشم ها ظاهر می شوند را با نام خطوط پنجه کلاغی می شناسند. افزایش سن را می توان یکی از دلایل اصلی بروز این خطوط دانست که می تواند ظاهری پیرتر را ایجاد کنند. با تزریق سم بوتولینوم می تواند این افتادگی و چین و چروک های اطراف چشم را از بین برده و شرایطی ایده آل تر را تجربه نمود.

مزایای بوتاکس

مزایای بوتاکس
مزایای بوتاکس

از مهم ترین مزیت های تزریق انواع بوتاکس موارد زیر را می توان تشریح نمود.

  • رفع تیرگی ها و کبودی های اطراف چشم ها
  • از بین بردن خطوط اخم و لبخند
  • لیفت نمودن چشم ها و ابروها
  • از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم ها و پیشانی

قیمت بوتاکس

در راستای قیمت بوتاکس نمی توان نظر قطعی داد؛ چرا که عامل های مختلفی می توانند موجب تغییر این قیمت ها شوند. اگر بخواهیم اشاره ای اجمالی به این عامل ها داشته باشیم می توان نوع بوتاکس، ناحیه درمانی، تعداد تزریق ها و شرایط فعلی بیمار را نام برد.

لوگو کلینیک تهامی

ارمغان ما برای شما زیباییست...

برای اطلاع از تخفیف ها و جدیدترین های خدمات زیبایی و جراحی در خبرنامه ما عضو شوید

کلینیک زیبایی و جراحی تهامی

کلينيک تخصصی زیبایی و جراحی تهامی (ارمغان زیبایی) دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اسکرول به بالا

آخرین اخبار و تکنولوژی های زیبایی روز

برای دریافت آخرین اخبار زیبایی و تکنولوژی های روز دنیا اطلاعات خود را وارد کنید تا در خبرنامه کلینیک تهامی عضو شوید.